trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chuck !!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 09:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 22:10 

De Ronde Van schreef:
Jammer dat jullie me niet serieus nemen betreft dit onderwerp,
ik zal het dan ook nalaten er verder op in te gaan.

Proost :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 22:18 

Om maar weer terug te komen bij het uiteindelijk topic: Chuck!

Hier speelt ie "Maria" met de Rias Bigband.

http://www.youtube.com/watch?v=YhrZIchlTyI

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 22:19 

erikveldkamp schreef:
Om maar weer terug te komen bij het uiteindelijk topic: Chuck!

Hier speelt ie "Maria" met de Rias Bigband.

http://www.youtube.com/watch?v=YhrZIchlTyI

Maakte ik dat bruggetje nou?

maar zonder dollen, dit fragment is fantastisch

Laatst bijgewerkt door Peter Amersfoort op 16 jul 2008 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 22:21 

Nee, ik heb geen bruggetje nodig. Verder had ik net nog een nuchtere Marcel aan de telefoon, maar dit terzijde.

Dus, Chuck!

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 22:25 

erikveldkamp schreef:
Nee, ik heb geen bruggetje nodig. Verder had ik net nog een nuchtere Marcel aan de telefoon, maar dit terzijde.

Dus, Chuck!

Afbeelding

haha, dan speelt ie dus beter dan dat ie schrijft :lol:
Het was maar een dolletje mannen. Doe ik wel vaker, ook als ik gezopen heb. Dan met name.. en niet met mate....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 22:27 

Chuck schijnt 'm trouwens aardig te kunnen raken (en dan bedoel ik niet alleen de C4). Heerlijk m'n eigen advocaat van de duivel spelen, maar alla, laat ik eens bijdragen aan de feestvreugde en een duit int zakje doen....proost dan maar!

Nou ja, Clifford was superclean, en Coltrane ging pas beter spelen nadat-ie van de drugs af was. Ik heb Chet een keer live gezien, en waarschijnlijk met de gedachte die Marcel al tentoonspreidde (ik speel niet zo goed, een beetje drugs dan maar, ff lekker kort door de bocht) ging hij de WC op, en kwam knetterstoned terug en heeft de hele avond beestjes op de grond lopen zoeken (en geen toon goed gespeeld, het was echt zielig en kon het niet aanzien). Maar goed, Chuck rules!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 22:57 

OK, toch nog,
De Ronde Van schreef:
Als ik het goed begrepen heb ben jij arts en lees ik jouw bijdragen over dit soort onderwerpen dan ook met aandacht.

Sorry Bert, ik ben in de war met "LJ"
De Ronde Van schreef:
ongetwijfeld worden de spieren verslapt door alcohol, maar een goed "getraind" trompettist speelt op de adem, en doet dat wellicht al heel lang en zal dus echt niet anders gaan spelen (fyfiek dus) doordat hij/zij dronken is.

HJ schreef:
Wel...niet....wel....niet....wel.....niet.

Nou, niet dus, ALS je ademhaling tenminste in orde is...
Citaat:
Afgezien van het feit dat ik het niet met je eens ben: blazen doe je toch ook met een spier? Denk je dat die echt onder controle blijft als je goed zuipt? Dacht het niet. We hebben het hier niet over een biertje voor de zenuwen, maar over of je door drank en drugs je bek kunt verpesten. Daar moet je echt wel meer voor drinken dan een pilsje. Dat lijkt me logisch.

Ik heb het over creativiteit, fysiek trompet spelen is simpel, als je het goed doet...
Als je het NIET voor elkaar hebt, wordt je van alcohol ook niet beter...
De Ronde Van schreef:
Ik denk ook niet dat het voorstellingsvermogen wordt afgezwakt, maar zelfs kan worden versterkt.
Als je muzikaal bent, ben je dat ook als je dronken bent, je gehoor gaat echt niet achteruit,
sterker nog, je kunt zelfs méér gefocust raken als je onder invloed bent
.
HJ schreef:
Je meent het echt, he? Ik heb nog nooit zo'n flauwekul gehoord.

Ik meen het echt ja, je mag mij gerust komen beluisteren als ik een paar biertjes en borreltjes op heb...
Ik ben namelijk zo arrogant om te beweren dat het onderstaande op mij van toepassing is.
De Ronde Van schreef:
Drank en/of drugs maakt nooit van een slechte muzikant een betere, maar kan wel een goede muzikant nóg creatiever maken.

HJ schreef:
Whahahahahahahahaha. Ik wil mezelf in ieder geval niet meer horen als ik gezopen heb.

En wel als je nuchter bent?
HJ schreef:
Ik doe dit dan ook al jaren niet meer als ik serieus genomen wil worden en goed wil spelen. Maar ieder voor zich, hoor.

Dus je suggereert dat een ieder die niet nuchter is, zichzelf NIET serieus neemt in de jazzmuziek?

HJ schreef:
Tja, het zal altijd de vraag blijven of Parker beter had gespeeld alstie niet onder invloed was. Voor het gros van de mensheid is het toch echt wel zo dat ze er beter vanaf kunnen blijven, en hun tijd besteden aan oefenen en muziek luisteren.

Waarom ga je er vanuit dat je niet zou oefenen en muziek luisteren als je wel onder invloed bent?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 23:22 

wederom een bodemloze discussie put.... en nu zeker wachten op de volgende 20 reactie's.....

slotje dan maar?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur