In grote lijnen ben ik het eens met Bart maar toch even een waarschuwing.
De VC'tjes van Mark Curry zijn gemodelleerd naar de cornetmondstukken van begin 1900, vandaar de naam Vintage Cornet. De rim heeft hij enigszins gemoderniseerd. Van de Curry's die ik nu ken hebben de VC's de smalste rim (maar nog altijd beter dan de DW rim van DW3 of DW 4B). Ikzelf blaas op een kleintje, de 8.5VC en het is inderdaad een alternatief voor DW. Maar Curry ziet zelf zijn Deep Cornet mp's als alternatief voor DW, speciaal voor brassbands. Zelf ken ik die nog niet dus misschien is er iemand op dit forum die over de DC's iets uit eigen ervaring kan vertellen. De maatvoering van Curry is gebaseerd op die van Bach maar Curry zoekt tussen de oude Bachjes Mt Vernon of NY tot hij een perfekte heeft gevonden en die kopieert hij dan. Dat betekent in de praktijk dat je bij Curry altijd 1 of 2 maatjes kleiner moet nemen. Een Bach 1C heeft dan een Curry
1 1/4 of 1 1/2 als equivalent. Ik moet wel zeggen dat ik een sprongetje maakte toen ik de 8.5 VC uitpakte, het is een klein kunstwerkje. Het zijn net zoals de Wick's shortshank mondstukken, de DW's zijn 58,5 mm de Curry's VC's meten 60,44.
Als je ze koopt kun je ze beter bij de Mouthpiece-express kopen, om een of andere reden zijn ze daar goedkoper dan bij Curry zelf (ongeveer 61 US dollar inclusief verzenden).
http://www.mouthpieceexpress.com/catalog/index.php