trompet.nl > forum > Toon onderwerp - geen zin...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: geen zin...
BerichtGeplaatst: 20 sep 2003 13:18 
Moderator

vooraleer ik mijn stelling deponeer wil ik iedereen vragen om geen namen van prof's te gaan smijten ik ben gewoon geintereseerd in jullie meningen. Het rondslingeren van namen leidt in de regel tot discussies die ik hier niet mee wil bereiken.

Stelling: Als je geen zin hebt om te studeren moet je dat niet doen omdat je dan toch minder geconcentreerd bent omdat je eerst tegen je " geen zin " moet vechten, en je bereikt er alleen maar meer frustratie mee.

Mensen laat maar horen..........

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2003 16:30 

ben ik het niet mee eens, ik heb zo vaak geen zin om 'Echt' te gaan studeren, nou dan pak ik men trompet of niet of wel... en als ik men trompet dan wel pak , dan speel ik alleen uit de boeken die leuk zijn en waar ik niet echt veel voor hoef te doen en tog nog een beetje studeer en dan gaat het meestal wel, of ik zit acter de comp. te msne en tegelijker tijd zit ik trompet te spelen gaat makkelijk! :D

maar bij mij is het zo dat ik vaak (bijna elke dag) pas Echt zin heb om te spelen of als ik van rep. van de big band terug ben of als het al een uur of 12 is... maar dan is het een beetje Te laat om nog te gaan spelen als de helft van de mensen hierin huis al liggen te maffen en om dan met men silent brass te gaan spelen Nou nee, dat vertik ik echt... het speelt voor geen meter!! maja das mijn mening...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2003 21:47 

Niet mee eens.
Ik speel al jaren op routine en dicipline.
Dat wil zeggen dat ik ook speel als ik geen zin heb.
Doe ik dat n.l. niet dat zal het trompet spelen me langzaam steeds moelijker afgaan, met het gevolg dat ik er minder plezier aan beleef en waarschijnlijk nog minder ga spelen.
Je brengt jezelf in een negatieve spiraal met als mogelijk eindresultaat dat je het hele trompet spelen niks meer aan vindt.
Wel pas ik mijn studie matereaal wel eens aan als ik de ene dag minder zin heb dan de andere, pak wat makkelijker oefeningen die ik graag speel en zorg ervoor dat ik in ieder geval in de hoogte kan blijven spelen.
Zo zorg ik er voor mijzelf voor dat ik nooit een excuus heb dat ik de afgelopen week niet zoveel gerepeteerd hebt omdat ik geen zin had en daardoor mider presteer.
Het is een manier van denken, maar ik ben er altijd als ik er moet zijn, dat geeft toch ook weer veel speel plezier.
Maar zoals altijd er zullen meer wegen zijn die naar Rome leiden dit is er 1 van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2003 20:47 

bij mij frustreert het me enorm als dingen niet snel genoeg gaan naar mijn zin. Je hoort andere mensen spelen en denk je dat wil en kan ik ook wel... ga je studeren daarop. Dan duurt het soms rete lang voordat je dat ook enigzins onder de knie hebt. Of naar je zin onder de knie hebt. En als het dan te lang duurt dan heb ik nog wel eens dat ik de toeter "in de wilgen" hang (niet voorgoed maar voor dat bewuste iets)
Begrijpe me??

Maar ja wie ben ik... ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 sep 2003 10:23 
Moderator

Even voor alle duidelijkheid erbij: dit is niet mijn mening, slechts een stelling die ik hoorde van een mede trompettist.....maar discussieerd u allen lekker verder

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 sep 2003 15:47 

Als je geen zin hebt, moet je een andere hobby kiezen (laat staan als het je vak is)!

Dat bedoel ik niet sarcastisch, maar gewoon uit overtuiging. Als je geen lol hebt in trompet spelen zoek dan wat anders waar je die lol wel in vindt.
Nou niet gelijk allemaal over me heen vallen; ik ben ook wel eens te moe/lui om te studeren, en soms is het studiemateriaal wel eens 'vervelend of lastig' maar dat is wat anders dan er geen zin in hebben.
Als je met tegenzin gaat studeren werkt dat echt N O O I T !

M.a.w.: ik onderschrijf de stelling van Marnix

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2003 09:03 

hmm als ik geen zin heb dan, doe ik gewoon wat anders en meestal daarna heb ik terug wel zin :D

trompetspelen terwijl MSN't ?
Ik buzz meestal als ik chat :D nog altijd een hand vrij :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2003 15:14 

Hey marnix,

Als ik geen zin heb is dat meestal, omdat ik moe ben. Een andere reden voor 'geen zin' hebben is er niet echt voor mij. Sowieso, er is altijd een zin om trompet te spelen en te studeren, namelijk beter worden. En dan gaat geconcentreerd studeren vanzelf als je maar in je achterhoofd houdt dat je een doel hebt dat je wil bereiken. En aangezien ik dat doel voorlopig nog niet bereikt heb, komt de zin vanzelf wel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur