trompet.nl > forum > Toon onderwerp - is trompet spelen voor iedereen weg gelegd
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Niet nodig
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 02:37 

Wat je heel erg goed merkt op het forum is dat iedereen probeert een concurrentiestrijd aan te gaan met elkaar op een FORUM.. Moet je eens even voorstellen wat dat wordt als je elkaar ontmoet, want dan durft ineens niemand meer hetzelfde te zeggen.. Fijn he; internet? Dan kan en mag het allemaal... Ten eerst vind ik dat iedereen zijn of haar probleem mag uiten en laten merken wat het probleem is en daarnaast vind ik dat diegenen die reageren niet zo negatief hoeven te doen over de persoon die de vraag stelt.. Prof, amateur, semi-prof of carnaval's trompettist, het maakt niet uit, iedereen heeft zijn/haar problemen en dus moet elke vraag met respect behandeld worden... Het is een beetje een kippentent. Iedereen probeert namelijk de haan te zijn... Dat hoeft niet; wees jezelf! :D Dan ben je eigenlijk al genoeg!
Goed, nu even over het probleem over de studiemanier van de persoon in kwestie!
Trompetspelen kan iedereen, je kunt het namelijk goed vergelijken met topsport: Als je niet kunt hardlopen ga je een schema zoeken hoe je het beste je conditie op kunt bouwen. Dit kun je ook met trompetspelen. Je gaat 2 minuten non-stop spelen, 1 minuut rust. Als je daarna weer 2 minuten non-stop gaat spelen ga je net iets over je conditionele grens. Hierdoor prikkel je de spieren die je niet zo veel gebruikt en zij gaan zich dan ontwikkelen. De volgende dag ga je voor 3 minuten.. Etc. Etc. ..... Trompetspelen is topsport..... Zoek een houvast, want dat zorgt voor structuur en dus ook uithoudingsvermogen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 06:56 

Mischa schreef:
Ik heb dus ook nooit een 'dikke lip' van het duwen na een repetitie. Die heb ik alleen na 4 sessies dweilband met bier :P.

Ik heb nooit een dikke lip na 't blazen en ik mag voor je hopen dat jij dat ook niet hebt, want dan heb je echt je spieren zwaar overbelast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 11:26 

Ik heb soms weleens een dikke lip, maar dan gebruik ik mijn ademsteun te weinig... :D

Profiel  

Berichttitel: Re: Niet nodig
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 11:36 

beste allen,
Inderdaad behoudt de toon van sommige "gesprekken" mij er regelmatig van om te reageren of posten. Die "hakkerige" reacties zijn wat mij betreft ook zeer ongewenst.
ik sluit me dus volledig aan bij de wijze woorden van Darkness87.
En die topsport benadering is een leuke uitleg van wat er inderdaad feitelijk gebeurd als je goed studeert.
Met forceren bouw je nooit iets op.
In rust worden je spieren namelijk sterker.
En je moet ook geen wonderen verwachten. Rustig steady volhouden dan komt het een keer goed...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 13:22 

Ik ben ook altijd zo'n drol die denkt dat ie 't niet kan en vervolgens durf je niet en klinkt het nergens naar. Maar stiekem kun je best veel...!

In het begin heb ik ook heel veel gespeeld met boeken met CD en inderdaad heeft me dat ontzettend gemotiveerd. Wel merkte ik op een gegeven moment niet meer telde en gewoon lekker naspeelde van de CD. Echt onwijs leuk, maar tis 'm ook net niet helemaal. (In jaar 1 ben ik begonnen met Play 'm Right - play along van Erik veldkamp...heel leuk boekje...)

Nu ben ik ook aan het 'saaie' Arban begonnen en ik moet zeggen ik merk nu al resultaat (en mijn orkestgenoten ook :) ) Maar ik kan me voorstellen dat als je echt net begint dat dit nog behoorlijk moeilijk is. De stukken in Arban gaan al gelijk aardig hoog namelijk.

Ik ben gaan spelen omdat ik aangestoken was door mijn vriend en het carnavalsgebeuren. Na twee jaar heb ik voor 't eerst met de hofkapel meegetoeterd. Daar gaat het vooral om de lol en als je eens fout zit ach ja...maakt 't uit. Gewoon lol hebben en muziek maken...!

Profiel  

Berichttitel: De Vellen
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:11 

camel schreef:
Bovenstaande is dus gruwelijke onzin. Dat wat Mischa dus loopt te verkondigen ( edit ).

Waarschijnlijk geinspireerd door Da Tastee Bros. Die hebben dat als tip staan.
Maar Da Tastee Bros hebben wel meer op hun site staan. Onder andere de quote "Women want to have sex too"

Kijk, daar hebben we meer aan.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 13:28 

camel schreef:
Mischa schreef:
je kunt je mondspieren gewoon 'opspelen' zonder de forceren.

Geweldig.... Mag ik eens een les bij jou? Want ik wil natuurlijk graag weten wat je bedoelt met OPSPELEN. En vooral ook hoe ik het kapot spelen, uit je eerdere post, los moet zien van NIET FORCEREN, wat je hier zit te vertellen.

Hoeveel vraag je voor een les? En hoe lang duurt dat?

Heb je ook een tip voor als kapotspelen definitief is??
jij bent echt een misselijke vent he, ik heb je nog nooit wat toe zien voegen op dit forum!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 19:58 

Ik heb liever iemand die niets toevoegt dan iemand die, met alle respect, KUL toevoegt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur