trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2008 10:20 

Ik zag pas toch ook een hele mooie (op de plaatjes in elk geval) die wel wegging voor 200. Sorry JD ;)

Maar wat je in elk geval niet moet doen is er voor neertellen wat bijvoorbeeld matthewsmusic.nl er voor vraagt. Verder overigens een prima zaak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2008 00:09 

Even zoeken op het internet gaf het volgende resultaat:

Bij van Ingen in Utrecht één voor € 475,- , één voor € 550,- en één voor € 815!! :? . (www.blaasinstrument.nl). Bij joopdepoter.nl (?) één voor € 395,- en bij muziekcentrumvangorp.nl een aantal rond de € 300,-. En inderdaad bij matthews en aantal voor € 595,-.

Kennelijk is de vakhandel het ook niet helemaal eens wat de waarde van een Ambassador is :? .

In ieder geval zitten ze allemaal ruim boven de € 200,- 8)

De gemiddelde prijs van bovenstaande instrumenten is ruim boven de € 500,-. Mijn vraagprijs zit daar nog 25% onder. En, zoals ik al eerder aangaf, ook daar valt best nog wel over te praten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2008 08:27 
Moderator

Dat zijn schandalige prijzen. De Ambassadors waren de instapmodelletjes van Olds. Ok, toegegeven, het zijn meer dan prima instapmodelletjes, maar je gaat ook voor een Yamaha 1335 geen 500 euro vragen.

Als het hier nu ging om special, studio, dan ok. Dat zijn redelijke prijzen. En 800 euro zou je voor een goede Recording ook best nog kunnen neerleggen. Maar bovenstaande prijzen zijn niet realistisch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2008 20:26 

Dit is inderdaad een vraag die al vaker gesteld is, en een vraag die ik als docent ook heel vaak krijg.
Ik heb vaak de Yamaha 4335 geadviseerd, maar ben daar een paar jaar geleden toch een beetje van terug gekomen. De ventielen van deze trompet geven akelig veel problemen. Echt niet een toevallig maandagochtendmodel (of ze zijn allemaal op maandagochtend gemaakt). Ik vind het langzaamaan lastig om deze trompoetten nog te adviseren, ondanks een goeie klank, goeie intonatie en licht aanspreken. (bij een kleine en absoluut niet objectieve-want slechts door mijzelf uitgevoerde-test kwam de Yamaha er op de meeste punten echt wel als beste uit, zeker ook tegenover de Jupiter, die ik gek genoeg erg stoffig vond aanvoelen, een studiemodel Besson-pfoe-en Selmer-niet goed).
Ik heb inmiddels een paar leerlingen van mij die een Roy Benson 202 met monelventielen hebben aangeschaft, en ik moet zeggen, dat bevalt me uitstekend. Zowel verzilverd als gelakt, mooi afgewerkt, hippe vorm, simpel maar goed 7c mondstuk erbij, mooie draagtas, en dat allemaal voor nog geen 300 Euro. Die dingen spelen hartstikke lekker en de ventielen zijn (tot nog toe) betrouwbaar. Een Yamaha klinkt mooier, zeker, maar prijs-kwaliteitverhouding van de Benson is beter.

Tweedehands vind ik echt iets waar je als docent eventueel mee gaat kijken, want er wordt ook veel meuk verkocht. Ook ouwe Amerikanen die gewoon op zijn, worden voor te veel geld nog verkocht.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2008 20:48 
Moderator

Dat van die Benson heb ik vaker gehoord. Toch zou ik mensen niet snel zoiets aanraden.
Want bij een Yamaha heb je garantie, bij een internet aankoop, durf ik dat toch minder goed aan...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2008 11:11 

marnix schreef:
Dat van die Benson heb ik vaker gehoord. Toch zou ik mensen niet snel zoiets aanraden.
Want bij een Yamaha heb je garantie, bij een internet aankoop, durf ik dat toch minder goed aan...

Ik laat deze ook niet via internet aanschaffen. Frans Klein in Bodegraven en Terpstra verkopen ze met garantie. Geen beletsel dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2008 11:25 
Moderator

HJ schreef:
marnix schreef:

Ik laat deze ook niet via internet aanschaffen. Frans Klein in Bodegraven en Terpstra verkopen ze met garantie. Geen beletsel dus.

Dat is goed nieuws.

dat is om in mijn achterhoofd op te slaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 10:41 

Als je als beginner een trompet gaat kopen, zijn er andere dingen belangrijk dan wanneer je al (ver) gevorderd bent.
Als beginner kun je niet de kleine klanknuances uit een instrument halen dus zaken als een één- of tweedelige beker, reversed pijp etc zijn absoluut niet van belang. Wat wel van belang is, is dat het instrument makkelijk aanspreekt en de ventielen probleemloos werken. Er is niks vervelender dan dat je bepaalde oefeningen niet onder de knie krijgt omdat het instrument niet meewerkt. Je merkt naarmate je verder bent, zelf wel wanneer je aan een nieuw instrument toe bent in het geval de trompet niet langer kan doen wat je wil dat hij doet :? (is dat een duidelijke nederlandse zin?)

Waar je naar zou kunnen kijken is een Yamaha 23 of 43 serie, de Getzen 490 of Capri (al zijn die weer wat duurder), en niet te vergeten de Arnolds Terra trompetten.
Of je gaat kijken naar een gebruikt instrument voor een redelijke prijs. Een Olds ambassador zoals hierboven beschreven valt mijns inziens dus al direct af voor een beginner. Een Ambassador is namelijk geen beginnerstoeter maar een budgettoeter.

Neem in elk geval je docent mee, of iemand anders die ook ervaring heeft met trompetspelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur