trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Condenswater
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 04:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 12:23 

Adriaan Kragten schreef:
Het principe van de huidige waterklepjes dat daarvoor gebruikt wordt is een paar honderd jaar oud. Met de huidige stand van de techniek moet het toch mogelijk zijn om daar wat beters voor te verzinnen.

Daar gaan we weer met "Het is al oud en er is vast iets beters voor de verzinnen". Ga je vervolgens ook voor klarinettisten iets maken dat ze geen vocht meer tussen de kurkjes krijgen? Of voorgemonteerde rieten? Wat is er mis met iets dat al jaren lang goed is. Bij mijn weten gebeurt bijna alle transport over de weg nog steeds op van die ronde dingen genaamd wielen. Met de huidige stand van techniek is daar vast iets beters op te vinden. Ik wens je er veel succes mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 14:52 

Persoonlijk ervaar ik Adriaan's probleem zelf niet zozeer als een probleem.
Wel vind ik het grappig hoe hij keer-op-keer tegen zaken aankijkt, in ieder geval zeer innovatief!
Of het effectief is betwijfel ik met vele anderen, maar ik sta open voor zijn gedachten.
Wie weet spelen we allemaal ooit een instrument waarop een echte Adriaan-innovatie is toegepast!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 15:27 

Innovatief en creatief ja, zeker, en vooral hilarisch. Ik wordt toch vooral altijd heel erg vrolijk van zijn posts! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 15:47 

The Joker schreef:
Wat is er mis met iets dat al jaren lang goed is.

Een been afzetten met een zaag zonder verdoving is ook al jaren oud en werkt ook prima... Vraag me af waarom ze daar niet tevreden mee zijn gebleven.

Volgens mij moet je niet tevreden zijn met wat er is. Altijd blijven kijken naar wat beter kan. Hoewel ik het overigens niet zie zitten om met een waterafvoerenslangetje in mn jaszak te zitten. Maar daar zijn misschien ook wel andere ideeën voor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 16:22 

iets dat automatisch water en dus ook lucht, ( want stel de condens is op, hmm?? ) afvoert, lijkt me niet wenselijk. Dat zijn dingen daar wil ik controle over houden. En niet dat ik midden in een gevoelige solo ineens mijn volautomatische, op diesel aangedreven condenspomp aanslaat, en ongevraagd, en ongewenst, al gorgelend mijn condenswater ( of lucht ) afvoert, waar dat niet nodig is...

Of komt er ook een sensor in, die bij gaat houden wanneer het nodig is? En die dan vervolgens op het voor hem noodzakelijke moment af gaat voeren, terwijl ik het, in verband met die gevoelige solo, liever eerder had willen doen??

Of moet ik alsnog zelf een knop bedienen om het apparaat aan het werk te zetten. In dat geval heb ik liever een waterklep. Eigenlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 17:09 

camel schreef:
In dat geval heb ik liever een waterklep. Eigenlijk.

:lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 17:25 

Toch denk ik dat het heel prettig zou zijn als er een elegante manier zou zijn om condens af te voeren; Er zijn trompetten waar condens moeilijk helemaal uit te krijgen is en verder kan een pruttelende toeter (als je lang achtereen te werken hebt) lastig zijn. Dus niets mis mee dat er over nagedacht wordt !!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009 20:51 

Adriaan Kragten schreef:
Ik was al bang dat er alleen maar sarcastisch gereageerd zou worden op het onderwerp dat ik hier aangesneden heb en dat er vooral.. {SNIP}..

Of het werkelijk bevredigend werkt kan ik nu niet zeggen. Het is ook maar een idee. Je moet het echt uitproberen maar zoveel werk is dat nu ook weer niet voor een instrumentbouwer. Het voordeel is wel dat het aan beide nadelen van condenswater tegemoet komt. Een ander voordeel is dat het gemakkelijk aan te brengen is op bestaande trompetten en dat je dus niet een geheel nieuw instrument met automatische waterafvoerkleppen ontwikkeld hoeft te worden.

misschien is "het beste idee van nederland" iets voor je ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur