trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kyteman?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 07:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 14:20 

Jens, als jij het prachtig vind en een geweldige trompettist en geweldige muziek dan moet je er vooral van blijven genieten. Ik hoop dat je er mee kunt leven dat ik dat anders zie... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 14:27 

Mensen die met hem gespeeld hebben, nogmaals, waaronder een paar echte heavy cats (internationaal) vinden deze jongen te gek. Ik snap dat je van mij niets aanneemt hoor. Maar als die gasten iets zeggen, geloof ik, naast mijn eigen indruk en oren, dat net iets meer dan wat jij en Erik ervan vinden (en daarnaast als je dit gabber vindt dan zie ik helemaal een grote korrel zout in het verhaal komen). Ik krijg er allemaal een beetje een polder-spruitjes-onderbuik gevoel bij en laat het er daarom maar bij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 14:31 

erikveldkamp schreef:
Jens, als jij het prachtig vind en een geweldige trompettist en geweldige muziek dan moet je er vooral van blijven genieten. Ik hoop dat je er mee kunt leven dat ik dat anders zie... :roll:

Beste Erik, natuurlijk mag dat. Maar daar gaat het mij helemaal niet om. Maar hier wordt een beeld geschapen dat deze jongen niet goed kan spelen. Sound of muzieksoort is een smaakkwestie, techniek/capaciteit niet. Denk je dat een Gijs Levelt een slechte trompettist zou vragen om hem te vervangen in de AKB? Dat zijn behoorlijk partijen kan ik je vertellen hoor...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 14:37 

Jens schreef:
Mensen die met hem gespeeld hebben, nogmaals, waaronder een paar echte heavy cats (internationaal) vinden deze jongen te gek. Ik snap dat je van mij niets aanneemt hoor. Maar als die gasten iets zeggen, geloof ik, naast mijn eigen indruk en oren, dat net iets meer dan wat jij en Erik ervan vinden.

Dat snap ik niet zo goed: je bepaalt toch zeker zelf wat je wel en niet goed vindt?
Ik doe dat in ieder geval wel.

Misschien bedoelen die zware katten wel dat de jongen talent heeft, en we er over een paar jaar nog heel veel goeds van kunnen gaan horen, als hij zijn techniek een beetje op orde heeft.

Jens schreef:
Ik krijg er allemaal een beetje een polder-spruitjes-onderbuik gevoel bij en laat het er daarom maar bij.

Ik denk dat je je veel te druk maakt. Als Miles Davis spruitjes vies vindt, verandert dat niets aan mijn mening over spruitjes, hoe goed ik Miles Davis ook vind.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 14:45 

Beste Jens,
omdat anderen ("echte heavy cats"? wie dan?) het geweldig vinden wil dat nog niet zeggen dat het ook geweldig is!
En omdat Erik, Roel, ik en nog veel meer mensen hier het niet zo geweldig vinden wil dat ook niet zeggen dat het niet zo geweldig is!
Het gaat hier namelijk over smaak en ik weiger het geweldig te vinden omdat jij vindt dat het geweldig is!
En hij zal vast talent hebben, maar voor mij is dat nog een verborgen talent, de filmpjes op youtube hebben me nog lang niet kunnen overtuigen.

Ik heb persoonlijk nog niet de eer gehad om met hem te spelen dus daar kan ik niet mee pochen, maar misschien kan ik vanuit het publiek objectiever oordelen dan van naast hem op het podium. :wink:

Allemaal smaak dus en ik gun hem van harte de volle zalen die hij trekt, alleen zal ik daar geen onderdeel van zijn!

@Roel: het is Jan Smit, tegenwoordig! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 14:51 

Wat hij doet is apart te noemen, iets nieuws waar mensen op af komen. Leuke bezetting ,alleen als trompettist vind ik hem niet geweldig. Verre van zelfs.
Wat ik al eerder zei ik vind het in de categorie amateurs thuishoren,wel een goeie amateur dan.

@ Jens; welke "heavy cats" vinden hem tegek dan? Ben wel erg benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 21:36 

Maar Roel toch: als een artiest veel aandacht krijgt, terwijl anderen die "beter" zijn dat niet krijgen, dan doen die anderen die "beter" zijn toch iets niet goed....

Deze jongen heeft het slim aangepakt ( aan laten pakken ). Heeft veel lekkere wijven in de zaal zitten juichen, en speelt een leuke noot trompet, en is commercieel slim genoeg om dat uit te buiten. Wat je daar allemaal zegt, komt op mij over als een beetje jaloerse kift... ( Hoewel je me daar de persoon niet voor lijkt ).

Jens: ik ben ook wel benieuwd naar die internationale "heavy-cats". Daarmee schermen zonder namen te noemen, maakt je statement niet makkelijk geloofwaardig. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 00:13 

camel schreef:
Deze jongen heeft het slim aangepakt ( aan laten pakken ). Heeft veel lekkere wijven in de zaal zitten juichen, en speelt een leuke noot trompet, en is commercieel slim genoeg om dat uit te buiten.

Ik had al eerder van hem gehoord en wat jij zegt is absoluut waar. Hij doet het commercieel gezien heel goed en kan ongetwijfeld ook zeer behoorlijk spelen. Een aantal vrienden van mij ging zelfs naar een optreden van hem toe ondanks dat zij niks met trompet of daaraan gerelateerde muziek te maken hebben. Mijn ervaring is dus dat hij de trompet voor een ander publiek toegankelijker maakt, wat ik alleen maar kan toejuichen.

Helaas is het MIJN smaak totaal niet... :roll:
Ik vind dat de muziek altijd op de eerste plaats moet komen en niet de bewegingen (althans dat is de indruk die hij op mij wekt).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur