Roel schreef:
erikveldkamp schreef:
Jullie trekken mijn en ik denk ook Roel's woorden uit de context. Ik heb niet gezegd dat ik hem een slechte muzikant vind, integendeel, ik denk dat ie goed en misschien ook wel vernieuwend bezig is. Ik vind het dan ook prijzenswaardig dat hij een groot publiek weet te bereiken. Dat lukt niet iedere muzikant in zo'n korte tijd.
Waar het mij om ging is dat Jens hem neerzette als een geweldig TROMPET talent en dat hoor ik niet terug in de opnames.
Precies. Zo denk ik er ook over.
Dat nummer circus is bijvoorbeeld erg onderhoudend, ik heb me kapot geamuseerd toen ik dat op televisie zag (bij een of andere award-uitreiking), kun je nagaan hoe groot de amusementswaarde live is.
Maar trompet-jazz-inhoudelijk is het niet bijzonder wat hij doet.
Misschien gaat het ook helemaal niet om specifiek de trompet maar om het geheel.
Als trompettist is het misschien geen grootmeester, maar het concept dat hij heeft uitgedacht is natuurlijk puur, uniek en enig. (en dat kun je van een Rik Mol met de beste wil van de wereld natuurlijk niet zeggen)....
en wat is er mis met amusement?
Het is natuurlijk een uniek concept met een uiterst gebalanceerd orkest...
Bovendien trompet-jazz-inhoudelijk, tja volgens mij is de essentie bij deze jongen dat hij juist niet vastgepint wil worden op jazz, pop, hiphop of wat dan ook...
maar goed...