trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stoppen met trompet spelen, maar twijfel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: stoppen met trompet spelen, maar twijfel
BerichtGeplaatst: 07 jan 2009 15:54 

ik ben aan het twijfelen om te stoppen met trompet. Ik speel nu al een jaar of 9 en heb het idee dat ik nog steeds op het niveau zit van iemand die pas 3 à 4 jaar speelt. Ik kom gewoon niet meer vooruit. Niet in techniek, niet in hoogte, niet in soeplesse. ik moet dit gewoon even ergens kwijt en mssn dat jullie ook mijn twijfel kunnen weg halen zodat ik een duidelijker besluit kan nemen.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2009 16:06 

Tja, dat heeft iedereen wel eens (gehad in ieder geval). Praat er eens met je leraar over, of switch een keer van leraar. Heb je in de afgelopen jaren altijd dezelfde gehad?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2009 22:34 

Misschien ben je voor jezelf te perfectionistisch ingesteld.
Meestal leggen perfectionisten voor hun zelf de lat te hoog, daarbij moet je je afvragen of je wel eerlijk bezig bent voor jezelf en ben je gewoon meer tijd nodig.
Focus niet alleen op je beperkingen maar weet van jezelf wat je wel kan en geniet daarvan op zijn tijd :)
Daarnaast is het belangrijk dat je duidelijk maakt aan je leraar wat jij als een probleem ziet zodat er gericht aangewerkt kan worden.
Het mooiste (maar soms ook wel een beetje frustrerend )is dat je nooit raakt uitgeleerd op je trompet en op welk nivau dan ook altijd wel iemand tegenkomt die je bewonderd en beter speelt dan jij.
Je hebt een hobby voor het leven, stoppen kan altijd nog waarom zou je niet gewoon doorgaan? :wink:

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2009 23:36 

Ik herken je verhaal wel. Heb een paar jaar geleden ook overwogen omdat ik het gevoel had niet meer vooruit te gaan. Een nieuwe leraar en een wissel van orkest hielpen mij toen om weer de motivatie te vinden.

Succes, niet stoppen, zonde

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 08:27 

Weet je ook zeker dat je niet meer vooruit komt? Soms denk je dat je niet meer vooruit gaat, maar als je dan je niveau vergelijkt met een jaar ervoor dan is er toch een duidelijke verbetering. Blijf jezelf uitdagingen stellen. Wat Gonzo zegt, nieuw bandje, nieuwe leraar...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 09:42 

Trompet spelen kan een geweldige hobby zijn en blijven, dus zeker niet te gauw opgeven ! Naast de tips die al gegeven zijn heb ik altijd veel plezier gehad aan het spelen van duetten met een collega (die mag best wat beter zijn, maar zoek wel duetten van een nivo dat bij je past); Ik heb persoonlijk ook de ervaring dat deze hobby je ook door moeilijker momenten in het leven kan helpen !
Verder kan het goed zijn om na te aan of je op een geschikt mondstuk speelt (hoeft niet bij een mondstuk aanmeter, maar een goede docent kan ook hierbij helpen)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 09:52 

Kees de Leeuw schreef:
hoeft niet bij een mondstuk aanmeter

Ja! Maar het kan wel! Hoe zou het gaan met onze vriend Rensink? Hahahahaha, dat is lang geleden!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 10:27 

ja als je niet vooruit komt is het inderdaad verstandig eens een andere leraar te nemen. Ook wil het vaak helpen, als je eens opzoek gaat naar een nieuwe toeter. Dat brengt meestal de motivatie wel weer op peil...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur