trompet.nl > forum > Toon onderwerp - op repetitie loopt het, op optreden niet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2009 11:44 

Trompettor schreef:
remco p schreef:
broek76 schreef:
vraag aan je geluidsman of hij een monitor voor je heeft of probeer een soundback.

We 9ik en medetrompettist) spelen met clip-on microfoons tijdens optredens, dus een soundback heeft weinig zin denk ik.

Een in-ear is wat duur, maar we zouden kunnen kijken voor een kleine monitor bij ons erbij.

Met een soundback krijg je sowieso je eigen geluid terug, of je nou met clip on of staande mic speelt (of onversterkt). Kan altijd dus.

In-ear vind ik vreselijk spelen. Maar er zijn genoeg blazers die wel met posietieve ervaring rondlopen. Het is ook een investering op je oren, want het is gelijk ook een stukje gehoorbescherming. Prijs betaalt dus terug.

wat is zo'n soundback precies en waar krijg ik het? en werkt het ook met clip-ons microfoons die op de beker vast geklikt zitten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2009 12:14 

Een sound back is een grote plastic plaat waar je loodrecht op aan het spelen bent.
hier door krijg je alle sound weer terug, (desondanks zul je nog steeds een monitor nodig hebben om de zang etc. te kunnen horen

Een soudback kun je op internet goed vinden. voor niet al te veel.
Ik heb er zelf eentje gemaakt, uit een plaat perspex.
Bijna net zo mooi.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2009 12:52 

dus het werkt ook met een clip on mic? en die zet je dan gewoon voro je clip on of hoe?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2009 22:27 

Ik zou eigenlijk een plaatje moeten zoeken.
Maar de Soundback/stuk plastic staat meestal op een standaard.

Net als dat je tegen een muur aan zou staan spelen, krijg je meer geluid terug als richting het publiek.

Toch maar een plaatje:

Afbeelding

Hier dus met een staande microfoon.

Ik zweer btw bij een stagemonitor.

Profiel  

Berichttitel: Optreden
BerichtGeplaatst: 31 maart 2009 09:36 

Remco,

kijk eens op www.loudmouthpieces.com, daar hebben ze de oplossing voor jouw probleem. Ik werd geconfronteerd met dezelfde rorbelemn als jij hebt. Tijdens optredens werd zodanig hard gespeeld dat ik mijzelf niet meer kon horen en daardoor de fout inging. Een monitor is leuk, maar helpt niet voor 100%. Ik heb via Loudmouthpieces, Steve Patrick, mondstukken aangeschaft waarmee ik een groter bereik heb, meer flexibiliteit, en vooral een veel dikkere toon. De rest van de band schrikt zich nu kapot, ondanks dat ze grotendeels versterkt spelen kom ik met gemak boven ze uit, kan mezelf dus goed horen. Zowel mijn nieuwe trompet- als mijn nieuwe flugel mondstuk geven mij de mogelijkheid om echt "screaming loud" te spelen (maar ook heel ingetogen), zonder dat daarbij de vermoeidheid toeslaat. Kortom ook mijn uithoudingsvermogen is drastisch verbeterd. Het trompetgeluid is nu lekker dik in alle registers en het flugel-mondstuk geeft me een mooi donker geluid en is het beste dat ik ooit voor flugel ben tegengekomen!!!

Succes!!!!!

Trompet: King 2007
Trompet: King 2055T Silver Flair
Pocket-trompet: Main
Flugelhorn: Couesnon
Mondstuk Trompet: LM-88S (LoudMouthpieces)
Mondstuk Flugelhorn: LM-3F (LoudMouthpieces)

Profiel  

Berichttitel: Re: Optreden
BerichtGeplaatst: 31 maart 2009 10:03 

Screaming Loud schreef:
Remco,

kijk eens op www.loudmouthpieces.com , daar hebben ze de oplossing voor jouw probleem. Ik werd geconfronteerd met dezelfde rorbelemn als jij hebt. Tijdens optredens werd zodanig hard gespeeld dat ik mijzelf niet meer kon horen en daardoor de fout inging. Een monitor is leuk, maar helpt niet voor 100%. Ik heb via Loudmouthpieces, Steve Patrick, mondstukken aangeschaft waarmee ik een groter bereik heb, meer flexibiliteit, en vooral een veel dikkere toon. De rest van de band schrikt zich nu kapot, ondanks dat ze grotendeels versterkt spelen kom ik met gemak boven ze uit, kan mezelf dus goed horen. Zowel mijn nieuwe trompet- als mijn nieuwe flugel mondstuk geven mij de mogelijkheid om echt "screaming loud" te spelen (maar ook heel ingetogen), zonder dat daarbij de vermoeidheid toeslaat. Kortom ook mijn uithoudingsvermogen is drastisch verbeterd. Het trompetgeluid is nu lekker dik in alle registers en het flugel-mondstuk geeft me een mooi donker geluid en is het beste dat ik ooit voor flugel ben tegengekomen!!!

Succes!!!!!

Zullen ze blij mee zijn dat jij zo makkelijk boven ze uit komt! :roll:

(De link in de quote hierboven werk in tegenstelling tot het oorspronkelijke bericht wel)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2009 17:30 

Ik vind het een raar antwoord.
Waarom zou je harder willen spelen, dat is nergens voor nodig.

En iets wat voor jou werkt, hoeft niet voor een ander te werken.

Profiel  

Berichttitel: op een repetite loopt het en op een optreden niet
BerichtGeplaatst: 14 apr 2009 20:12 

Beste Remco, zou het niet gewoon zijn dat je tijdens een optreden veel meer gepannen bent als tijdens een repetitie? spanning kan rare dingen doen met een trompetist..
probeer je niet al te druk te maken bij wat je doet en speel gewoon lekker ontspannen dan moet het wel goed komen.. :) succes

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur