trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kyteman?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 09:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 09:13 

Over smaak zul je mij niet horen, dat is mijn insteek niet. De insteek voor mij is meer dat mensen bijna jaloers lijken te reageren op het succes van de jongen. Maar nogmaals, zo komt het over op mij. Mocht dit niet zo zijn. Allez, excusez moi....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 09:43 

Volgens mij gaat dit soort discussies altijd over twee dingen tegelijk hetgeen het allemaal een beetje troebel maakt. Als je muzikant bent dan zul je je naast je technische en muzikale opvoeding ook bezig moeten houden met de vorm van je muziek. Als je nu perfekt kan spelen wat ga je daar dan mee doen??? Dat is de volgende, belangrijke vraag. De vorm is belangrijker voor je succes dan de eerstgenoemde technisch/muzikale capaciteiten. Is Adre Rieu beter dan andere violisten en/of dirigenten? Nee, maar zijn vorm van de muziek is super verkoopbaar. Dixieland is een vorm, ga in de DSC spelen als trompettist. Chris Botti heeft een commerciele vorm gevonden. Ook een bigband is een vorm. Erik Vloeimans heeft een vorm gevonden en Rik Mol (dat is pas een echt talent al heb ik af en toe de indruk dat hij liever Tiesto zou zijn geweest).
De kyteman is vermoedelijk een middelmatig muzikant met een volstrekt originele vorm VOOR EEN TROMPETTIST! We moeten met z'n allen niet vergeten dat het grote publiek zich geen bal aantrekt van de strijd tussen Bach's, Schilke's, C-cups (ja in andere zin) enz. Dat journalisten en masse zich op kyteman storten moet je kunnen aanvaarden, dat zijn over het algemeen ook maar beperkte mensen die al blij zijn als ze weer een pagina'tje gevuld hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 10:00 

Je kunt niet stellen dat Andre Rieu kwalitatief geen goeie violist is. Ik denk dat hij zeer getalenteerd is. Net zoals de mensen die hij verzamelde in zijn orkest. Allemaal zeer goede musici. Wat hij ermee deed, is voor veel mensen die niet-commercieel met cultuur bezig zijn ( en dat zijn er nogal wat ) een doorn in het oog. Want geen subsidie, en wel erg rijk worden. EN volle zalen trekken.

Goed, heel hoogstaand is het niet. Maar slecht??? Nee zeer zeker niet.

Om van deze Kyteman te zeggen dat het middelmaat is, alleen omdat hij het op zijn manier verpakt vind ik ook te kort door de bocht. Wat ik van hem hoorde, kan ik niet als middelmatig bestempelen. Eigenlijk. Ik vind het geluid aangenaam. Technisch hoor ik niet al te veel dingen misgaan.

Dat het geen Maurice Andre is, of een Chris Botti, of een Maynard Ferguson, helemaal mee eens, maar dat soort talenten zijn zeldzaam.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 10:09 

Camel, je had het niet beter kunnen samenvatten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 10:57 

Ach,
volgens mij zijn we het allemaal wel weer redelijk met elkaar eens.
Er gaat inderdaad niet heel veel mis. Het geluid vind ik persoonlijk dan weer niet zo aangenaam, zeker niet op zijn bugel.
Het zijn vooral de bewegingen die mij persoonlijk te druk zijn.
Jaloers ben ik zeker niet op hem!

Het is zoals eerder al vaak genoemd, vooral een kwestie van smaak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 11:06 

En nu ga ik toch heel even de advocaat van de duivel spelen:

Telkens als er een redelijk nieuw talent ontdekt wordt: ( lees voor nieuw "nieuw", en voor talent "talent", om maar even zo subjectief mogelijk te blijven ) zijn mensen er als de kippen bij om allereerst het negatieve te spuien. En dat vind ik jammer. Dit hele topic is heel erg in het negatieve getrokken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 11:16 

camel schreef:
Over smaak zul je mij niet horen, dat is mijn insteek niet. De insteek voor mij is meer dat mensen bijna jaloers lijken te reageren op het succes van de jongen. Maar nogmaals, zo komt het over op mij. Mocht dit niet zo zijn. Allez, excusez moi....

Wat mij betreft is het niet zo, excuses aanvaard.
camel schreef:
Om van deze Kyteman te zeggen dat het middelmaat is, alleen omdat hij het op zijn manier verpakt vind ik ook te kort door de bocht. Wat ik van hem hoorde, kan ik niet als middelmatig bestempelen. Eigenlijk. Ik vind het geluid aangenaam. Technisch hoor ik niet al te veel dingen misgaan.

Als je met technisch trompettechnisch bedoelt kan ik alleen zeggen dat ik zijn geluid lelijk vind (geheel subjectief), en zijn intonatie voor verbetering vatbaar.
Muzikaalinhoudelijk (is misschien wat moeilijker te beoordelen als je geen jazzmuzikant bent) klinkt het inderdaad een beetje amateuristisch: veel nootherhalingen en weinig daadwerkelijke muzikale inhoud.

camel schreef:
Telkens als er een redelijk nieuw talent ontdekt wordt: ( lees voor nieuw "nieuw", en voor talent "talent", om maar even zo subjectief mogelijk te blijven ) zijn mensen er als de kippen bij om allereerst het negatieve te spuien. En dat vind ik jammer. Dit hele topic is heel erg in het negatieve getrokken.

Ben ik ook weer niet met je eens. Maar dat is vast omdat je advocaat van de duivel speelt. Eigenlijk beweer je hier hetzelfde als Jens een tijdje geleden in ditzelfde topic. Ik ken een hoop jonge talenten die ik stuk voor stuk erg goed vind spelen, Colin is daar niet een van, dat is alles. Niet negatief, gewoon mijn mening.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 11:30 

Ik denk dat bij iedereen wel dingen voor verbetering vatbaar zijn. Wie speelt nu elke dag weer 100% goed? Dat zijn er weinigen...

Een musical heeft ook weinig muzikale inhoud, en Andre Rieu, heeft muzikaal ook weinig inhoud, en de meeste popmuziek die ik zo beluister op de diverse radiostations is ook treurig als het om inhoud gaat. Maar het gaat misschien niet altijd om muzikale inhoud, maar gewoon puur om vermaak. Music for the millions... Dat idee weet je wel. En zijn bugelgeluid is misschien niet dat wat IK zou nastreven als ik een bugel in mijn handen heb, maar als dat het geluid is dat HIJ wil, wie ben ik dan om daar uberhaupt wat van te vinden? Ik beluister het, zonder al te kritisch te wezen, want ik luister voor het plezier ( tijdens autorijden, oid ) en niet omdat ik nu precies wil weten wat hij doet, hoe hij het doet etc.

Ik denk dat bovenstaande Colin's talent is. Gewoon vermaak zonder pretenties. Daar lijkt me niks mis mee....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur