trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Lesje in bescheidenheid voor trompettisten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 19:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lesje in bescheidenheid voor trompettisten
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 14:55 

In het kader v.e. andere topic had ik deze verwijzing al eens geplaatst, maar bij nader bekijken dacht ik: hier heb je de beste saxofonisten bij elkaar van de swing en na-swingperiode en ze nemen allemaal genoegen met zegge 1 chorusje en daarin geen gekraai of ander showgedrag maar alleen luisteren en respekt, hoe zou dat met 4 trompettisten eruit zien?

http://www.youtube.com/watch?v=_tNSp7Ma ... re=related

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 15:39 

dat hoor je toch op het einde? wat je krijgt als je trompettisten inzet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 18:41 

Trompet spelen en muziek maken zijn bij sommigen twee verschillende dingen als ik de laatste tijd (steeds minder trouwens) de discussies op trompet. nl volg. Het zou dus inderdaad zomaar kunnen dat als je een paar trompettisten bij elkaar zet die de muzikaliteit niet hoog in het vaandel hebben staan er iets volgt wat niet om aan te horen is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 12:18 

Ik ben bang dat ik het nogal norse commentaarvan Karel niet snap. Wat bedoelt hij? Dat we onze tijd verdoen op het forum? Of dat het youtubefilmpje hier niet thuishoort? Of voelt hij zich aangesproken cq beledigd?
Fora als dit zijn er voor mensen, eventueel trompettisten, die er nog steeds iets bij willen leren, liefst van deskundige forumleden. Als Karel zich nog een keer los kan rukken van zijn etudes zou hij eens op trumpetherald kunnen kijken waar ook door zwaargewichten veelvuldig wordt gecorrespondeerd.
Overigens heb ik dit forum altijd aanstaan als ik lange tonen studeer, heb je wat afleiding.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 14:32 

delano schreef:
Ik ben bang dat ik het nogal norse commentaarvan Karel niet snap. Wat bedoelt hij? Dat we onze tijd verdoen op het forum? Of dat het youtubefilmpje hier niet thuishoort? Of voelt hij zich aangesproken cq beledigd?
Fora als dit zijn er voor mensen, eventueel trompettisten, die er nog steeds iets bij willen leren, liefst van deskundige forumleden. Als Karel zich nog een keer los kan rukken van zijn etudes zou hij eens op trumpetherald kunnen kijken waar ook door zwaargewichten veelvuldig wordt gecorrespondeerd.
Overigens heb ik dit forum altijd aanstaan als ik lange tonen studeer, heb je wat afleiding.

fail!

Karel zet niet op op 't youtube filmpje maar op de vele discussies hier over 'muziek maken'.
Voor mij (en ik denk vele anderen) is het über vervelend dat veel topics hier overgoten zijn van posts waarin bepaalde voorkeur als superieus of 'beter' wordt verklaard.
Volgens mij (en ik hoop elke andere trompettist/muzikant) is trompetspelen muziek maken.
En muziek kan best een dikke scream solo zijn (op de juist plaats en de juiste tijd)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 14:51 

Blij dat je denkt namens anderen te kunnen spreken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 16:50 

Als je luistert naar de groten op aarde, dan hoor je bij Dokshitzer, Andre, Masseurs en dergelijke geen trompet, maar je hoort Muziek ( overigens: laat dit duidelijk zijn: de kant van de jazzmusici geldt dit even zeer, maar daarin ben ik te weinig thuis om met namen te smijten ).

of is dit nu onzin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 17:00 

delano schreef:

Je gooit zelf het balletje op door de vraag te stellen wat zo'n stukje op youtube (gespeeld door saxofonisten) zou opleveren als het door trompettisten zou worden gespeeld. Ik kop hem gelijk even in met de constatering dat het, zoals je zelf ook al aangeeft, bij veel trompettisten zou ontaarden in gekraai en geschetter met het doel om elkaar de loef af te steken.

En v.w.b. het forum zie ik de laatste tijd steeds meer onzin verhalen over hoge noten, condenswater enz. Vandaar mij opmerking dat er steeds minder interessante dingen te lezen zijn.

Bedankt voor de tip v.w.b. Trumpet Herald maar ik vertoef daar al zo'n jaar of tien. En voor veel trompettisten hier, mijzelf incluis, geldt dat ze zich inderdaad veel moeten gaan bezighouden met etudes. Is goed voor je toon en techniek.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur