trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chuck !!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 06:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 06:58 

marnix schreef:
ja want alleen de bijdragen van een of andere marcel zijn boeiend....

Ach, het is een gave...
Citaat:
slotje op Marcel Reijs...kthnxbye

...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 10:11 

De Ronde Van schreef:
Sorry Bert, ik ben in de war met "LJ"

Is er dan toch drank in het spel? ;)

Citaat:
Ik heb het over creativiteit, fysiek trompet spelen is simpel, als je het goed doet...
Als je het NIET voor elkaar hebt, wordt je van alcohol ook niet beter...

Als je niet creatief bent wordt ook dát niet beter, of bedoel je dat ook?

Maar goed, het begon allemaal met de opmerking dat Hubbard zijn bek kapot speelde omdat hij een te groot mondstuk of te grote trompet zou hebben. Wat we daar verder ook van vinden, maar met creatief muziekmaken heeft dat sowieso niks te maken. Het gaat over de fysieke kant ( je bek kapot spelen), en als jij zo'n creatieve geest hebt om de discussie de andere kant op te buigen...so be it.

I
Citaat:
k ben namelijk zo arrogant om te beweren dat het onderstaande op mij van toepassing is.
De Ronde Van schreef:
Drank en/of drugs maakt nooit van een slechte muzikant een betere, maar kan wel een goede muzikant nóg creatiever maken.

Ik kan het niet helpen: is dat niet wat automobilisten met een slok op ook zeggen? Ik rij echt beter als ik gedronken heb......Kortom, bullcrap.

Citaat:
HJ schreef:
Whahahahahahahahaha. Ik wil mezelf in ieder geval niet meer horen als ik gezopen heb.

En wel als je nuchter bent?

Het is al lastig genoeg als ik nuchter ben, en als ik mag kiezen, ja, dan toch echt liever zonder drank, dan speel ik zeker beter. Met drank op, dénk ik alleen maar dat ik bete speel (zie de automobilist).

[
Citaat:
quote="HJ"]Ik doe dit dan ook al jaren niet meer als ik serieus genomen wil worden en goed wil spelen. Maar ieder voor zich, hoor.

Citaat:
Dus je suggereert dat een ieder die niet nuchter is, zichzelf NIET serieus neemt in de jazzmuziek?

Ik schrijf toch: ieder voor zich. Maar in zijn algemeenheid denk ik wel dat iedereen die zichzelf als persoon en voor mijn part ook als muzikant serieus neemt, niet overmatig drinkt, maar volgens mij vinden best veel mensen dat.
Zo ben ik ooit ook met roken gestopt, omdat ik het gevoel had dat ik mezelf dan als trompettist niet serieus nam. Roken en trompet spelen hoort slecht bij elkaaar. Aan de ene kant train je je ademhaling om hem aan de andere kant weer af te breken. Logisch is dat niet. Zo werkt dat ook met alle andere aspecten van het spelen. Je werkt aan concentratie, verfijning, toon, muzikaliteit, en door teveel te drinken breek je dat weer af. Niet logisch.

[
Citaat:
Waarom ga je er vanuit dat je niet zou oefenen en muziek luisteren als je wel onder invloed bent?

Da's wellicht een foute aanname, je kunt er hooguit over steggelen wat meer rendement heeft, en mijn antwoord weet je dan al.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 10:48 

het valt me op dat de meeste topics nu niet meer op ruzie uit draaien maar op alcohol :) , zie ook het topic marktplaats onder instrumenten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 10:55 

Geer schreef:
het valt me op dat de meeste topics nu niet meer op ruzie uit draaien maar op alcohol :) , zie ook het topic marktplaats onder instrumenten

wel gezellig zo, toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 10:59 

beter dan die ruzies idd, en zo houden we het forum ook levend (vraag me niet op wat voor manier)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 11:08 
Moderator

Allemaal haantjes, ik wed dat we het in de kroeg met een biertje en een pooltafel allemaal erg gezellig hebben 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 11:14 

Ik ben geen haantje en ik hou niet van poolen en niet van drinken, en ook niet van muziek, trompetspelen en creativiteit.

Leve de vakantie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 11:17 

marnix schreef:
Allemaal haantjes, ik wed dat we het in de kroeg met een biertje en een pooltafel allemaal erg gezellig hebben 8)

Ja, laten we dan ook gaan jammen....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur