trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pimp my trompet.nl
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Vind je dat er weleens iets vernieuwends mag gebeuren met deze site?
ja 68%  68%  [ 23 ]
nee 32%  32%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 34
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pimp my trompet.nl
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 14:22 

Beste mensen,

Trompet.nl is nu al weer een aantal jaren actief en met heel veel succes. Maar toch vind ik dat de kwaliteit van de site steeds een beetje meer achteruit gaat. Veel topics zijn al " tot op het bot" besproken en er onstaat steeds meer rivaliteit op deze site dan broederschap onderling.

Wordt het misschien niet tijd dat er iets vernieuwends met deze site gebeurd? Iets waardoor de identiteit van deze site een nieuw karakter krijgt?

Dit is zeker geen negatieve kritiek op de site, dat zeker niet, maar misschien kunnen we met een goed idee deze site een beetje nieuw/fris leven inblazen, in plaats van steeds ouwe koeien uit de sloot te halen?

Ik weet niet wat de moderators hiervan vinden, maar misschien komen er wel leuke ideeen naar boven...

Laat jullie creatieve geesten maar eens spreken: Mijn eerste inbreng...

Een nieuwe layout?

Groeten, Roy.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 15:17 

Trompet.nl is een forum. De kwaliteit van een forum hangt af van de inbreng in de topics. Als je de kwaliteit van de inbreng wilt verbeteren zullen er meer mensen zich mee moeten bemoeien die wat zinnigs te melden hebben.

De buitenlandse forums zijn echt niet beter omdat ze een moderner jasje hebben, maar omdat er meer mensen op zitten die inhoudelijk wat te melden hebben. Dat is ook niet verwonderlijk omdat dat meer internationale forums zijn waar trompettisten over de hele wereld zich mee bezig houden i.p.v. een klein nationaal forumpje als trompet.nl. Maar ook daar komt een hoop onzin voorbij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 16:02 

Bedoel je www.trompet.nl of www.trompet.nl/forum ?

www.trompet.nl kan inderdaad wel een verfje gebruiken.
Het forum is een standaard forumgenerator waar www.trompet.nl een soort abonnement op heeft. daar valt weinig aan te pimpen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 16:03 

natuurlijk is dit een forum, die net als alle andere forums word bepaald door topics, en de inhoud van de reacties daarop. maar ik ben het er wel mee eens dat er best is wat zou kunnen gebeuren om het weer wat gezelliger te maken hier.
nou wil ik niet zeggen dat een nieuw kleurtje, of gepimpte linkjes hier verbetering in brengen, maar het kan wel helpen.

wat in mijn ogen zinvoller is, is om een nieuwe moderator aan te stellen, die oude, dode, en zinloze topics verwijdert. niet alles, want anders kunnen we niet meer zo gezellig verwijzen naar de zoekfunctie, maar ook niet alles hoeft bewaart te blijven.

daarnaast moet het volgens mij is afgelopen zijn met de eeuwige strijd hier, over opvattingen, instrumenten, merken, het leek af en toe wel een persoonlijke oorlog tussen 2 mensen. daar word het niet echt gezelliger van. dit soort dingen moeten we zien te voorkomen, en dat valt ook grotendeels onder je eigen verantwoording, dat je iets vind betekend niet dat je het ook moet zeggen.

daarnaast zouden we wat gezelligere topics kunnen gebruiken, wat minder trompet gerelateerd misschien, maar om de boel weer op gang te trekken, en ook een plek voor mensen die hier nieuw zijn om anderen te leren kennen voordat ze meteen in de vuurline van de profs komen te zitten.

ik weet niet in hoeverre dit allemaal kan, mag, en

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 16:33 

pim schreef:
dat je iets vind betekend niet dat je het ook moet zeggen.

OK, ik heb hier wel wat over te zeggen maar doe het dan maar niet...:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 16:37 

Als er topics verwijderd gaan worden verlies je een schat aan informatie, dat is niet de bedoeling.
En topics lopen soms uit de hand, dat is logisch. Ik heb het ook eens in "mijn" topic gehad en de mensen gewoon gevraagd alleen iets nuttigs te melden of niets te melden, dat scheelt al een hoop.
Wat mij betreft dus gewoon zo laten.
De inbreng is vrij klein en iedereen is al behoorlijk wijzer geworden dus het is logisch dat er weinig nieuwe vragen zijn. En als een nieuwe gebruiker het lef heeft om naar iets te vragen wat al eerder aan bod is geweest krijg je de zoekfunctie naar je hoofd gesmeten. Dat bevordert de nieuwe aanwas dus ook niet. (het valt me trouwens wel op dat de gebruikers die naar de zoekfunctie doorverwijzen ook de gebruikers zijn die het minste nuttige informatie te melden hebben)

Conclusie: Er zal weinig veranderen en voor mij hoeft dat ook niet. En gezelligere topics hoeven voor mij niet, daar hebben ze de loungeroom, msn, sms en de kroeg voor uit gevonden. :wink:
Als ik hier rondneus doe ik dat om informatie op te doen. :idea:

En op trompet.nl kijk ik niet zo vaak, de nieuwtjes vang ik meestal via dit forum op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 17:00 

Dat mensen het niet met elkaar eens zijn is prima.
Dat men dan discussies voert is ook prima, daar is het een forum voor.
Maar wat mij het meeste is gaan tegenstaan is de manier en toon waarop deze discussies de laatste tijd vaak gevoert worden.
We zijn met z'n allen volwassen mensen, laten we dan ook volwassen (en met respect voor elkaars mening) met elkaar omgaan, zonder elkaar voor rotte vis uit te maken.
Daar wordt dit forum al een stuk aangenamer van.

Het verwijzen naar de zoekfunctie gebeurt misschien soms iets te snel, maar ik kan me wel voorstellen dat het gebeurt. Zeker als er voor de zoveelste keer wordt gevraagd naar, bijvoorbeeld, de ervaringen met Bach, HvL, enz.

Als moderator kan ik verder niet veel veranderen aan de site, dat kan alleen de Admin, maar sla de zoekfunctie er maar eens op na en toets "Admin" in, dan zul je zien dat we het er al vaak over hebben gehad dat deze al tijden in geen velden of wegen te bekennen is!

Ik vind wel dat de hele site, buiten het forum om, een opfris beurt kan gebruiken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 17:19 

Het makkelijkst is om gewoon een nieuw forum te maken en met alle leden die dat willen daar naar toe te verhuizen. Dan kun je die zo inrichten als je wilt en onderhouden zoals je wilt. Google maar op "forum free" en je maakt er zo eentje aan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur