trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen in de UK
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 10:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: goh!
BerichtGeplaatst: 27 jun 2008 12:22 

Theo van Kampen schreef:
Nooit geweten dat Yamaha ook aan de ziekte van Vincent leed!

Volgens mij is het van de 8310Z bijvoorbeeld redelijk bekend dat alleen de stempomp omwisselen vaak al wil helpen als de weerstand hoger als gemiddeld is.

Profiel  

Berichttitel: Re: goh!
BerichtGeplaatst: 27 jun 2008 13:44 

Karel schreef:

Het is een fabeltje dat men volledig identieke trompetten, auto's, motors, trombones, saxofoons, speedboten enzn enz kan maken. Het is en blijft mensenwerk. Er zal altijd verschil te merken zijn tussen instrumenten van hetzelfde merk. Zelfs bij Bach trompetten .............. :wink:

Bovenstaand gegeven is bekend hoor. Maar de "Ziekte van Vincent" is daar een veel ernstigere vorm van. Het verschil tussen twee Schilkes of twee B&S trompetten is minimaal, Bij de producten die in de fabrieken van Conn/Selmer uitgepoept worden ligt dat wel iets anders.
Ik had het idee dat Yamaha z'n zaakjes wel aardig op orde had, vandaar mijn opmerking.

Hans wellicht een mening? Is tenslotte ook een Yamaha dealer, naast Schilke en B&S (eh, ik bedoel Cannonball :D ).

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2008 17:48 

Het schijnt dat de Bach trompetten tegenwoordig weer van een behoorlijk goed niveau zijn. Ik heb ooit twee keer een Yamaha 6310Z gehad en die waren erg verschillend qua speelgevoel. Uiteindelijk wen je aan iedere trompet natuurlijk maar verschillen zullen er altijd blijven. Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de kwaliteit van de Schilke's is tegenwoordig. Ik heb laatst eens op een S42 gespeeld en die vond ik erg goed spelen.

Profiel  

Berichttitel: ytr
BerichtGeplaatst: 27 jun 2008 21:08 

pfffffffffffffffffff wat moet ik hier nu als hard werkende toeter reparateur op zeggen.
Eigenlijk niks........... maar ik kan het toch niet laten.

Tuurlijk geld is geld, ik ga ook shopen als mijn stofzuiger kapot is.

Maar doe wel je huiswerk goed. 1400E voor een 6310Z ?!!! dat kan en mag veel scherper......of het verschil dan nog zo groot is om het uit het buitenland te halen ipv bij een Nederlands bedrijf?

Garantie heb je vanuit de fabriek natuurlijk, maar geen winkel in NL. gaat tijd in garantie steken als het niet bij hun gekocht is?! wat denken jullie dan, dat wij een rekening naar Yamaha kunnen sturen voor onze tijd/spullen die wij er in steken? nee. Daar hebben wij een "marge" voor (ook al is die soms heel klein) maar dan moet het instrument wel bij die zaak gekocht zijn.

Ik ga hier niet uitwijden hoe het werkt om een bedrijf draaiende te houden, of uithuilen. Maar vaak is het heel leuk en leerzaam, maar het gaat zeker niet vanzelf.

Ook al zouden wij wettelijk verplicht zijn een probleem op te lossen, maar zegt niets op welke termijn...............

Mensen die mij kennen en bij ons bedrijf zijn geweest weten wat ze krijgen en waarom. Bijna 80 jaar als een van de oudste bedrijven in NL. zijn er heel wat muzikanten langsgekomen en zijn er heel veel mensen die al jaren in vertrouwen van onze diensten gebruik maken. Steeds proberen wij ons te verbeteren met nog betere service en assortiment.
Zoals in veel andere bedrijven in Nederland trouwens, werken mensen die hard voor hun zaak hebben en heus niet alleen maar bezig zijn om snel rijk te worden. Neem van mij aan dan moet je niet in de muziekhandel gaan werken. Tenzij je mooie pauken kan maken misschien :wink:

Ik hou de forums in de gaten puur om mensen te ontmoeten, soms te adviseren en te kijken wat er leeft onder muzikanten. Maar vaak wordt ik er wel een beetje moe van, vanuit mijn professioneel oogpunt. Dit is weer zo'n voorbeeld.

Het internet brengt mensen dichter bij elkaar, heus waar. Ik communiceer met mensen over de hele wereld die ik normaal niet ontmoet zou hebben. Maar aan de andere kant heeft het een koude, soms harde en onpersoonlijke kant.

De tijden veranderen en misschien moet ik nog sneller mee veranderen, de tijd zal het leren.

Wel besluit ik dat dit mijn aller laatste reactie was op dit forum, ik wens jullie veel speel plezier toe en hoop jullie van harte in levendelijve te ontmoeten in het kleinste, leukste, beste en oudste blaasinstrumenten Atelier van Nederland. Als je niet weet welke ik bedoel :
www.google.nl --- oudste trompet atelier in rijswijk ! Toch wel weer handig he dat internet om even wat op te zoeken..... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2008 21:59 

Jammer dat je het forum verlaat, je berichten op het forum zijn meestal nuttige bijdragen. Gelukkig is mijn toeter niet vaak stuk geweest maar die ene keer dat ik hem daarvoor naar jullie heb gebracht hebben jullie zeker bewezen (snel) vakwerk te leveren. Daar heb ik het stukje rijden zeker voor over gehad!

Profiel  

Berichttitel: Re: ytr
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 01:51 

brassheavy schreef:
pfffffffffffffffffff wat moet ik hier nu als hard werkende toeter reparateur op zeggen.
Eigenlijk niks........... maar ik kan het toch niet laten.

Tuurlijk geld is geld, ik ga ook shopen als mijn stofzuiger kapot is.

Maar doe wel je huiswerk goed. 1400E voor een 6310Z ?!!! dat kan en mag veel scherper......of het verschil dan nog zo groot is om het uit het buitenland te halen ipv bij een Nederlands bedrijf?

Garantie heb je vanuit de fabriek natuurlijk, maar geen winkel in NL. gaat tijd in garantie steken als het niet bij hun gekocht is?! wat denken jullie dan, dat wij een rekening naar Yamaha kunnen sturen voor onze tijd/spullen die wij er in steken? nee. Daar hebben wij een "marge" voor (ook al is die soms heel klein) maar dan moet het instrument wel bij die zaak gekocht zijn.

Ik ga hier niet uitwijden hoe het werkt om een bedrijf draaiende te houden, of uithuilen. Maar vaak is het heel leuk en leerzaam, maar het gaat zeker niet vanzelf.

Ook al zouden wij wettelijk verplicht zijn een probleem op te lossen, maar zegt niets op welke termijn...............

Mensen die mij kennen en bij ons bedrijf zijn geweest weten wat ze krijgen en waarom. Bijna 80 jaar als een van de oudste bedrijven in NL. zijn er heel wat muzikanten langsgekomen en zijn er heel veel mensen die al jaren in vertrouwen van onze diensten gebruik maken. Steeds proberen wij ons te verbeteren met nog betere service en assortiment.
Zoals in veel andere bedrijven in Nederland trouwens, werken mensen die hard voor hun zaak hebben en heus niet alleen maar bezig zijn om snel rijk te worden. Neem van mij aan dan moet je niet in de muziekhandel gaan werken. Tenzij je mooie pauken kan maken misschien :wink:

Ik hou de forums in de gaten puur om mensen te ontmoeten, soms te adviseren en te kijken wat er leeft onder muzikanten. Maar vaak wordt ik er wel een beetje moe van, vanuit mijn professioneel oogpunt. Dit is weer zo'n voorbeeld.

Het internet brengt mensen dichter bij elkaar, heus waar. Ik communiceer met mensen over de hele wereld die ik normaal niet ontmoet zou hebben. Maar aan de andere kant heeft het een koude, soms harde en onpersoonlijke kant.

De tijden veranderen en misschien moet ik nog sneller mee veranderen, de tijd zal het leren.

Wel besluit ik dat dit mijn aller laatste reactie was op dit forum, ik wens jullie veel speel plezier toe en hoop jullie van harte in levendelijve te ontmoeten in het kleinste, leukste, beste en oudste blaasinstrumenten Atelier van Nederland. Als je niet weet welke ik bedoel :
www.google.nl --- oudste trompet atelier in rijswijk ! Toch wel weer handig he dat internet om even wat op te zoeken..... :lol:
Ik snap dit serieus heel goed. Echter dat ik bijvoorbeeld in een willekeurige zaak kom, en zeg dat ik een trompet zoek, en nog niet gigantisch lang speel. Dat zij dan vervolgens met OUDE MODELLEN aankomen zonder hier ook maar met het minste woord over te reppen. ronduit asociaal. dat is niet de extra service die ik zoek bij een winkel...

Uiteraard snap ik je standpunt best. Maar waarom zijn de prijzen ergens anders dan zoveel lager? Kopen die bedrijven zoveel goedkoper in? Kleinere marges?

Ik bedoel, als jij bij de ene winkel een krop sla kunt kopen voor een euro en bij de andere voor 1,30. dan koop jij die krop sla van een euro. zo simpel is het.

Men heeft hier een mooi woord voor: Concurrentie.

Overigens heb ik nog nooit problemen met wat voor instrument dan ook gehad, dus ook met mijn trompet zal het allemaal wel los lopen kwa reparaties. Ik vind het ook niet erg om kleinere dingen (muziek, standaards etc) te kopen die dan iets duurder uit vallen bij mijn winkel... echter met wat hogere bedragen zoek ik tóch de goedkoopste. En als mijn shop dan gewoon weigert wat op hun marge in te leveren, terwijl wij als gezin daar al zeker voor 5000+ euro aan spullen gekocht hebben, vind ik ronduit MATIG!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 06:29 

Ik heb ook diverse malen met verkopers discussies gehad over de prijzen die ze op hun toeters zetten en vind dat sommigen belachelijke prijzen vragen voor hun toeters. Zeker met de huidige stand van de dollar. Maar zoals Marcel al zegt, als je beter rondkijkt in Nederland kun je zeker voor een 6310Z een betere prijs krijgen. Ik zou zeggen, grijp je kans en ga eens naar Pfeiffer in Rijswijk. De jongens daar zijn zelf ook muzikanten en niet alleen maar verkopers zoals in de meeste winkels in Nederland. Daarom kunnen ze ook wat beter advies geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 08:51 

Mischa schreef:
bij rot na en jaar kun je volgens mij jezelf beroepen op wettelijke garantie. een product moet nou eenmaal aan een bepaalde (levens)verwachting voldoen. maar zeker weet ik dit ook niet...

Klopt, maar het punt is nu juist dat je dit recht alleen kan uitoefenen t.o.v. de voorschakel, dus de UK muziekwinkel. In de discussie is inmiddels wel gebleken dat de prijs die je noemt voor een 6310 aan de hoge kant is. In de vorige post schrijf je

Citaat:
Echter dat ik bijvoorbeeld in een willekeurige zaak kom

Ik denk dat hier je probleem ligt...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur