De Ronde Van schreef:
bonny schreef:
en is dat iets dat je voor, na of tijdens je studie doet? Want tijdens mijn opleiding aan het conservatorium zal ik er wel alles aan doen, om zo goed mogelijk te worden.... en eventueel daarna ook, mocht ik daarvoor de kans hebben...
Dit gaat over gedrevenheid en is geen vraag over wanneer je hier aan begint,
het is er, of het is er niet...
Deze gedrevenheid is absoluut nodig om eventueel ooit een topper te worden, en je
kunt het niet benaderen op een manier van; moet ik nú daarmee aanvangen, of als ik
éénmaal op het conservatorium zit?
Het hele conservatorium heeft niets te maken met wat ik je, blijkbaar tevergeefs,
probeer duidelijk te maken.
Volgens mij snap ik jou heel goed. Je wilt zeggen dat je als je voor muziek (trompet) kiest, je dat helemaal moet doen. dus niet half ook op iets anders gokken. Je moet je zo inzetten en laten zien zodat je zeker weet dat je er zelf alles aan gedaan hebt.
maar je zegt dat je die gedrevenheid moet hebben om een echte topper te worden. maar sommige mensen kunnen niet die topper worden. Die kunnen met alle gedrevenheid die ze hebben nooit een maurice andre, louis amstrong of maynard ferguson worden.
je moet ook je eigen niveau weten. iedereen kan als hij zich volledig inzet en een beetje talent heeft, hoog in het amateur voetbal spelen. misschien nog wel hoger. maar je kunt zelf ook op een gegeven moment zien wat je plafond zal zijn.... dan zie je dat je niet de van nistelrooy of van persie word. moet je dan maar niet meer doorgaan omdat je weet dat je die wereld topper nooit zult worden? lijkt me niet..... als je dromen hebt, moet je daar altijd voor gaan.
ik ben nu 22, zit in het 2e jaar (dat is nu bijna klaar) van mij opleiding. heb uiteindelijk 7 jaar over de HAVO gedaan, daarna 2 studies afgebroken.
Ik heb toen ik voor leraar natuurkunde koos, heel erg getwijfeld tussen dit en conservatorium. omdat ik tot dan toe niet veel bereikt had, heb ik gekozen voor meer zekerheid door voor leraar natuurkunde te gaan. nu begint het verlangen om toch profesioneel met muziek bezig te zijn steeds meer op te zetten. daarom wil ik graag het conservatorium gaan doen.
omdat ik had gehoord dat je in de muziek gewoon moeilijk aan de bak komt. ( dus mijn toekomst beeld was/is gebasseert op wat ik had gehoord) had ik voor mijzelf bedacht om mijn toekomst op die manier in te delen. ( en natuurkunde, en muziek...)
als nu blijkt dat het op een andere manier werkt, namelijk zorgen dat je je letterlijk in de kijker speelt, dan moet ik het dus op die manier aanpakken...... daarom doe ik er nu, met de mogelijkheden die ik heb, zoveel mogelijk aan om de voorwaarden te scheppen dat ik succesvol zou kunnen zijn op en na het conservatorium.
misschien zit ik er wel fout mee, en wijs je mij nu in de goede richting. daarom vroeg ik jou ook of je vond dat ik dan moest stoppen met mijn huidige studie, en me volledig moest richten op trompet....?
ik vraag hier dingen op het forum om beter te worden, om te leren, zodat ik weet hoe ik dingen kan aanpakken! mijnsinziens toch een vorm van inzet.....
De Ronde Van schreef:
Citaat:
nou dan hoop ik dat je ongelijk hebt

mocht het zover komen, zal ik mijn best doen om het tegendeel te bewijzen

Aangezien je blijkbaar nog immer niet in de gaten hebt waarover ik het heb,
zou ik me keihard op de natuurkunde storten.
Ik hoop dat ik nu wel door heb wat je bedoelt, zo niet, dan wil ik graag nog een uitleg. dat kan natuurlijk ook via PM, want anders kan het hier een mooi 2 gesprek worden.