Pier met de toeter schreef:
Gerard Presencer ken ik niet, maar de dingen die ik zo kan vinden zijn allemaal jazz, wel fokking goed trouwens.
Even preken voor eigen parochie;
De laatste CD van The Auratones (vette funk, soul, jazz, dance, en meer...) mét als gast
Gerard Presencer, daar gaat hij volledig loos op rechte grooves...
(De site is onder constructie maar wel te checken; <www.theauratones.com>)
Overigens was Gerard Presencer de trompettist bij "Us 3" die meer dan 3 miljoen albums
verkochten met Cantaloupe Island, en ook de trompettist van Jamiroquai, over funk gesproken...
Citaat:
Jan van Duikeren speelt wel funk, maar ik hoor hem vaak bebop lijnen spelen over 1-akkoord grooves, en dat vind ik niet zo mooi klinken.
Ieder zijn/haar mening, maar behalve als jazztrompettist is Jan van Duikeren één van de
meest gevraagde trompettisten in de pop en funkscéne...
Samen met Rik Mol dé cats wat mij betreft.
Citaat:
Maar een trompettist uit eind '60 tot '80 die goede funk solo's speelt, en dan niet dat er bij naast jazz, weet je die ook?
Het is lastig om louter als jazztrompettist je brood te verdienen, laat staan als (alleen maar) Funktrompettist. Het zit elkaar niet in de weg, dus de meeste trompettisten die Funk spelen zijn afkomstig uit de jazz.
Vrijwel alle jazztrompettisten die in de eind 50-er jaren of daarna geboren zijn, kunnen
echt wel funk spelen; Wynton Marsalis, Nicholas Payton, Roy Hargrove, ryan Kaiser,
Jeremy Pelt (afgelopen weekend nog op het Purejazz festival in Den Haag), Terence Blanchard, Bryan Lynch, Gerard Presencer, Till Brönner, en vele anderen...