Citaat:
Inmiddels was (!) de A3 in frisse toestand een redelijk klinkende noot geworden, ik speel nu 1 jaar en 3 mnd en oefen veel. Echter in bovengenoemde topic wemelt het van de trompettisten die soms zelfs na 8 mnd tot ruim een jaar trompetspelen al een g3 of zelfs een c4 kunnen spelen.
grootspraak is een trompettist eigen geloof ik dus... neem het met een korrel zout.. een G3 en C4 zijn noten die ongelofelijk hoog zijn en je echt niet mooi kunt krijgen als je een jaar speelt. Met zeeeer veel moeite krijg ik er een F3 uit, maar dit kost zoveel moeite en dergelijke dat het gewoon niet telt...
Een A3 is niet verkeerd. En in principe kun je als je de A3 kunt playen ook de bed en b er wel uit krijgen denk ik. De c kost ook niet veel meer moeite. Daarna echter is mijn ervaring hit je een barriere, die bijna ondoorbreekbaar is.
Ik zou zeggen, pak gewoon een reg. mondstuk en ga daar eerst eens op blazen. Nu, na zo een korte tijd al zoveel op mondstuk focussen lijkt me niet goed. Het veranderen van je mondstuk is WEER een extra variable die je spelen beinvloed, en op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Er zijn dan zoveel factoren die het beinvloeden dat je niet kunt bepalen of het nou het mondstuk is, een slechte dag of je gloedjenieuwe trompet. En ja ik spreek uit ervaring.