trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alternatief voor Denis Wick
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 13:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2009 15:15 

Het ligt aan de rand maar ook aan de vorm en diepte van de cup. Je moet niet in een DW mondstuk kijken als je last hebt van hoogtevrees :lol:
Het zorgt voor de klank, maar ook voor de moiezame intonatie. Amerikaanse mondstukken (Reeves, GR, Warburton etc) intoneren veel beter maar klinken met meer helderheid in het geluid. In de VS hebben ze nu eenmaal een ander klankideaal dan wij hier in Europa.
Een mondstuk wat goed werkt en nog een beetje in de buurt komt qua klank is de Irving Bush (de W-F en WX-F).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2009 17:54 

[quote="Hans"]Het ligt aan de rand maar ook aan de vorm en diepte van de cup. Je moet niet in een DW mondstuk kijken als je last hebt van hoogtevrees :lol:
Het zorgt voor de klank,.... [quote]
Je zorgt voornamelijk zelf voor de klank, de trompet bespeeld zichzelf niet ( bugel, red.)

Je moet voornamelijk op zoek naar een mondstuk dat voor jou lekker aanspreekt, en de klank maak je zelf. Hoewel je op een Bach 1c een andere sound hebt als op een MF

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2009 20:58 

Ik heb vanuit Engeland een flugel Alliance mondstuk ( F1 )laten overkomen. Geeft een heel mooie warme klank. Volgens mij heel goed te vergelijken met de Dennis Wick 4F, waar ik ook op speel. Jammer genoeg krijg ik het Alliance mondstuk niet volgeblazen. Ik houd het dus voorlopig op mijn 4F van Dennis Wick, met inderdaad die vreselijke rand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2009 19:54 

Krijg net een mailtje van Kanstul. Ze hebben DW nog niet in hun bestand. Ze hebben een sample nodig voor de cup en back bore daarna kunnen ze een goede rand (Monette) ofzo erop zetten kosten $ 150,--

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2009 20:18 

Er zijn wel degelijk alternatieven met een minstens evengoede klank voor de DW bugelmondstukken, en ze hebben ook nog eens acceptabele randen: Flip Oakes en Tilz.
De randen van Oakes zijn copieen van oude Bach-randen (ik meen Mt. Vernon), bij Tilz (de F22/23 etc. serie) kun je kiezen tussen een Bach-achtige en een Schilke-achtige rand.
Deze Tilz-serie wordt trouwens exclusief door Hanssen in de handel gebracht als de Millennium-serie.
Beide fabrikaten hebben cups die minstens even diep zijn als die van Wick, Oakes heeft ook nog een slag grotere boring.
Het proberen zeker waard!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 20:52 

De Flip Oaks ken ik niet. de Tilzen wel degelijk, maar komen niet in de buurt van DW . Bovendien kwam ik erachter dat bij Tilz kennelijk de verhoudingen niet kloppen, want de D2 bijv. was altijd veel te laag en daar heb ik nu (Kanstul 3C/112C backbore) totaal geen last meer van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2009 14:57 

of Curry
http://currympc.chrismageemusic.com/flu ... ieces.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2009 15:09 

Zoals reeds eerder door hans aangegeven is de Roger Webster serie van DW een optie.
Ik ben zelf ooit eens overgestapt van een 4BFL naar een RW3FL.

Een wereld van verschil. Een groter mondstuk en toch meer flexibiliteit in de hoogte.
De RW heeft een minder scherpe rand dan de normale DW's.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur