Rob.fct schreef:
Hallo iedereen,
ik zal hier mijn filmpje ook eens posten, ben benieuwd naar de reacties.... en tips hoe je op zulke momenten je zenuwen in bedwang kunt houden!! daardoor heb ik nog al eens last van "kixen"
http://www.youtube.com/watch?v=STTjhf5-knI&hl=nl Veel luisterplezier,
Groet'n Rob
Ik vind het mooi gespeeld Rob, en vooral ook moedig.
In zo'n ruimte met veel galm klinkt een trompet natuurlijk prachtig, maar ook een kicksje
wordt gelijk 10 keer zo luid.
Als ik je toch een puntje van kritiek mag geven?
je bent zo gefocussed op het mooi laten klinken (en niet kicksen) van de trompet,
dat je de time een beetje uit het oog verliest.
Je bent bepaald niet de enige hoor die dit overkomt, juist bij trompettisten maar ook bij andere koperblazers
zie je dit veel gebeuren. Wij moeten altijd zélf sound maken en daar gaat terecht veel aandacht naar uit.
Bovendien speel je op dit filmpje alleen, en dat maakt het óók niet makkelijker,
Maar goed in tempo blijven spelen is ook een belangrijk aspect van muziekmaken, nietwaar?
Ik heb het geluk gehad masterclasses te volgen (maar soms ook les gehad) van musici
als Clark Terry, Bob Brookmeijer, Bobby Shew, Wynton Marsalis en anderen,
Zij zeiden allen dat het goed is om als het ware een eigen ritmesectie in je hoofd te creëren waarin je zelf als solist plaatsneemt, en dat werkt écht.
Ik verbaasde mij er vaak over hoe goed deze musici blijven spelen, zélfs als zij met een
relatief slechte ritmesectie zitten opgescheept...
Het proberen waard toch?
Groeten Marcel Reys.