jan drost schreef:
Citaat:
Ik studeer geeneens veel, misschien een uur per dag als ik geen optreden heb. Vaak zelfs minder.
Erik, heb jij altijd zo weinig gestudeerd? Toen je techniek aan het opbouwen was toch wel meer? Ik ben geen professional en speel ook maximaal 1 uur per dag (en dan niet elke dag), en ik groei wel in hoogte, snelhheid, klank e.d., maar niet heel snel ("slow train coming"). Voor mij is dat genoeg, maar als je snel en veel wilt opbouwen zul je toch wel wat meer moeten doen? Of niet?
waarom zou je studeren als je toch al alles kan
nee onzin.
Zelf professioneel werkend, moet ook ik bekennen dat er weinig tijd overblijft om te studeren. En heel stiekem ben ik ook wel eens blij dat na een week vol voorstellingen, kapel lesgeven en snabbels, dat ik mijn trompet even niet hoef te bespelen, maar dat ik mijn lippen gewoon de rust kan geven, die ook belangrijk is. Misschien dat dat voor Erik ook wel een beetje opgaat, dat weet ik niet. Maar het is vaak hollen of stilstaan. En de periodes waarin je holt, heb je weinig tijd om de spieren tot rust te laten komen, dus als je eens de kans hebt om rust te nemen, is dat wel heel goed. Denk ik.