Mischa schreef:
flugel schreef:
Ik heb liever iemand die niets toevoegt dan iemand die, met alle respect, KUL toevoegt.
het werkt voor mij, dus blijkbaar is het geen kul.
Dat het voor jou werkt dus geen kul is is dus kul

Er zijn een paar basisdingen bij het leren trompetspelen, en ik kan je verzekeren, kapotspelen hoort er niet bij! Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, of wieweet ben jij hard bezig om jezelf schade toe te brengen maar weet je het nog niet.
Mocht het in het uitzonderlijke geval voor jou wel werken, te gek, maar geef de tip NIET aan iemand die net begint hier op het forum. De kans dat iemand zichzelf hierdoor slechter afmaakt dan goed is nogal groot met opmerkingen als kapotspelen en tot je niet meer kan etc. etc. Ik weet niet hoe goed jij kan spelen en hoelang je speelt, maar de meeste trompettisten die een tijdje bezig zijn zullen je toch echt iets anders vertellen. Wie weet bedoel je het net anders dan dat je het stelt, maar dat is toch gevaarlijk voor een beginner om als tip mee te nemen....Snap je?
Ik kreeg vroeger ook van dat soort tips, vaak van degenen die nog het minste konden spelen. Pas ophouden met spelen als je dikke lippen had, of erger, tot bloedens toe oefenen (letterlijk dan). Ik kan je vertellen dat als je dat soort tips als beginner niet in een context kunt plaatsen (en dus af kan doen als bullshit) dat je behoorlijk het verkeerde pad op kan raken, of beschadiging op kan lopen...
En wat camel betreft, stellige tips geven aanleiding tot stellige reacties...