trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Timofey Dokschitzer
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 07:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2002 17:29 

meningen kunnen verschillen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2002 21:29 

ja het kan je smaak niet zijn maar muzikaal is de lieve man absoluut! Hij speelt anders dan anderen dat is waar,vibreert meer dan anderen...maar is iemand die uit zijn hart speelt en kan zingen op zijn instrument,,,,dat is ook een feit!
Dus diegene die zegt dat "die gast niet muzikaal" is,raad ik aan iets meer van hem te beluisteren..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2002 00:26 

Ik heb nu van iemand Concert Scherzo gekregen per mail door hem gespeeld en ik vind het in elk geval fantastisch!!!!!!!!!!!!! Voor de rest heb ik er nog niets van beluisterd (moet echt wel een gat in mijn cultuur zijn 8) ).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2002 13:48 

Als ik een keuze moet maken tussen Nakariakov en Dokschitzer, dan kies ik toch ook voor de oude Dokschitzer. Een rasmuzikant en een zeer indrukwekkende podiumverschijning. Als pubertje heb ik hem in De Doelen in Rotterdam een keer het eerste pianoconcert van Shostakovich (voor de onwetende of domme mensen: concert voor piano, trompet en strijkorkest) horen spelen. Wow! Daarna speelde Maurice Andre ook nog een paar piccolo dingetjes. Mijn avond was hemels.
Veel mensen bekritiseren de speelstijl/benaderingen van deze twee giganten, maar oh boy, wat kunnen deze twee mannen muziek maken! (Daarnaast kunnen ze trouwens ook nog eens zeer goed trompet spelen).
Nakariakov is een technisch zeer begenadigde speler, net als Wynton Marsalis overigens. Toch luister ik liever naar een muzikant dan naar een technicus. Een 'kunstje' luisteren is 1 keer leuk (of twee keer), maar iemand die muziek maakt van elke noot die hij speelt, heeft mij voor zich gewonnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2002 14:44 

Jeroen, ik ben het met je eens. Nakariakov heeft overigens enkele waanzinnig muzikale opnamen gemaakt, zoals een fluegelhornversie van het eerste celloconcert van Haydn of van de Rococo Variations van Tsjaikowski.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2002 19:45 

Op Nakariakov's nieuwste cd staat ook het trmpt concert van Arutunian.
Met dit stuk (en met de rest van deze cd) laat hij toch zien dat hij het heus niet "alleen van z'n techniek" moet hebben. Als je bij z'n concert in de Klein Zaal concertgebouw bent geweest, weet je helemaal wat ik bedoel.

P.S. Sergei's versie van Arutunian's concert heeft veel weg van de opname van Dokshitzer die ik heb...toch misschien dat Russisch bloed?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2003 12:46 
Moderator

Heerlijke speelstijl heeft die man ( Dokschitzer ) en niet alleen bij het toch wat gestandaardiseerde liedje van Arutunian ( overigens een gaaf stuk, maar erg standaard op een eindexamen ) maar ook bij Vassilenco, die inzet, die is bijna niet na te doen..... 8O en zijn vertolking van Boehme is ook geweldig idd uit zijn hart. Zelfs de bewerking van Rhapsodie in Blue, een circus nummer, maar zoals hij het speelt, daar gaat je .......... van stijgeren gewoon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2003 21:57 

Nakariakov doet echt wel meer dan 'alleen maar een kunstje'. Tuurlijk doet hij veel van die technische toestanden, maar hij weet zeker wel wat muziek maken is! Veel mensen bekritiseren zijn eerste paar cd's. Vind je het gek? Toen hij zijn eerste cd maakte liep ik nog buiten te spelen met een voetbal. Maar je kunt gewoon horen dat hij zich na elke cd weer ontwikkeld heeft. En nu (na al zijn cd's te hebben geluisterd, geef ik mijn menig) uitgegroeid is tot een ervaren musicus!!! Of niet soms? Luister dan eens goed naar z'n laatste 3 cd's. :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur