trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kyteman?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2009 12:42 

Dehaanmuziek schreef:
The Joker schreef:
Ik ben natuurlijk veel beter dan hij, want ik ben perfect!

Dat is geen kritiek! :wink:

True, maar tis wel ongezouten ;)

Dehaanmuziek schreef:
Ik lees net mijn eerste post uit dit topic terug, dat was wel redelijk ongezouten kritiek! :oops:

Maar ik sta er nog steeds achter.

Het is wel goed dat je praat in de vorm: "ik vind"

Misschien kunnen sommige mensen (zoals Jeroenpan in dit geval) er niet zo goed tegen dat er vooral over negatieve aspecten van muzikanten wordt gediscussieerd. Maar vergeet hierbij niet dat veel van deze 'negatieve posters' (zoals ik ze nu maar even noem, no offence) ook nuances aanbrengen in hun posts en er wel degelijk goed over nadenken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 05:48 

Zo!
zal ik dan nu eens zelf spreken? volgens mij heb ik een paar dingetjes uit te leggen... ;)

allereerst wil ik even zeggen dat het toch echt een hele klus is om me aan te melden voor dit forum, die lettercode-verificatie snapte ik echt helemaal niks van. idiot me...

maargoed, ik ben er dus nu: inhoudelijk!

ik heb net alle posts gelezen, aantekeningen gemaakt en hier en daar enorm gelachen om zowel de aanvallen als de verdedigingen. het doet me goed om te zien dat mensen hun instrument serieus nemen en zich nog kunnen opwinden om technische kwalen. dat kom je nl niet vaak tegen in de popmuziek (het is erg, maar waar).

ik wil zelf even zeggen: ik ben bij lange na niet de beste trompettist out there, en dat zul je me ook nooit horen zeggen.
ik ben sinds mijn 5e bezig, heb vanaf de basisschool 8 uur per dag muziekles gehad (koorschool utrecht) en doe intussen niks anders dan muziek maken. sinds mijn 13e sta ik op het podium, sinds mijn 17e leef ik ervan.

ik doe het niet om de roem die ermee te halen is, ik vind dat geen reden om met muziek bezig te zijn. ik heb gewoon lang geleden besloten dat ik muziek het mooiste vind wat er maar bestaat en dat ik dus niks anders wil. ik heb les gehad van Beatrijs Korevaar, Jarmo Hoogendijk en Erik Vloeimans, waar ik nog altijd zeer dankbaar voor ben.

Over mijn bugelgeluid:
ik heb m een keer gekocht om te kijken hoe dat klonk. deze opname is van 2 weken daarna, ik ben erachter gekomen dat dat niet echt mijn ding is. de opname is rechtsstreeks van de mengtafel, ongemixt, met een geluidsman die ons voor het eerst onder zn knoppen had. ik weet verder niet genoeg van het instrument om er goed in te kunnen zijn, excuses daarvoor.

over mijn "paringsdans":
doe ik al zolang als ik het me kan herinneren. het is niet iets wat ik expres doe, sterker nog ik heb het niet door. ik schrok me kapot toen ik een keer een video opname van mezelf zag, maar ik kan er echt niks aan doen. ik zal het maar nog eens proberen, maar ik beloof niet dat het een succes zal zijn...

over mijn hiphop-orkest:
de reden dat ik met zoveel instrumenten werk, is een praktische overweging. ik stond voor de keuze: of een laptop op het podium en af en toe op play drukken, of daadwerkelijk muziek maken. ik vind zelf dat muziek geen moment Oogsten moet zijn, dus ik koos voor dat laatste. jammer genoeg had ik teveel instrumenten op mn plaat om het met een kleine bezetting te doen, dus heb ik wat groter uitgepakt. daarnaast is het mijn manier om me af te zetten tegen het geluid wat men doorgaans in de popmuziek kan horen, ik hoop dat hierdoor de interesse wordt gewekt naar een bredere mindstate naar muziek toe, ik hoor tegenwoordig eigenlijk weinig anders dan de ene groep die de ander na doet. en dat vind ik zonde, want muziek (en de kunsten in het algemeen) zouden niet het feest der bevestiging of erkenning moeten zijn, maar juist de ontdekkingstocht naar het onbekende (vind ik dan, mag je het totaal niet mee eens zijn).

Over Morris:
Geweldig. wat een hoornist. ik vind het helemaal tegek om met hem te spelen, ontzettend leerzaam en inspirerend. naar mijn weten voelt hij zich behoorlijk thuis in dit project, maar dat moeten jullie hem zelf maar eens vragen. ik heb met iedereen binnen het project de afspraak: als je het niet leuk meer vindt, doe het dan niet. ik vind namelijk niks ergers dan het gevoel dat je aan het werk bent op het podium. Spele!

over mijn techniek:
zal vast een hoop mis mee zijn, ik heb al jaren geen les meer gehad en probeer het zo goed mogelijk te onderhouden. ik geef ook toe dat ik mezelf de laatste jaren niet echt heb uitgedaagd met de bands waar ik mee speelde (Voicst, Relax, Krezip) maar ik doe mn best om dat weer op pijl te krijgen met de bands waar ik nu wat meer mee speel (Amsterdam Klezmer Band, Patrick Watson, mijn eigen orkest).

nou heb ik een leuk ideetje: bij deze zijn jullie allemaal uitgenodigd om eens een dagje bij me langs te komen. ik zorg voor taart en bier (wat een combi) en dan gaan we gewoon een dagje toeteren. niet om me te bewijzen als trompettist, wel om er meer te ontmoeten, want ik ben er in de jaren dat ik bezig ben veel te weingig tegen gekomen.
das meteen een mooie gelegenheid om me alles uit te leggen over de trompet wat ik in jullie ogen nog mis.
kut roepen kunnen we allemaal, er wat aan doen is een tweede :)

Vriendelijke groet,

Colin Benders
Kyteman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 06:54 

kyteman schreef:
...das meteen een mooie gelegenheid om me alles uit te leggen over de trompet wat ik in jullie ogen nog mis.

...wat moeten wij jou nou uitleggen, vlgs mij ben jij op dit moment de bekendste trompettist van Nederland. En dat komt vlgs mij o.a. door die "paringsdans" van je... mijn mening: niks aan doen!!

veel succes!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 08:03 

Briljant 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 09:20 

ook nog personality!! top!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 11:57 

Hulde!

Ik zal met pasen eens gaan luisteren in Schijndel. Ben benieuwd. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 12:09 

kyteman schreef:
Zo!
zal ik dan nu eens zelf spreken? volgens mij heb ik een paar dingetjes uit te leggen... ;)

allereerst wil ik even zeggen dat het toch echt een hele klus is om me aan te melden voor dit forum, die lettercode-verificatie snapte ik echt helemaal niks van. idiot me...

maargoed, ik ben er dus nu: inhoudelijk!

ik heb net alle posts gelezen, aantekeningen gemaakt en hier en daar enorm gelachen om zowel de aanvallen als de verdedigingen. het doet me goed om te zien dat mensen hun instrument serieus nemen en zich nog kunnen opwinden om technische kwalen. dat kom je nl niet vaak tegen in de popmuziek (het is erg, maar waar).

ik wil zelf even zeggen: ik ben bij lange na niet de beste trompettist out there, en dat zul je me ook nooit horen zeggen.
ik ben sinds mijn 5e bezig, heb vanaf de basisschool 8 uur per dag muziekles gehad (koorschool utrecht) en doe intussen niks anders dan muziek maken. sinds mijn 13e sta ik op het podium, sinds mijn 17e leef ik ervan.

ik doe het niet om de roem die ermee te halen is, ik vind dat geen reden om met muziek bezig te zijn. ik heb gewoon lang geleden besloten dat ik muziek het mooiste vind wat er maar bestaat en dat ik dus niks anders wil. ik heb les gehad van Beatrijs Korevaar, Jarmo Hoogendijk en Erik Vloeimans, waar ik nog altijd zeer dankbaar voor ben.

Over mijn bugelgeluid:
ik heb m een keer gekocht om te kijken hoe dat klonk. deze opname is van 2 weken daarna, ik ben erachter gekomen dat dat niet echt mijn ding is. de opname is rechtsstreeks van de mengtafel, ongemixt, met een geluidsman die ons voor het eerst onder zn knoppen had. ik weet verder niet genoeg van het instrument om er goed in te kunnen zijn, excuses daarvoor.

over mijn "paringsdans":
doe ik al zolang als ik het me kan herinneren. het is niet iets wat ik expres doe, sterker nog ik heb het niet door. ik schrok me kapot toen ik een keer een video opname van mezelf zag, maar ik kan er echt niks aan doen. ik zal het maar nog eens proberen, maar ik beloof niet dat het een succes zal zijn...

over mijn hiphop-orkest:
de reden dat ik met zoveel instrumenten werk, is een praktische overweging. ik stond voor de keuze: of een laptop op het podium en af en toe op play drukken, of daadwerkelijk muziek maken. ik vind zelf dat muziek geen moment Oogsten moet zijn, dus ik koos voor dat laatste. jammer genoeg had ik teveel instrumenten op mn plaat om het met een kleine bezetting te doen, dus heb ik wat groter uitgepakt. daarnaast is het mijn manier om me af te zetten tegen het geluid wat men doorgaans in de popmuziek kan horen, ik hoop dat hierdoor de interesse wordt gewekt naar een bredere mindstate naar muziek toe, ik hoor tegenwoordig eigenlijk weinig anders dan de ene groep die de ander na doet. en dat vind ik zonde, want muziek (en de kunsten in het algemeen) zouden niet het feest der bevestiging of erkenning moeten zijn, maar juist de ontdekkingstocht naar het onbekende (vind ik dan, mag je het totaal niet mee eens zijn).

Over Morris:
Geweldig. wat een hoornist. ik vind het helemaal tegek om met hem te spelen, ontzettend leerzaam en inspirerend. naar mijn weten voelt hij zich behoorlijk thuis in dit project, maar dat moeten jullie hem zelf maar eens vragen. ik heb met iedereen binnen het project de afspraak: als je het niet leuk meer vindt, doe het dan niet. ik vind namelijk niks ergers dan het gevoel dat je aan het werk bent op het podium. Spele!

over mijn techniek:
zal vast een hoop mis mee zijn, ik heb al jaren geen les meer gehad en probeer het zo goed mogelijk te onderhouden. ik geef ook toe dat ik mezelf de laatste jaren niet echt heb uitgedaagd met de bands waar ik mee speelde (Voicst, Relax, Krezip) maar ik doe mn best om dat weer op pijl te krijgen met de bands waar ik nu wat meer mee speel (Amsterdam Klezmer Band, Patrick Watson, mijn eigen orkest).

nou heb ik een leuk ideetje: bij deze zijn jullie allemaal uitgenodigd om eens een dagje bij me langs te komen. ik zorg voor taart en bier (wat een combi) en dan gaan we gewoon een dagje toeteren. niet om me te bewijzen als trompettist, wel om er meer te ontmoeten, want ik ben er in de jaren dat ik bezig ben veel te weingig tegen gekomen.
das meteen een mooie gelegenheid om me alles uit te leggen over de trompet wat ik in jullie ogen nog mis.

Vriendelijke groet,

Colin Benders
Kyteman

Tof dat je zo open staat voor "onze" meningen, maar pas erop dat je niet alles klakkeloos overneemt. Niet iedereen is hier even deskundig of serieus.

Ik vraag me af of je iets moet met de kritiek op jouw "paringsdans", zoals je hem zelf noemt. Het is wie jij bent en als mensen daar een probleem mee hebben is dat niet jouw probleem. Je doet iets unieks, waar je (voor trompetbegrippen) een compleet nieuwe doelgroep mee bereikt en daar moet je vooral mee doorgaan! Misschien wordt trompet dat toch eindelijk het meest populaire instrument ter wereld, in navolging van het meest gave :twisted: .

Verder vind ik het erg gaaf te lezen over de insteek binnen je orkest, daar kunnen veel mensen nog wat van leren! Doe wat je leuk vindt en als de lol er vanaf is, zoek wat nieuws!

Keep up the good work en ondanks dat ik je muziek totaal niet interessant vind hoop ik echt dat je ver gaat komen! Ik zal eens kijken of ik een keertje kan komen luisteren!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 15:02 

Welkom Colin, fijn dat je je hier laat horen.
kyteman schreef:
ik heb net alle posts gelezen, aantekeningen gemaakt en hier en daar enorm gelachen om zowel de aanvallen als de verdedigingen.

Volgens mij word je niet echt aangevallen hoor, er werd de vraag gesteld of je Top of the Bill was als trompettist, en daar hebben een aantal mensen hun mening over gegeven. Sommige anderen hebben dat onterecht als een aanval geïnterpreteerd en dienovereenkomstig gereageerd. Ik hoop niet dat jij je persoonlijk aangevallen hebt gevoeld, dat was wat mij betreft in ieder geval niet de bedoeling. Hoewel ik een lompe opmerking heb geplaatst over je bewegingen als zijnde een afleidingsmanouvre voor gebrek aan inhoud. Dat had ik eleganter en vooral genuanceerder kunnen formuleren.

kyteman schreef:
de opname is rechtsstreeks van de mengtafel, ongemixt, met een geluidsman die ons voor het eerst onder zn knoppen had. ik weet verder niet genoeg van het instrument om er goed in te kunnen zijn, excuses daarvoor.

Je hoeft je niet te verontschuldigen; velen van ons weten wat voor een gedoe het kan zijn om samen te werken met een geluidsman.

kyteman schreef:
over mijn "paringsdans":
doe ik al zolang als ik het me kan herinneren. het is niet iets wat ik expres doe, sterker nog ik heb het niet door.

Als je er geen last van hebt: niks aan doen, ik kijk wel gewoon de andere kant op. Ik had alleen sterk het vermoeden dat je bewegingen niet bepaald je klank en intonatie ten goede komen.

kyteman schreef:
over mijn hiphop-orkest:
ik vind zelf dat muziek geen moment Oogsten moet zijn

Die zin snap ik niet helemaal. Dat ligt misschien aan mijn zuidelijke komaf, maar misschien zou je het nog eens willen verduidelijken. Het orkest is een feest voor het oog, en fantastisch dat je alles live doet. Ik zou persoonlijk, als ik dan ervoor zou kiezen, met bijna 20 personen het podium op te gaan, voor een formatie kiezen die wat meer body tot gevolg heeft. In plaats van 3 blazers en 4 strijkers, die beide niet echt boost hebben, zou ik of een bigbandachtige formatie hebben neergezet, of een strijkorkest, al naar gelang het effect dat je beoogt. Nu komt het, als je er geen beeld bij hebt, niet echt bombastisch over, je hoort er niet echt aan af dat er 20 mensen aan het spelen zijn. Ik heb de indruk dat dat bombastische (bij gebrek aan een betere term) wel een van jouw doelen was. Hulde aan je grote tromspeler, die is echt een act op zich!

kyteman schreef:
want muziek (en de kunsten in het algemeen) zouden niet het feest der bevestiging of erkenning moeten zijn, maar juist de ontdekkingstocht naar het onbekende (vind ik dan, mag je het totaal niet mee eens zijn).

In wezen ben ik het met je eens, maar heb je het nu niet eigenlijk over de meer serieuze kunsten? Ik hoop niet dat ik je met de volgende opmerking ontrief, maar ik ben maar gewoon eerlijk: wat jij brengt vind ik muzikaal inhoudelijk niet echt vernieuwend, of zoekend naar het onbekende. Alleen de vorm is een combinatie van dingen die nog niet zo vaak gecombineerd zijn. Bijvoorbeeld in New Orleans lopen een aantal groepen rond die ook met veel muzikanten hippe muziek spelen, en dat doen ze al heel lang. Wat overigens niet wegneemt dat het fantastisch is dat je het live-aspect met echte muzikanten zodanig weet te brengen dat het populair wordt. Laten we hopen dat het door jouw gebaande pad veel betreden gaat worden! Het is een hels karwei om een dergelijk grote groep muzikanten te organiseren, en, ook niet onbelangrijk: te betalen!

kyteman schreef:
nou heb ik een leuk ideetje: bij deze zijn jullie allemaal uitgenodigd om eens een dagje bij me langs te komen. ik zorg voor taart en bier (wat een combi) en dan gaan we gewoon een dagje toeteren. niet om me te bewijzen als trompettist, wel om er meer te ontmoeten, want ik ben er in de jaren dat ik bezig ben veel te weinig tegen gekomen.

Nu roep ik zo weinig mogelijk kut, maar het idee is geweldig, hetzij lastig te organiseren. Maar aangezien jij je hiphoporkest in bedwang kunt houden en sturen, moet een dergelijk samenzijn plannen niet al te lastig voor je zijn.
Ik ben niet vaak in het noorden van het land, maar als dat voorkomt, wil ik best eens langskomen. Bier en taart is een van mijn favoriete combinaties. Mocht je ooit in de buurt van Heerlen komen, dan ben je welkom. Wel even van tevoren aankondigen, want bier heb ik weliswaar altijd in huis, maar taart niet.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur