trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar update
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 19:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 19:53 

wel jammer van die mondstukken. Ik ben nog wel op zoek naar een mondstuk dat goed past bij het karakter van de Oiram. De 4BFL vind ik het toch net niet. De Roger Webster modellen en Bob Reeves heb ik vorige week geprobeerd maar overtuigden ook niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:01 

De Oiram kun je elk karakter geven wat je wilt. Ik speel er meestal met mijn Monette BL op maar de Reeves C2J klinkt ook erg goed als je een donker jazzy geluid wilt.

Maar als ik erop wil knallen in een sectie, zet ik er gewoon mijn Reeves 42ES op. Geen enkel probleem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:09 

nee nee, ik bedoel de bugel oiram. Denis Wick klinkt mooi, maar is niet comfortabel. Bob Reeves vind ik briljant voor trompet, maar niet zo voor de Oiram bugel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:15 

Ack zei op de Trumpetparty dat hij zijn mondstuk bij de Albert Hein had gekocht. Misschien een idee... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 21:58 

En Erik, hoe bevalt je nieuwe toeter?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 22:32 

Erg goed, ik heb er nu 8 concerten lead op gespeeld en ben er erg blij mee. Hij speelt super gemakkelijk en komt erg goed door. Ik was eerst een beetje bang dat ik niet genoeg feedback zou krijgen omdat ik dat van andere lichtgewicht toeters gewend ben, maar dat is bij dit CF model zeker niet het geval.

De CF doet me erg denken aan een de oude Bachs en French Besson's uit de '40ger jaren. Ik heb een paar Bach NY's gehad en wel eens een zeer goede oude Besson gespeeld van een collega. Die speelden ook super licht maar hadden desondanks een mooi vol geluid.

Het verschil met mijn B4 is dat de CF nog wat lichter aanspreekt en wat opener speelt. De B4 heeft echter meer body (laag en midden) in het geluid. Een beetje hetzelfde verschil als ik destijds bij mijn Bach New York en Mt.Vernon had. Met als voordeel dat de van Laars beter stemmen, beter slotten, beter projecteren en super ventielen hebben.

Ik kan voorlopig dus wel even vooruit... :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur