trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen in de UK
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 10:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008 10:20 

Marcel,
Jammer dat niet meer gaat posten hier...ik begrijp je wel.
Gelukkig ken ik je " in levende lijve" en ik heb je al weten te vinden. Ik heb nog steeds erg veel plezier van de toeters die ik bij je heb gekocht en ik kom zeker nog eens een bakkie bij je halen, gezellig ouwehoeren en kijken of je nog leuke dingetjes hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2008 05:55 

Hans schreef:
Maar wat Marcel en ik ook meemaken, zijn klanten die een hele dag aan het toeteren zijn geweest, uren aan besteed om het beste instrument voor hem/haar te vinden, en die ze dan doodleuk via internet ergens op de kop tikken.

... niet speciaal via internet, een andere winkel die net die 200 Euro goedkoper is of wat dichter bij huis is ivm periodiek onderhoud.

Ik kan me levendig voorstellen dat je bij Adams alle merken en types gaat testen en dat je in je eigen woonplaats je favoriete trompet koopt. Als je in Rijswijk woont dan heeft Pfeiffer weer die mazzel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2008 07:20 

Daar heb je toch gewoon het recht toe? Niets verplicht je tot aankoop.

Maar echt netjes vind ik het natuurlijk ook niet. Zelf had ik mijn trompet ook wel via internet wat goedkoper kunnen kopen, maar op zo'n moment ga ik toch voor service. Met garantie ed. lijkt het me ook wat duidelijker geregeld. Deze vakantie gaat mijn toeter bijv. terug voor een onderhoudsbeurt (bij de service in), zulke dingen hoef je niet te verwachten op het internet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jul 2008 20:23 
Moderator

Mischa, kom jij uit Engeland? Ik zie meer Engelse woorden in je posts, dan in de gemiddelde Engelse krant.

Maar even iets heel anders: een 6310Z, dat is toch de ouwe Bobby Shew? Die kan je 2e hands al voor minder dan 1000 euro krijgen. Dan valt het ook binnen het budget.
Of je spaart wat langer door.

En een aanrader: ik koop zelden op internet, omdat ik het prettiger vind als er bij het uitzoeken oren meeluisteren. Dat je kan proberen. Beetje persoonlijke contacten met muziekzaken vind ik belangrijker dan die paar luizige euro's die je bespaart op internet.

Zaken als pfeiffer en brassimport en hub van laar, waar gewoon een man tegenover je staat die weten waar ze over babbelen, die je helpen, omdat ze weten wat je wil, en goede oren aan hun hoofd hebben, zijn de meerprijs tegenover het internet meer dan waard.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jul 2008 22:53 

tja zo bezien doet good old Hub het eigenlijk heel slim. Op wat uitzonderingen na (schaap) kan je het alleen bij hem zelf kopen. Slimme strategie (ja ja inmiddels aardig off topic).

En dat (strategie) is misschien dan toch wel iets wat bij sommige zaken ontbreekt. Schijnbaar kan je bij Pfeiffer tegen een gunstige prijs een Yamaha kopen, maar weten de mensen dat niet. Service wordt heel vaak als verkoopargument aangedragen, maar hoe vaak maak je daar nu gebruik van. Zoals enkele andere hier ook al melden is er zelden wat met hun toeter aan de hand. Kennis, zoals Erik zegt is daarintegen wel een bepalende factor. Als ik in een winkel kom en men weet niet eens dat Bugelmondstukken verschillende stiften hebben, heb ik al gegeten en gedronken. Ik heb zelf een commerciële job, en ben ook pislink als ik ontdek dat mijn spullen ergens staan te draaien die in een ander land gekocht zijn, maar ja zo is de wereld nu eenmaal. Globalisering. voorbeeld: ik werk nu aan een project waar het techn. in Nl wordt behandeld, de inkoop in Polen, Eindbestemming Duitsland en een helpdesk in US. Dta kon je 10 jr geleden niet voorstellen maar is in mijn wereld inmiddels daily bussiness. De wereld verandert en daar zul je je aan moeten blijven aanpassen om succesvol te zijn. Wat overigens niet wil zeggen dat ik dat altijd leuk vind. Geef mij maar een bakkie koffie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jul 2008 23:03 

HanZsizzle schreef:
tja zo bezien doet good old Hub het eigenlijk heel slim. Op wat uitzonderingen na (schaap) kan je het alleen bij hem zelf kopen. Slimme strategie (ja ja inmiddels aardig off topic).

Hub wil niet zoveel dealers hebben omdat ie meer service kan geven als de klant bij hem in de werkplaats staat. Nadeel is dat je een tijdje moet wachten op jouw toeter. Bij Schaap kun je hem gewoon meenemen als ie op voorraad is.

Het voordeel van internet is dat je kunt zien wat de gangbare prijs zou moeten zijn voor een instrument. Daarmee kun je dan altijd naar de winkel in de buurt gaan. Dan heb je een betere onderhandel positie. Als je honderden euro's meer moet betalen dan de gangbare prijs op internet, dan zou ik even verder gaan shoppen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 01:06 

marnix schreef:
Mischa, kom jij uit Engeland? Ik zie meer Engelse woorden in je posts, dan in de gemiddelde Engelse krant.

Ik heb alleen de woorden "shop" en "store" gevonden, de rest lijkt me behoorlijk nederlands.

Ik ben wel blij met het persoonlijke aspect van kopen bij een custom bouwer. Ik heb toch wel zo nu en dan dingen die ik aan mijn toeter wil wijzigen of repareren, en een deukje of krasje werken Hub en Klaus weg met een vriendelijk gesprek en een kopje koffie (of iets anders).

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 15:09 

toet'n!! schreef:
Daar heb je toch gewoon het recht toe? Niets verplicht je tot aankoop

Natuurlijk, alleen liften de zgn. internetwinkels mee op de expertise van de bestaande muziekzaken, en die kunnen veel voordeliger zijn omdat het nu eenmaal veel goedkoper kan als je er geen winkel op na hoeft te houden. Met als uiteindelijk resultaat dat het voor de muziekwinkels steeds moeilijker wordt en op den duur gaan verdwijnen. Wie is daar uiteindelijk mee geholpen? :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur