trompet.nl > forum > Toon onderwerp - geen zin....
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2003 06:57 

Muziek luisteren motiveert inderdaad. De motivatie ontbreekt toch nog steeds. Ik speel wel elke thuis wat toonladders en makkelijke liedjes, maar de stukken doornemen voor de bigband heb ik even geen zin meer in. Dit heeft te maken met een onaardig situatie binnen de band. Eerst moet ik zien of ik wel verder wil.
Daarentegen begin ik (hopenlijk) snel bij de harmonie, dus zal dat wel de motivatie opkrikken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2003 21:11 

Mijn ervaring is ook dat als je weg gaat op een "vervelende" manier bij een orkest (Jeroen Jongeling weet wat ik bedoel) en je komt in een nieuw orkest dat dat ontzettend helpt in je motivatie.

Nieuwe mensen, nieuwe dirigent, andere cultuur, andere muziek (in jou geval zeker) enz enz...

Je moet je bewijzen en "vechten" (figuurlijk dus) voor je plek. Hier kun je veel motivatie uit putten.

Dus: Veel succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2003 10:38 

Helemaal gelijk, veranderingen zijn vaak goed voor je. Misschien is het mijn tijd om verder te kijken. Ik ben niet weg bij de big band. Ik vind het muziek van de bigband erg leuk en de mensen daar ook, ondanks.
Daarnaast de eerste keer dat ik weer bij de bigband speelde, (na een periode ziekzijn) kon ik niet eens de G (boven de balk) aanhouden en donderde ervan af. :x :(

Ik verwacht dat door de harmonie ik goed gemotiveerd zal zijn, ook ben ik van plan de lessen weer op te pakken. Mijn leraar is goed in de motivatie opkrikken. Ik moet er gewoon tegenaan, niet lullen gewoon verder gaan.
Het is ook een kwestie van terug komen in de ritme van oefenen en spelen in bands, na een periode van helemaal niet spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2003 19:02 

Hoe zit dat met les?? Ik kan me er (vaak) slecht toe aanzetten (of zelfs niet) om daarvoor te oefenen. Dit zou evt. mijn laatste jaar worden daarna ben ik hier uitgerangeerd... Effe een poepie gas op de toeter en ik ben "klaar" , maar ik kan het gewoonweg niet viinden. Hoe vind je zoiets??

Profiel  

Berichttitel: motivatie
BerichtGeplaatst: 15 sep 2003 10:19 

Als bas trombonist ben ik altijd gemotiveerd! maar luisteren naar andere mensen helpt bij alltijd als ik wat minder zin heb(live/CD). Samenspelen met leuke mensen help ook zeker! en leg de lat niet te hoog. Probeer je plezier te vinden in wat je doet, maar muziekmaken gaat zeker niet alleen om je eigen prestatie, maar ook wat je met elkaar doet, zowel muzikaal als sociaal!.

Probeer leuke projecten te zoeken, de kick van een enthousiast publiek geeft mij wel kippe vel en op zo'n moment weet ik weer waarom ik zoveel zit te studeren. en waarom je muzikant bent.

Een les bij een goede docent die je kan motiveren, kan ook wel helpen.

Succes ! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2003 13:37 

Precies, Lessen volgen bij een goede docent, en vertel je docent wat jij leuk vind om te spelen. Als je eerst stukken speelt kan je later, als je weer meer gemotiveerd bent, altijd nog over gaan op (saaie?) etudes o.i.d.
Succes!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur