erikveldkamp schreef:
Karel schreef:
En om hier in Nederland te blijven, kijk wat het Metropole Orkest doet. Van Steve Vai tot Wende Snijders.
Ik denk het het MO dan ook wel het meest veelzijdige orkest ter wereld is. Ik heb met hun ook gewerkt met Steve Vai en Wende Snijders, maar net zo goed met Junkie XL en Herbie Hancock, muziek van Bernstein en Gershwin, Spaanse muziek, alle Nederlandse artiesten en noem maar op. Erg divers.
Het enige wat er bij mij echt niet in wil en waar ik braakneigingen van krijg is volksmuziek en Egelander. Dus die muziek die je op Duitse Schlager TV programma's ziet. Gelukkig heb ik Miles Davis en Herbie Hancock ook nog nooit in de weer gezien met die muziek...

Je kan wel zeggen dat het MO uniek is in de wereld. Het is een orkest dat een "vast" verband heeft terwijl in de rest van de wereld dit soort orkesten op oproepbasis functioneren. Dat is denk ik ook de reden dat de kwaliteit zo hoog is. Topmuzikanten die geregeld in dezelfde samenstelling repeteren moet wel iets moois opleveren. Ik heb een paar maanden geleden het concert van MO Tribute to Joe Zaniwul opgenomen. Dit heb ik al ontelbare malen bekeken. Prachtige composities/ arrangementen. Solo's van o.a. Ruud Breuls, Peter Tiehuis en Leo van Oosterom.
V.w.b de Duitse volksmuziek ben ik ook niet echt een fan. Maar ja je kan ook niet alles mooi vinden. Maar om even terug te komen op het ik vind die stijl en die stijl niks, ben ik van mening dat je als serieus muzikant naar zoveel mogelijk verschillende muzieksoorten moet luisteren. Het verrijkt je muzikale kennis. Ik zit zelf nu weer in de klassieke hoek. Heb pas weer 2 CD's gekocht; één van Alison Balsom en een dubbel-CD van Maurice André vanwege zijn 75th Anniversary. Prachtige muziek en heel leerzaam.