trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Huur/koop
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: huur/koop
BerichtGeplaatst: 14 aug 2008 12:50 

broek76 schreef:
Antoni Hopmann schreef:
Natuurlijk is contant kopen het allerbeste. Maar je moet dan wel het geld daarvoor hebben.Sparen kapitaal vergaren. Nog een jaar te gaan.
Maar waar moet de leerling inmiddels op blazen. Zal hij toch iets moeten huren.
Bovendien wie van de jongelui wil eerst sparen,terwijl hij nu al profijt kan
trekken van het instrument naar keuze.

juist en dan koop je meteen een auto van geld dat je leent van lenen.nl en een keuken van frisia.
heb je enig idee hoeveel mensen in de schulden zitten omdat ze lenen inplaats van sparen.
als je geen geld hebt voor een dure trompet koop dan een tweedehands en ga sparen voor een nieuwe.

He, nee. Gewoon een fijne trompet voor een leerling. Dat ligt toch in een heel andere orde dan auto's,keukens e.d.
Wat heb je als leerling te maken met de schulden van anderen.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2008 15:16 

ik denk dat wij een totaal andere opvoeding hebben gehad,als ik iets wou hebben moest ik daar voor gaan werken en sparen van mijn ouders en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.
vandaag was weer in het nieuws hoeveel studenten in de schulden zitten en er zitten er natuurlijk tussen die geen keus hebben maar ook genoeg die zichzelf in de problemen helpen.

als je leent betaal je uiteindelijk meer,denk daar eerst aan voor je "jongelui"het advies geeft om te lenen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2008 15:58 

noujah, ik ben met 18 jaar ook nog jong,
maar ik kreeg van mijn ouders ook te horen:
"nieuwe trompet... dat klinkt leuk, en hoe ga je dat betalen?"
en als ik op 1100 euro zat, en ik zag nu een aanbieding van 1200 dan wilde ze het laatste beetje best voor schieten. maar dan moest ik eerst laten zien dat ik er voor gewerkt had, of in ieder geval het geld had gespaard om het (bijna) te betalen.

en zo denk ik er nu ook over, een studie kan ik nu niet betalen, dus dat geld zal ik moeten lenen, maar ik wil niet meer lenen dan noodzakelijk, je moet toch al terug betalen, en die rente doet veel mensen de das om.
geld wat mij betreft ook voor een toeter, eerst werken, dan kopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2008 16:54 

Er is keuze genoeg! Hoe ,wanneer, huurkoop,sparen.Eenieder moet het natuurlijk zelf uitzoeken.
Zelf heb ik dat probleem nooit gehad. Er was niets te sparen op mijn leeftijd,maar ik had wel meedenkende ouders,waarvan ik mijn eigen 1ste trompet mocht kopen.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2008 20:01 

Zelf heb ik ook altijd overal voor moeten werken en sparen... Niet iedereen heeft ouders die het willen en kunnen betalen. Of mensen die bij kunnen springen...Zo ik ook. Ik ben nu 22 jaren jong en student.

Helaas heb ik dalijk ook een behoorlijke studieschuld, maar op kamers en studeren is nu eenmaal niet goedkoop als jezelf alles moet betalen. Bovendien heb ik er voor gekozen om door te studeren aan de uni nadat ik afgelopen juli mijn HBO heb gehaald. Dat betekend 3 jaar nog moeten studeren en nog maar 1 jaar studiefinanciering. Geen probleem, ik heb er zin in en wil dalijk een beroep dat bij mij past, waar ik wat voor over heb. Werken kan ik nog mijn hele leven.

Maar dat betekend dus alleen keuzes maken. En wat minder geld hebben voor de hobbies.

Als je eenmaal in de schulden komt dan ga je er makkelijker over denken. Betrap mezelf er ook op! En hoe vaak lees je niet dat dat fout gaat.

Ik zou ook wachten tot het geld er daadwerkelijk is. Vooral als je gaat beginnen aan een studie...want je verkijkt je er op hoe duur dat allemaal wel niet is.

Met een trompet heb ik onwijs mazzel gehad en heb dus een afdankertje van de harmonie gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriend (zie ook topic reviseren trompet). Het is alleen een oud beestje...

Als je er moeite voor moet doen en zelf uiteindelijk iets bereikt dan voelt dat naar mijn idee des te beter. Zo zit ik nu dolblij achter mijn computer omdat ik vanavond mijn trompet voor revisie heb weggebracht bij een muziekhandel die hem voor 100 euro op kan knappen (eerder ben ik weggegaan bij een muziekhandel die er 350 euro voor vroeg en wat ik dus niet kon betalen...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2008 07:47 

Ik zou ook zeggen sparen. Weet nog heel goed hoe ik vanaf 13 jaar mijn folderwijkje liep. Toen ik een eind in de vijftien was kon ik een trompet kopen. Folder wijken lopen is alleen leuk als het mooi weer is (niet te warm) en als de folders niet te zwaar zijn (maar dan verdien je zo weinig) en aan het eind van het jaar, dan verdien je eindelijk eens een beetje geld (hoewel m'n handen en tenen er vaak bijna zijn afgevroren door de kou met dat nieuwjaar wensen).
Dan moet je bedenken dat ik zo ongeveer 40 euro in de maand ermee verdiende (als ik dat redde). En daarvan ook niet alles spaarde, maar wel een groot gedeelte. Nu ben ik 18 en speel ik nog steeds met veel plezier op die trompet die ik toen voor 750 euro kocht, met een leuke korting, omdat ik hem als jong meisje had gespaard en een kleine bijdrage van mijn ouders. Inmiddels had ik 2000 euro gespaard voor een nieuwe trompet, zodat ik echt iets moois zou kunnen kopen. (heerlijk ouder zijn, dan verdien je opeens heel veel meer). Helaas moest ik een deel van dit geld ergens anders voor gebruiken, maar ik denk dat als dat niet zo was, dat ik alsnog geen andere trompet had gekocht. Want ik ben nog steeds blij met die trompet waar ik zo hard voor gewerkt heb. Dus als die leerling echt wil, zou ik zeggen sparen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2008 08:23 

sparen of afbetalen bij ouders. mijn eerste trompet heb ik met huurkoop van de muziekschool gedaan. koste na 2 jaar nog 400 gulden. op mijn 15e heb ik na overleg met mijn ouders een nieuwe trompet gekocht van 3600 gulden, waar mijn ouders een deel betaalde, de harmonie een deel, inruil van mijn oude trompet en ikzelf het laatste deel (ong. 1000 gulden). die heb ik toen bij mijn ouders afbetaald....

mij c trompet heb ik ook eerst mijn ouders laten betalen, en hen daarna terug betaald ( 1000 euro)

aan leningen bij bedrijven moet je denk ik niet beginnen. huurkoop is ook een soort lenig bij dat bedrijf, je betaald altijd extra....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2008 09:32 

saniejjj schreef:
Of je tikt gewoon een afdankertje van de harmonie op de kop :D :wink:
En droomt ondertussen verder van een schitterende, blinkende, sublieme trompet met een geweldig geluid, die je over een jaar of 10 wel kan betalen als je van je studieschuld af bent :?
Maar ik weet niet over wat voor leerlingen je het hebt, maar mijn docente raadde mij in ieder geval nog zeker af een nieuwe trompet te kopen (als ik het kon betalen) Omdat je in de eerste jaren (iig ik) nog snel vooruit gaat en je techniek embrouchure etc etc nog een hoop verbeterd en veranderd. Ik weet er niks van, maar dat is wat mijn docente mij vertelde...

Je hebt vooral een goede trompet nodig als je er serieus op wilt studeren,
en dat hoeft zeker geen nieuwe te zijn.
Op de 2e hands markt zijn geweldige trompetten te koop.
Ik denk dat je vanaf zo'n 500 euro al een goede 2e hands zou moeten kunnen kopen.
Mijn tip is om vooral 1 of 2 bevriende trompettisten mee te nemen (of liever nog je docent)
bij de aanschaf, óók bij een nieuwe trompet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur