trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Thomann STARTONE STR-25
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 19:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Thomann STARTONE STR-25
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 08:24 

Beste trompet liefhebbers,

Ik zoek reeds enige tijd een goedkope trompet om op te leren spelen. Op de website van Thomann (www.thomann.de) heb ik de volgende trompet gevonden (88 euro):

Thomann STARTONE STR-25
(http://www.thomann.de/be/startone_str25_trompete.htm)

Vermits ik na het lezen van de reacties op het forum ondertussen begrepen heb dat "goedkoop" vaak "duurkoop" betekent, had ik jullie willen vragen of jullie die trompet kennen en ervaring mee hebben ? Weet er trouwens iemand wat voor merk Startone is ?

Uiteraard zal de kwaliteit lager liggen dan van een duurder merk. Maar ik wil gewoon weten of ik daarmee thuis op een degelijke manier kan oefenen.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 09:03 

de huidige koperprijs is ca 5,--/kg. Trompet weegt ca. 1 kg. dus je betaalt 83,-- teveel. Maar even serieus. wat kan je voor 100 euro verwachten. Als je op Ebay kijkt zul je bugels en trompetten vinden die in partijen voor nog geen 10,-- worden verkocht. Bij grote aantallen zetten ze er ook nog een logo voor je in. bijv Startone. Maar het echt troep. Soms lopen de ventielen niet eens.
Ik heb wel eens voor de gein op zo'n geval gespeeld (niet deze Thomann) en het zijn net feesttoeters.

Kijk op marktplaats voor een oud 2de handse van een echt merk. daar zul je meer plezier van hebben, behalve dat ie niet zo mooi meer zal glimmen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 09:08 

Bij Atelier Pfeiffer verkopen ze goedkope Main trompetten (139,-). De Main bugel die ik gespeeld heb was zijn geld zeker waard.

http://www.musicallin.nl/online_winkel/ ... mpet_35156

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 13:36 

Hartelijk dank voor jullie reacties. Geef toe dat met alles wat je mogelijks op het internet kan vinden van toeters (en koperen bloempotten) wel wat in de war kan geraken als totale beginneling ...

Ik ga mijn aankoop toch alleszins uitstellen vooraleer wat meer over het onderwerp te weten. Spijtig genoeg heb ik echt geen tijd voor trompetlessen: ik ga dus eerst eens een trompet lesboek aanschaffen en grondig bekijken. Dan ben ik al ten minste theoretisch wat meer op de hoogte. :D

Hoe realistisch is het trouwens volgens jullie om trompet te leren spelen op eigen houtje (boek-CD-DVD) ? Hebben jullie daar ervaring mee ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 13:45 

Dat kan ik je niet aanraden. Als je het fout aanleert raak je die slechte gewoontes erg moeilijk kwijt. Een muziekinstrument leren bespelen moet je nu eenmaal tijd, geld en energie insteken als je het serieus wilt aanpakken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 16:31 

Olifant schreef:
Spijtig genoeg heb ik echt geen tijd voor trompetlessen

Mét trompetlessen leer je veel sneller spelen dan zonder...je bespaart dus eerder tijd dan dat het tijd kost!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 aug 2008 12:37 

Thomann verkoopt geen blindgangers. Verwacht geen Holton of Yamaha kwaliteit maar wel een bruikbare beginnerstoeter voor een prettig prijsje die je over een jaar best kan doorverkopen voor 50 piek op marktplaats.

Ikzelf zou eerder naar het Thomann huismerk neigen. Huismerken zijn over het algemeen goed bruikbare produkten.
Overigens staat hij hier voordeliger.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 aug 2008 15:15 

Hartelijk bedankt voor de info.

Dat huismerk van Thomann wordt inderdaad verkocht tegen een scherpe prijs (85 euro). Vraag is nu of het dit waard is (buiten de 5 euro koperwaarde zoals hierboven werd aangegeven :D ) ? Heeft er iemand ervaringen met het trompet-huismerk van Thomann ?

Hoedanook ben ik van plan om in oktober trompetlessen te volgen, en de trompetkeuze + eventuele aankoop met mijn leraar te bespreken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur