trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha 6330B
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 06:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Yamaha 6330B
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 18:54 

Een van de leuke dingen van de trumpetparty was dat ik op alle Yamaha-trompetten kon blazen, de peperdure Chicago, de NY, de EU, de EM-toeter, de 8310Z (helaas in zilver) en... de grote verassing, de Till Broenner 63330B.
Wat een geweldig ding! Ik weet dat hij min of meer gekraakt is door Erik Veldkamp, jazztoeter, dicht in de hoogte enz. Maar als Yamaha beticht wordt van een te koude klank of hoe je het ook wilt noemen, dat geldt NIET voor deze mastertrumpet. Fantastisch warme sound, ik zou zeggen: dan maar wat minder hoog en hup met dat geluid.
Op dit moment staat hij bovenaan mijn lijstje. (OK, ik vond de 8310Z ook heel goed).

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: tp.
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 22:06 

het is gewoon geen toeter die bij erik past. Till speelt en klinkt er geweldig op.

Als je je Tparty kaartje nog hebt pak je een leuke korting :wink:

Profiel  

Berichttitel: Re: Yamaha 6330B
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 23:18 

delano schreef:
Op dit moment staat hij bovenaan mijn lijstje. (OK, ik vond de 8310Z ook heel goed).

Bij mij niet. Ik vond 't een log apparaat i.v.m. de Z. Eigenlijk zijn ze niet zo goed te vergelijken want ik heb de Z ook naast andere nieuwe Yamaha's geprobeerd en wat mij betreft is de respons van de Z een stuk directer.
Eigenijk vind ik de Z nog 't dichtst bij een van zijn voorgangers staan: de YTR-632. Er stond er laatst eentje op Marktplaats maar die zat zó onder de red rot dat ik 'm niet gekocht heb.....
Wat ik wel heel aantrekkeijk van de 6330B vind is de verpakking: Een erotiserende lederen gig bag met kroko print. En dat terwijl ik niks van gig bags moet hebben :D

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2009 01:35 

Theo, je geeft een heel waar en bruikbaar antwoord want ik ben nu verplicht er goed over na te denken. Je hebt namenlijk absoluut gelijk met je stelling over de speelbaarheid van met name de 8310Z. Maar soms krijg je een instrument in je handen dat muzikaal gezien bijna vanzelf speelt. Het is net of de ideeen daaruit voortkomen, je hoeft er a.h.w. niets voor te doen. Ik heb dat wel eens in mijn gitaartijd gehad, een Guild die eigenlijk uit zichzelf beter speelde dan ik kon. Ik heb het nu zeker niet over efficiency maar puur over wat het oplevert in muzikale wisselwerking. De artist Chicago en NY bliezen supergoed, echt strak professioneel, heel erg goede trompetten maar daar kan ik niet voor gaan. Dat kunnen anderen veel beter. DE 8310Z (hij was helaas verzilverd) is volgens mij een totaal complete trompet, absoluut niks mis mee maar de Bronner had het, ik kon er echt niet vanaf blijven. Wat een lekker ding. Was die waar ik op geblazen heb overigens van Pfeiffer?
Strikt commercieel gezien zou het een slechte deal voor mij zijn omdat ik nu een 6345G uit dezelfde serie heb voor een habbekrats en het zeer de vraag is of zo'n Bronner verhandelbaar is (mocht ik het helemaal mis hebben). Maar als je naar mijn hart kijkt ga ik hem morgen ophalen, supertoeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2009 17:15 

Gewoon doen zou ik zeggen.
Als je hem zo lekker vind spelen is de keus toch zo gemaakt.

Vakantiegeld is binnenkort binnen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2009 13:23 

Hier hoor je Till op de 6330B.

http://www.youtube.com/watch?v=00Dg6DbBOzM

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2009 15:50 

Bedankt voor het filmpje. Hij blaast wel heel airy op dat ding. Ik had ook al gedacht toen ik er afgelopen zondag op blies dat het geen trompet is voor een groot volume, je moet er beheerst op blazen anders gaat hij wat tegenstand bieden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2009 21:34 

Ik ben dan wel niet zo'n ervaren blazer en ook niet zo'n actief forum-lid, maar nu ik toch eens weer aan het rondkijken ben, meng ik me graag even in de discussie.

Aan het eind van vorige zomervakantie heb ik ook de 6330B gekocht en hij bevalt me goed! Elke Yamaha-trompet was beter geweest dan het oefentrompetje Jupiter dat ik daarvoor had, maar mijn klank is er ook heel veel op vooruit gegaan. Verder speel ik niet heel makkelijk in de hoogte, heb ik nooit gedaan, maar ik kom wel vooruit.

Toen ik hem kocht bij Pfeiffer werd me overigens verteld dat hij het een opmerkelijke keus was omdat het een speciaal model was (Till Brönner zei me toen nog niks) en er weinig mensen waren die hem kochten...!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur