Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Rik Baars
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 jan 2009 07:29 |
|
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
|
diederik schreef: Antoni Hopmann schreef: Mss moeten degenen,die dit soort "problemen" hebben,gewoon geen trompet spelen. Want zij zullen ook problemen hebben met huisdieren,die verharen c.q. ruien. Ook hiervoor is weer wat uitgevonden, Antoni, nl antihistaminica 
en tondeuses......
(scheer maar kaal die papagaai  )
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Kees de Leeuw
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 jan 2009 09:23 |
|
Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18 Berichten: 155 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Ik had de gedachte dat wilde discussies en onverdraagzaamheid na de eerste wat wilde periode die ik heb zien passeren in de beginjaren van dit forum voorbij zouden zijn. Een aantal reacties in dit topic moet ik toch kwalificeren als onvolwassen en onder de maat en de een meent de ander nog te moeten overtreffen in grofheid, Jammer...... en als je even zoekt kunnen je met gemak vele andere topics vinden die je persoonlijk niet relevant vindt. Als daar op gelijke manier op gereageerd zou worden wordt het nog een vrolijke boel hier.........
_________________ zondr lelijk bestaat geen mooi
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
The Joker
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 jan 2009 13:18 |
|
Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54 Berichten: 1203 Woonplaats: Enschede
|
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen er niet direct op zitten te wachten, waaronder ikzelf. Maar als er mensen zijn die zich er mee bezig willen houden, ga vooral je gang!
Ik ben het absoluut met je eens dat sommige post het begrip kinderachtig ver zijn gepasseerd, maar het geeft wel een beetje de interesse in dit onderwerp weer 
_________________ ========> PLAY ANYWAY <========
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 jan 2009 14:25 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
Ik vind de bijdragen van Adriaan altijd erg vermakelijk en lees ze met plezier. Als niemand zich met dit soort problemen bezig zou houden, zouden we nu nog steeds op baroktrompetten spelen. Dat een vrachtwagenaccu onder je trompet niet bepaald handig is in een drumfanfare weet Adriaan zelf ook wel. Het argument dat het allemaal onzin is omdat de trompetfabrikanten zich er niet mee bezighouden klopt niet, neem bv de Amado waterkleppen of de Saturns. En dat een afwijking van 0,0003 % boven de C5 een moeilijk te verhelpen euvel is, zal ook maar weinig mensen boeien. Maar dit soort vragen heeft wel geleid tot het BIAS-systeem wat de fabrikanten nu gebruiken en waar we uiteindelijk allemaal voordeel bij hebben  .
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Adriaan Kragten
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 jan 2009 16:28 |
|
Geregistreerd: 26 sep 2007 09:12 Berichten: 285 Woonplaats: Sint-Oedenrode
|
|
Kees en Hans, bedankt voor jullie opbeurende woorden. Blij dat er toch nog mensen zijn die mijn bijdragen aan dit forum waarderen. Ik heb over het onderwerp condenswater een notitie geschreven die ik aan de Nederlandse fabrikanten ga toesturen en ik zal ook proberen of een blad voor koperblazers er aandacht aan wil besteden. Het kan zijn dat verwarming van een instrument tot 38° C veel meer door bespelers van groot koper gewaardeerd zal worden dan door trompettisten omdat in die instrumenten wegens het grotere koelende oppervlak veel meer condenswater gevormd zal worden.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pim
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 jan 2009 16:41 |
|
Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01 Berichten: 352 Woonplaats: Hilversum
|
|
adriaan,
ik denk persoonlijk dat er wel meer mensen zijn die bereid zijn om mee te denken,
en serieus te reageren, het is echter niet alleen je bedoeling, maar vooral je stelligheid en schrijfstijl die ook een tegen beweging oproepen.
het is goed dat er mensen zijn die over vernieuwing nadenken,
maar misschien dat je een andere manier kunt vinden om het te brengen?
ik denk dat dit je persoonlijk meer voldoening oplevert.
oh en trompetisten zijn al vrij critisch, en noujah, het blijven gewoon trompetisten.
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 jan 2009 16:42 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
Adriaan Kragten schreef: Kees en Hans, bedankt voor jullie opbeurende woorden. Blij dat er toch nog mensen zijn die mijn bijdragen aan dit forum waarderen. Ik heb over het onderwerp condenswater een notitie geschreven die ik aan de Nederlandse fabrikanten ga toesturen en ik zal ook proberen of een blad voor koperblazers er aandacht aan wil besteden. Het kan zijn dat verwarming van een instrument tot 38° C veel meer door bespelers van groot koper gewaardeerd zal worden dan door trompettisten omdat in die instrumenten wegens het grotere koelende oppervlak veel meer condenswater gevormd zal worden.
Maar mijn zwager, die bes bas speelt zal niet blij zijn met een verwarming op zijn schoot!
Zonder instrument van 38 graden is het vaak al heet genoeg op het podium.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
HenkMetselaar
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 jan 2009 16:44 |
|
Geregistreerd: 08 aug 2005 06:02 Berichten: 90 Woonplaats: Kuala Lumpur
|
|
technisch (hoewel dat eigenlijk op een technisch forum zou kunnen/moeten, he):
Als je gewoon twee electroden op je trompet pakt neemt de stroom de weg van de minste weerstand (waarschijnlijk niet door de stembocht). Opwarming gebeurt alleen op die plek op dat pad waar de weerstand relatief het hoogst is. Resultaat: een bijzonder ongelijkmatige opwarming die condensvorming niet zal tegengaan en de stemming wellicht niet ten goede zal komen.
Inwikkelen met weerstandsdraad is ook vragen om moeilijkheden tenzij je flink uitpakt met isolatiemateriaal. Ook al niet wenselijk.
Gewoon in niet al te koude ruimtes spelen. Trouwens, hier is het weliswaar ook 35 graden, maar de airco staat vaak beduidend lager dan 18 (jassen aan tijdens het spelen!). Moet je wat vaker lozen, soit, ik heb er geen probleem mee.
muzikaal: solos waarbij je 'al' na een minuut of vijf teveel condens hebt? Je hoeft niet op elke tel te spelen, hoor. Experimenteer gerust met een keer een paar tellen of zelfs een maat niet te spelen. Dan lo(o)st je probleem zich misschien op een andere manier op.
|
|
| Omhoog |
|
 |