Citaat:
bedankt, ik hoorde laatst iets van voerendaal, dus mssn is hij idd verhuisd ja. Lak zit voorzover ik weet standaard op trompetten toch? dus dan zal het ook wel geen kwaad kunnen. Ik heb een goudachtige laag op mijn trompet, dus weet niet wat het precies is. op sommige plekken komt het echt roodkoperen kleur erdoorheen en rond de beker (onder de rand) is ook lak weg. hoe kan het nu dan dat ik water in mijn ventielen krijg en ze blijven vasthangen regelmatig, hoe vaak ik ze ook smeer?
Hij zit denk ik gewoon nog in Margraten, anders had dat wel breeduit hier op het forum gestaan....
Lak is niet standaard. Of net zo standaard als zilver. Wat er op jouw trompet zit weet ik niet, maar Getzen kennende, is het gewoon een laagje blanke lak. Dit is de goedkoopste vorm van een instrument netjes bij de klant afleveren. Ongelakt is namelijk nogal lelijk ( ten minste het wordt sneller lelijk dan met een laagje lak, zilver of goud erop.
Hoe het komt dat er water onderin de ventielen zit? Weet niet, misschien sluiten ze toch niet helemaal naadloos aan. Vasthangen kan komen door dat jij ze anders indrukt dan de laatste bespeler. Of dat ze wat verwrongen zijn...
Bel hub op, dan weet je of hij tijd heeft.[/quote]