trompet.nl > forum > Toon onderwerp - North Sea Jazz 2008
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2008 16:52 

ahaa :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2008 16:58 

Ik was bijzonder blij met het geluid bij ONS concert. De jongen die daar achter de knoppen zat heeft de laatste cd's ook voor ons opgenomen en is wat mij de betreft de beste van Nederland. Dus daar hadden we geluk mee.

De andere concerten klonken weer bijzonder slecht. Bij de WDR bigband hoorde je eerst alleen maar keihard de basedrum en de altsax van Maceo Parker. Later hoorde je toch dat er een bigband stond te spelen... De trompetten klonken overigens fantastisch. Wim Both speelde op een toeter van Andy Haderer, want er zat een gat in zijn eigen trompet. Die moest eindelijk begraven worden na 25 jaar trouwe dienst...:lol:

Bij Marc Ronson ben ik maar weggegaan, na eerst 10 minuten met de vingers in mijn oren gezeten te hebben... :? Ik geloof dat de basedrum op 10 stond en daarover heen hadden ze nog een echo of zoiets dergelijks gezet, wat een teringherrie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2008 21:55 

erikveldkamp schreef:
Bij Marc Ronson ben ik maar weggegaan, na eerst 10 minuten met de vingers in mijn oren gezeten te hebben... :? Ik geloof dat de basedrum op 10 stond en daarover heen hadden ze nog een echo of zoiets dergelijks gezet, wat een teringherrie!

Nou dat was inderdaad erg maar dat lag dus niet aan Ronson. Ik las in de krant dat alle concerten die in die zaal gegeven zijn loeihard waren. Wat ik me afvraag is dit: de technici horen het geluid toch ook en horen toch ook dat het volledig uit balans en hard is? Ik neem aan dat ze op zo'n festival geen amateurtechnici neerzetten of heb ik dat verkeerd?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2008 19:19 

harpje schreef:
erikveldkamp schreef:

Nou dat was inderdaad erg maar dat lag dus niet aan Ronson. Ik las in de krant dat alle concerten die in die zaal gegeven zijn loeihard waren. Wat ik me afvraag is dit: de technici horen het geluid toch ook en horen toch ook dat het volledig uit balans en hard is? Ik neem aan dat ze op zo'n festival geen amateurtechnici neerzetten of heb ik dat verkeerd?

Ben eern paar keer in NSJ geweest, bepaalde zalen gewoon verschrikkelijk qua versterking, ligt misschien gedeeltelijk aan de zaal en ook gedeeltelijk aan de technice.

Wil een tip geven, probeer eens Jazz gent uit, tot vorig jaar heette dat het Blue Note festival.
Veel gezelliger, minder commercieël en ook niet zo druk.
Beide drie maal meegemaakt en telkend kon mij dat van Gent mij meer bekoren, ook pak goedkoper en dat maakt voor mij op zich niet uit.
Goeie programmering, dit jaar wel niet aanwezig geweest.
Voor de liefhebbers van trompet, Bert Jorig treedt daar zo goed als elk jaar op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2008 08:36 

harpje schreef:

Ze zetten vaak poptechneuten neer die op een hele andere manier "draaien" dan jazztechnici. Dus vooral veel basedrum zodat je de rest niet meer hoort en je hele lichaam mee trilt...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2008 10:07 

De vlag dekt de lading ook niet meer helemaal denk ik. Het is geen jazz-festival maar een muziekfestival. Dan heb je ook meer aan technici met "pop" oren. En inderdaad het jazzfestival Gent is echt de moeite waard. Dat geldt trouwens ook voor Jazz Middelheim in Antwerpen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur