trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen in de UK
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 15:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008 08:27 

back on topic,

ik weet niet of je de trompet al besteld hebt. Toevallig zag ik hem voor zeer weinig geld in NL.
Bij Schreeven muziekinstrumenten kost hij 1254 euro, een 8310Z is 1460 euro. Lijkt me een goede deal.

De shew-modellen zijn zo'n beetje de enige trompetten waar ik persoonlijk de gelakte versies bijna altijd beter vind. Als ik jou was zou ik een beetje door sparen en voor de 8310Z gaan, die staat toch echt op een iets hoger plan dan de 6310Z

succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2008 02:45 

richaar-cdl schreef:
back on topic,

ik weet niet of je de trompet al besteld hebt. Toevallig zag ik hem voor zeer weinig geld in NL.
Bij Schreeven muziekinstrumenten kost hij 1254 euro, een 8310Z is 1460 euro. Lijkt me een goede deal.

De shew-modellen zijn zo'n beetje de enige trompetten waar ik persoonlijk de gelakte versies bijna altijd beter vind. Als ik jou was zou ik een beetje door sparen en voor de 8310Z gaan, die staat toch echt op een iets hoger plan dan de 6310Z

succes
Besteld en vandaag binnen gehad. merk geen verschil met de trompet die ik in de winkel vast heb gehad, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn toch amateurisme en de lange periode die ertussen heeft gezeten (aantal weken ;p). 8310Z(S) kan ik altijd nog voor gaan, mocht ik over een aantal jaar wat anders willen. zo kun je altijd wel meer willen, als ik een 8310ZS wil kan ik net zo goed een stradivarius van 3K nemen, en waarom dan niet een monette van weet ik veel wat voor kapitaal...
6310 viel al buiten budget, en ben dus eigenlijk stiekum blij dat ik de 8310 niet geprobeerd heb (anders had ik die waarschijnlijk koste wat het kost willen hebben)... Tis niet niks, even 1000+ euro neerleggen als 18jarige...

Maargoed ;p... fototje dan maar, oude en nieuwe trompet :P!

klikkerdeklik voor groot!
Afbeelding

oude trompet is overigens een yamaha 2320, geen idee uit welk jaar. vaste leadpipe en 1e en 3e slide. daarnaast waren ook de deuken net zo gratis als de rest. kut² dus! blijft zolang even mijn carnavalstoeter maar wellicht heb ik voordat het seizoen aanbreekt toch wel een occasion op de kop getikt waar wel ten minste een aantal noten zuiver van zijn :P!!

Overigens heb ik het standaard 14b4 mondstuk er opgezet en deze klinkt een stuk dieper warmer en donkerder dan de jupiter 7c waar ik voorheen op mijn oude trompet op speelde. Uiteraard even beide gewisseld en het verschil beluisterd, de 14b4 is veel zuiverder en ik lijk er meer in het tooncentrum door te spelen. Ook lijkt het mondstuk makkelijker aan te spreken, minder kracht voor een toon (af en toe pak ik per ongeluk gewoon een c ipv een g in het midden register :S)... maar daarnaast heb ik in het hoge register een aantal noten minder. met de 7c is een hoge c een goed haalbare noot, met de 14b4 lijkt aan A al lastig. ik denk dat het gewoon een kwestie van even wennen is, maar zo niet stap ik gewoon terug op mijn 7c. Echter vind ik de 14b4 veel fijner spelen, op het minpuntje van het hoge register na. iemand tips?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2008 07:19 

tip: geef jezelf de tijd om te wennen aan het nieuwe instrument en het nieuwe mondstuk.

Zelf zou ik nooit een nieuw instrument en een nieuw mondstuk tegelijk veranderen. Teveel variabelen die anders zijn. Maarja, zo'n jupiter 7C lijkt me natuurlijk niet echt top of the bill.

veel plezier met je aankoop

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2008 08:13 
richaar-cdl schreef:
tip: geef jezelf de tijd om te wennen aan het nieuwe instrument en het nieuwe mondstuk.

Zelf zou ik nooit een nieuw instrument en een nieuw mondstuk tegelijk veranderen. Teveel variabelen die anders zijn. Maarja, zo'n jupiter 7C lijkt me natuurlijk niet echt top of the bill.

Ik denk dat als je een aantal weken niet gespeeld heb zoals Mischa zegt (dat je dat volhoudt 8O ) dat het dan wel meevalt, ik denk dat het erger is als je het van de een op de andere dag doet met veel spelen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2008 14:27 

Mischa schreef:
Besteld en vandaag binnen gehad.

...is het toch nog allemaal goed gekomen, gefeliciteerd ermee!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2008 14:48 

Erik v/d Heijden schreef:
richaar-cdl schreef:

Ik denk dat als je een aantal weken niet gespeeld heb zoals Mischa zegt (dat je dat volhoudt 8O ) dat het dan wel meevalt, ik denk dat het erger is als je het van de een op de andere dag doet met veel spelen.
nee ik speel iedere dag haha, ik bedoel dat ik geen verschil merk met de 6310ZS die ik in de winkel vast heb gehad. Omdat verschillen van 1 model onderling ook nogal aangekaart werden in dit topic!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2008 17:24 
Mischa schreef:
Erik v/d Heijden schreef:
richaar-cdl schreef:

nee ik speel iedere dag haha, ik bedoel dat ik geen verschil merk met de 6310ZS die ik in de winkel vast heb gehad. Omdat verschillen van 1 model onderling ook nogal aangekaart werden in dit topic!

Oh sorry, ik dacht dat je bedoelde dat je een aantal weken geen trompet meer had gespeeld!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur