trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen in de UK
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 10:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 08:56 
Moderator

Erik: Dat kan ik volledig onderschrijven.

Hoe interessant ook, qua prijstelling, het ook kan zijn om produkten via internet te kopen,
ik moet er niet aan denken dat er geen zaken als Atelier Pfeiffer zouden zijn. Een regelrechte verarming. Mijn schoonvader, ooit saxofonist van The Dutch Swing College, kwam er al in de jaren rond de oorlog. De gezelligheid in de winkel, (soms zit good old Ruud Pfeiffer er een bakkie te drinken, en kun je weer eens gezellig over "vroeger"kletsen) de service, het advies etc etc. En zoals Marcel (Brassheavy) al zegt i.r.t. de prijs van die Yammie, er valt heel goed te onderhandelen over de prijs, en inruil. Dan zul je zien dat die prijsverschillen (mede door de verzendkosten bij internet-aankopen) uiteindelijk niet zo groot hoeven te zijn. In de wetenschap dat je dan, als er wat het instrument mankeert, zo bij de jongens van Pfeiffer kan binnenstappen en perfect geholpen wordt, ook al is het vijf of tien jaar na de aankoop, vind ik de keuze niet zo moeilijk. Zoals met alle bedrijven is er ook verschil in kwaliteit bij muziekzaken.
Gelukkig zijn er een aantal erg goede zaken in ons landje, Pfeiffer is er daar 1 van. Toppie!
Marcel, denk er nog een keer over na m.b.t. dit forum. Wie moet mij anders gaan pesten met Spinning Wheel? 8) :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 09:36 

Mischa schreef:
plaatselijke shop vertelde mij het volgende: ik mag je niet meer dan 5% korting op onze prijs (niet bruto) geven. Dan houdt het op...

En die maximale 5% korting die 'jouw' winkel zegt te kunnen geven is dus grote onzin!
Al geeft hij het instrument voor niks weg, daar heeft Yamaha weinig over te zeggen.
Hij verdient je klandizie niet!

off-topic
Marcel, jammer dat we je niet meer terugzien (op het forum dan...)
Bedankt voor je bijdragen!

Laatst bijgewerkt door Robert66 op 28 jun 2008 10:54, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: ytr
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 09:50 

brassheavy schreef:
...Wel besluit ik dat dit mijn aller laatste reactie was op dit forum, ...

helemaal off topic maar ik stel de vraag toch:
Wie gaat ons HIER nu op de hoogte houden van een eventuele volgende Trumpetparty?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 09:59 

Ruli schreef:
brassheavy schreef:
...Wel besluit ik dat dit mijn aller laatste reactie was op dit forum, ...

helemaal off topic maar ik stel de vraag toch:
Wie gaat ons HIER nu op de hoogte houden van een eventuele volgende Trumpetparty?

Ik heb een paar ideëen:
Kijk regelmatig op www.trumpetparty.nl
Stuur een email naar info@trumpetparty.nl
Bel naar Marcel 070 3994346

En ik ben er van overtuigd als er weer een Trumpetparty komt, dat er best een slimmerik is die er vervolgens een topic van maakt!

Profiel  

Berichttitel: ??
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 14:40 

brassheavy schreef:
Wel besluit ik dat dit mijn aller laatste reactie was op dit forum, :

Mij is niet geheel duidelijk waarom je ermee kapt, maar dat zal altijd wel een misterie blijven 8O

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 18:40 

brassheavy schreef:
pfffffffffffffffffff wat moet ik hier nu als hard werkende toeter reparateur op zeggen.
Eigenlijk niks........... maar ik kan het toch niet laten.

Tuurlijk geld is geld, ik ga ook shopen als mijn stofzuiger kapot is.

Maar doe wel je huiswerk goed. 1400E voor een 6310Z ?!!! dat kan en mag veel scherper......of het verschil dan nog zo groot is om het uit het buitenland te halen ipv bij een Nederlands bedrijf?

Garantie heb je vanuit de fabriek natuurlijk, maar geen winkel in NL. gaat tijd in garantie steken als het niet bij hun gekocht is?! wat denken jullie dan, dat wij een rekening naar Yamaha kunnen sturen voor onze tijd/spullen die wij er in steken? nee. Daar hebben wij een "marge" voor (ook al is die soms heel klein) maar dan moet het instrument wel bij die zaak gekocht zijn.

Ik ga hier niet uitwijden hoe het werkt om een bedrijf draaiende te houden, of uithuilen. Maar vaak is het heel leuk en leerzaam, maar het gaat zeker niet vanzelf.

Ook al zouden wij wettelijk verplicht zijn een probleem op te lossen, maar zegt niets op welke termijn...............

Mensen die mij kennen en bij ons bedrijf zijn geweest weten wat ze krijgen en waarom. Bijna 80 jaar als een van de oudste bedrijven in NL. zijn er heel wat muzikanten langsgekomen en zijn er heel veel mensen die al jaren in vertrouwen van onze diensten gebruik maken. Steeds proberen wij ons te verbeteren met nog betere service en assortiment.
Zoals in veel andere bedrijven in Nederland trouwens, werken mensen die hard voor hun zaak hebben en heus niet alleen maar bezig zijn om snel rijk te worden. Neem van mij aan dan moet je niet in de muziekhandel gaan werken. Tenzij je mooie pauken kan maken misschien :wink:

Ik hou de forums in de gaten puur om mensen te ontmoeten, soms te adviseren en te kijken wat er leeft onder muzikanten. Maar vaak wordt ik er wel een beetje moe van, vanuit mijn professioneel oogpunt. Dit is weer zo'n voorbeeld.

Het internet brengt mensen dichter bij elkaar, heus waar. Ik communiceer met mensen over de hele wereld die ik normaal niet ontmoet zou hebben. Maar aan de andere kant heeft het een koude, soms harde en onpersoonlijke kant.

De tijden veranderen en misschien moet ik nog sneller mee veranderen, de tijd zal het leren.

Wel besluit ik dat dit mijn aller laatste reactie was op dit forum, ik wens jullie veel speel plezier toe en hoop jullie van harte in levendelijve te ontmoeten in het kleinste, leukste, beste en oudste blaasinstrumenten Atelier van Nederland. Als je niet weet welke ik bedoel :
www.google.nl --- oudste trompet atelier in rijswijk ! Toch wel weer handig he dat internet om even wat op te zoeken..... :lol:

Ja en amen!

Waarom de boel gaan importeren, als je onder het genot van een gratis bakkie koffie een goed gesprek kan voeren met een kenner, waarschijnlijk een stuk van de prijs af kan praten, en toeters kan testen naar hartelust?

De vergelijking met je krop sla gaat in dit geval totaal niet op, waaruit blijkt dat je nog niet zolang speelt (verder niks persoonlijks). Een krop sla is overal hetzelfde, of je m nou bij de AH of bij de Aldi haalt.

Een trompet daarentegen is zo'n mechanisch hoogstaand instrument, waarvan bekend is dat ze nogal exemplarisch zijn. Als jij ondanks alle adviezen toch blind een toeter wilt importeren, ga je gang, maar ik kan je zelf van harte aanraden om Pfeiffer of Brassimport of Matthews of wie dan ook eens te gaan opzoeken, je blik te verruimen, en een toeter te kopen die je ECHT ligt, en niet eentje waar hetzelfde nummertje opstaat dan eentje die je ligt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 20:57 

mi trompeta schreef:
[Een krop sla is overal hetzelfde, of je m nou bij de AH of bij de Aldi haalt.

.

Dat is dus niet geheel waar m'n beste............

Maar ik begrijp waar je heen wilt. Alleen vrees ik dat je tegen dovemansoren praat.
Laat die gast toch lekker dat ding uit Engeland halen, dan hebben de Hanzen en Marcels tenminste meer tijd voor ons..

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 21:28 

Maar wat Marcel en ik ook meemaken, zijn klanten die een hele dag aan het toeteren zijn geweest, uren aan besteed om het beste instrument voor hem/haar te vinden, en die ze dan doodleuk via internet ergens op de kop tikken. Maar als er dan wat mis is mogen wij het oplossen :? Die uren moeten toch ergens in verrekend worden, iets waar een internetwinkel geen last van heeft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur