Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
De Ronde Van
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 02:00 |
|
Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03 Berichten: 743 Woonplaats: Capelle a/d IJssel
|
|
Ik wil toch nog even aan mijn laatste bericht aan Bonny toevoegen, dat ik me goed kan
voorstellen dat je denkt, Joh, ik wil alleen maar mijn papiertje halen om lekker trompetles
te kunnen geven, en verwacht van mij geen grote verhalen over de Muze, en, zoals je
zelf al schreef, combineer ik dat met een baan als natuurkundedocent en ik doe precies waar ik zin in heb...
Niemand houdt je tegen om dat zo te doen, maar bedenk je dan wel wat deze topic heeft
losgemaakt als het gaat om goede en slechte trompetdocenten...
Is de toekomstige trompetleerling erbij gebaat als jij héél goed les kunt geven,
maar je helaas toch weinig weet over b.v. die adem omdat je nou éénmaal nooit die
kilometers hebt gemaakt als trompettist....?
Dán krijgt zo'n leerling weer nét zo'n slechte start zoals waar we het de afgelopen
dagen over hebben gehad...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
bonny
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 05:28 |
|
Geregistreerd: 12 mei 2006 10:24 Berichten: 148 Woonplaats: Utrecht/Kampen
|
Ik heb lang zitten twijfelen wat ik wilde gaan doen conservatorium of leraar natuurkunde, en toen inderdaad eerst gekozen voor zekerheid....
De Ronde Van schreef: Is de toekomstige trompetleerling erbij gebaat als jij héél goed les kunt geven, maar je helaas toch weinig weet over b.v. die adem omdat je nou éénmaal nooit die kilometers hebt gemaakt als trompettist....?
op het moment dat ik heb conservatorium af kom, sta ik toch "redelijk" gelijk met elke andere trompetist die er op dat moment slaagt, dus heb ik op dat moment even veel kilometers gemaakt....?
daar komt nog bij dat ik altijd klasiek les heb gehad, maar dat ik voor lichte muziek zou gaan, en misschien blijkt tijdens mijn studie dat ik wel die topper ben of kan worden. en dan zal ik met liefde "prof trompettist" worden.....
Daar komt bij dat ik nog niet weet of ik trompetleraar wil worden, of muziekleraar op een middelbare school... Trompet heb ik dan inderdaad puur als hobby erbij, maar ben dan ,hopelijk, goed genoeg om vaak in te vallen/mee te spelen bij orkesten en verenigingen.....
ik wil gewoon niet alleen maar 1 ding doen. dus alleen maar trompet/muziek geven of alleen maar natuurkunde. wil meerdere dingen doen...
mocht ik zo goed zijn dat ik ergens full time trompet kan spelen dan zal ik dat wel graag doen!!!
_________________ CONNstellation
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 08:54 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
bonny schreef: daar komt nog bij dat ik altijd klasiek les heb gehad, maar dat ik voor lichte muziek zou gaan, en misschien blijkt tijdens mijn studie dat ik wel die topper ben of kan worden. en dan zal ik met liefde "prof trompettist" worden.....
Als tijdens je studie moet blijken of je aanleg voor lichte muziek hebt, ben ik bang dat je daar dan wel rijkelijk laat mee bent. Als je nog helemaal geen ervaring met lichte muziek hebt, zou ik die eerst eens gaan opdoen. Ik heb de stap eigenlijk ook te vroeg gezet (ik heb eerst een andere studie gedaan, maar niet afgemaakt), en had bij nader inzien beter eerst wat praktijkervaring opgedaan. Ga ervanuit dat je meeste "concurrenten" al een tijdje in bandjes spelen of in ieder geval op een of andere wijze met lichte muziek bezig zijn.
_________________ www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
bonny
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 09:01 |
|
|
|
o maar dat ben ik ook zeker wel, ik heb alleen nooit les gehad. vanaf volgend jaar wil ik weer trompetles hebben, en zoek ik een leraar die me daar meer mee kan helpen...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
mi trompeta
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 09:15 |
|
Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
|
bonny schreef: Ik heb lang zitten twijfelen wat ik wilde gaan doen conservatorium of leraar natuurkunde, en toen inderdaad eerst gekozen voor zekerheid.... De Ronde Van schreef: Is de toekomstige trompetleerling erbij gebaat als jij héél goed les kunt geven, maar je helaas toch weinig weet over b.v. die adem omdat je nou éénmaal nooit die kilometers hebt gemaakt als trompettist....? op het moment dat ik heb conservatorium af kom, sta ik toch "redelijk" gelijk met elke andere trompetist die er op dat moment slaagt, dus heb ik op dat moment even veel kilometers gemaakt....? daar komt nog bij dat ik altijd klasiek les heb gehad, maar dat ik voor lichte muziek zou gaan, en misschien blijkt tijdens mijn studie dat ik wel die topper ben of kan worden. en dan zal ik met liefde "prof trompettist" worden..... Daar komt bij dat ik nog niet weet of ik trompetleraar wil worden, of muziekleraar op een middelbare school... Trompet heb ik dan inderdaad puur als hobby erbij, maar ben dan ,hopelijk, goed genoeg om vaak in te vallen/mee te spelen bij orkesten en verenigingen..... ik wil gewoon niet alleen maar 1 ding doen. dus alleen maar trompet/muziek geven of alleen maar natuurkunde. wil meerdere dingen doen... mocht ik zo goed zijn dat ik ergens full time trompet kan spelen dan zal ik dat wel graag doen!!!
Ik denk dat in principe elke trompettist het in zich heeft om een topper te maken, maar datgene waar het velen aan ontbreekt de discipline is om uren achter die toeter te maken, en jezelf kritisch te beoordelen en te verbeteren.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
toet'n!!
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 09:53 |
|
|
|
inderdaad "in principe"...op een paar uitzonderingen na, die alleen maar heel veel lucht door die toeters persen (en verder geen enkel muzikaal inzicht hebben).
Het is niet alleen maar heel veel studeren, wat zeker heel belangrijk is...maar er komt toch wel meer bij kijken, lijkt mij.
Anders zouden de toelatingseisen van conservatoria ook niet zo streng hoeven zijn...zonder talent kom je er niet in...dan kun je nog zo hard studeren...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
De Ronde Van
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 10:52 |
|
Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03 Berichten: 743 Woonplaats: Capelle a/d IJssel
|
bonny schreef: op het moment dat ik heb conservatorium af kom, sta ik toch "redelijk" gelijk met elke andere trompetist die er op dat moment slaagt, dus heb ik op dat moment even veel kilometers gemaakt....? Met kilometers maken bedoel ik niet trouw naar de lessen gaan en spelen in een combo en in de big band van school, maar wel, zo veel mogelijk spelen in duizend en één bandjes, sessie's afgaan in de grote steden om hopelijk één liedje mee te kunnen spelen met de mensen die jij goed vindt, 'snachts laat thuis komen en de volgende ochtend op tijd opstaan om je lange noten te spelen, en daarna weer direkt naar de repetitie van het bandje waar je morgenavond, aan de andere kant van het land, mee speelt, voor 50 euro onkostenvergoeding en ook nog proberen zo nu en dan op dat conservatorium je gezicht te laten zien... Citaat: misschien blijkt tijdens mijn studie dat ik wel die topper ben of kan worden. en dan zal ik met liefde "prof trompettist" worden.... Jarmo Hoogendijk, Erik Vloeimans, Rik Mol, Martijn de Laat, Ray Bruinsma, Michael Varekamp, loet v.d. Lee, David Rockefeller, Jan van Duikeren, Ellister v.d. Molen, Nico Schepers, Marcel Reys... Ze hebben het állemaal zo gedaan en/of doen dat nog steeds, en ik ben er zeker van dat géén van hen dat heeft ervaren als een keus... ze konden gewoon niet anders, terwijl ze echt niet te dom waren voor een andere studie. Citaat: ik wil gewoon niet alleen maar 1 ding doen. dus alleen maar trompet/muziek geven of alleen maar natuurkunde. Ik wil meerdere dingen doen... mocht ik zo goed zijn dat ik ergens full time trompet kan spelen dan zal ik dat wel graag doen!!!
Ik zeg je dat dát niet samen gaat, al is het aan jou om het tegendeel te bewijzen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
bonny
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 jun 2008 16:51 |
|
|
De Ronde Van schreef: bonny schreef: op het moment dat ik heb conservatorium af kom, sta ik toch "redelijk" gelijk met elke andere trompetist die er op dat moment slaagt, dus heb ik op dat moment even veel kilometers gemaakt....? Met kilometers maken bedoel ik niet trouw naar de lessen gaan en spelen in een combo en in de big band van school, maar wel, zo veel mogelijk spelen in duizend en één bandjes, sessie's afgaan in de grote steden om hopelijk één liedje mee te kunnen spelen met de mensen die jij goed vindt, 'snachts laat thuis komen en de volgende ochtend op tijd opstaan om je lange noten te spelen, en daarna weer direkt naar de repetitie van het bandje waar je morgenavond, aan de andere kant van het land, mee speelt, voor 50 euro onkostenvergoeding en ook nog proberen zo nu en dan op dat conservatorium je gezicht te laten zien.... en is dat iets dat je voor, na of tijdens je studie doet? Want tijdens mijn opleiding aan het conservatorium zal ik er wel alles aan doen, om zo goed mogelijk te worden.... en eventueel daarna ook, mocht ik daarvoor de kans hebben... De Ronde Van schreef: Citaat: misschien blijkt tijdens mijn studie dat ik wel die topper ben of kan worden. en dan zal ik met liefde "prof trompettist" worden.... Jarmo Hoogendijk, Erik Vloeimans, Rik Mol, Martijn de Laat, Ray Bruinsma, Michael Varekamp, loet v.d. Lee, David Rockefeller, Jan van Duikeren, Ellister v.d. Molen, Nico Schepers, Marcel Reys... Ze hebben het állemaal zo gedaan en/of doen dat nog steeds, en ik ben er zeker van dat géén van hen dat heeft ervaren als een keus... ze konden gewoon niet anders, terwijl ze echt niet te dom waren voor een andere studie. Citaat: ik wil gewoon niet alleen maar 1 ding doen. dus alleen maar trompet/muziek geven of alleen maar natuurkunde. Ik wil meerdere dingen doen... mocht ik zo goed zijn dat ik ergens full time trompet kan spelen dan zal ik dat wel graag doen!!! Ik zeg je dat dát niet samen gaat, al is het aan jou om het tegendeel te bewijzen.
nou dan hoop ik dat je ongelijk hebt  mocht het zover komen, zal ik mijn best doen om het tegendeel te bewijzen 
|
|
| Omhoog |
|
 |