Kees de Leeuw schreef:
Ook af en toe eens les van een echte prof als controle lijkt mij nooit verkeerd !!!
Een goeie docent zal dit ook zeker doen. Ik weet dat er docenten zijn die regelmatig grootheden uitnodigen om hun leerlingen op een hele andere manier iets te leren.
Als ikzelf verhinderd ben, zoek ik vaak naar een vervanger, waarvan ik zeker weet dat hij op een heel andere manier lesgeeft. Zodat er een frisse wind waait.
Dat hele mondstukken verhaal van meneer Lindemann is natuurlijk helemaal geweldig. Maar: als docent moet je roeien met de riemen die je hebt. Een leerling komt naar je toe, met een trompet en een mondstuk. Via vereniging of muziekschool of zelf aangeschaft. Vaak is het dan gewoon een kwestie van een hele lange adem hebben voordat er eindelijk eens een fatsoenlijk mondstuk is. Dus is dat eerlijk gezegd niet MIJN eerste aandachtspunt. Eerst maar eens een fatsoenlijke opstart maken. Dus zorgen dat het fysiek en technisch goed zit. Ondertussen via vereniging of muziekschool proberen of ze toch maar heel erg ajb een fatsoenlijk mondstuk willen regelen. Aangezien ik dat toch echt niet ga betalen.
Vaak zie ik ook dat kinderen uitbesteed worden als een soort van naschoolse opvang. En kinderen die wel willen, moeten ook naar voetbal, judo scouting en huiswerkbegeleiding. Maar mensen realiseren zich vaak niet dat je voor voetbal en judo en scouting geen huiswerk hebt, en voor muziekles wel. Dan is het nog niet eens onwil dat ze niet oefenen, maar gewoon een tijdmatige kwestie.
Ik zie dus ook dat de leerlingen die echt alleen maar naar school hoeven en op muziekles zitten het beste vooruitgaan.
Dus een docent heeft pas zin als er ook echt gebruik van gemaakt word.