trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 15:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ...
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 13:54 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 20:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 14:23 

Heel erg slim. De een zijn dood… Het blijft commercieel. En als je bang bent dat je weinig gaat verkopen omdat de concurrentie moordend is dan kan je die proberen tijdelijk vleugellam te maken.

Echter, als je de beste instrumenten van deze bol weet te maken, dan kan je vast ook wel goede ventiele maken/ontwikkelen. Het is wel even een investering waar kleine bouwers niet op zitten te wachten denk ik.

Als ik een kleine bouwer was zou ik contact opnemen met de andere kleine bouwers en kijken of het gezamelijk mogelijk is de ventielen te kopiëren. Als je in staat bent om een New York en Mt Vernon Bach, een Calicchio’s en een Schilke te kopiëren, dan moet het kopiëren van een ventielhuis toch een makkie zijn?

Trouwens nooit verwacht dat mijn Van Laars al na een paar jaar Vintage zouden worden 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 14:46 

Nou ik vind het jammer dat Adams met hun machtspositie probeert om zo de kleinere onderuit te halen... Echt jammer dat dit zo moet gebeuren... Eigenlijk zou dit niet moeten mogen.

Maar goed, ik hoop dat er ergens een hele goede ventiel bouwer, zich klaar maakt op een hele hoop werk...

Laatst bijgewerkt door Xeno op 03 jun 2009 14:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 14:47 

Commercieel gezien zal het voor beide bedrijven een goede zet zijn geweest.

Wie zegt overigens dat Adams, naast de productie voor hun eigen instrumenten, niet gewoon aan derden blijft verkopen? Zou ook een goede zet kunnen zijn van Adams. Zo niet zullen de kleinere instrumentbouwers op zoek moeten gaan naar een nieuwe leverancier. Dat is rot voor ze, maar de kans zit er altijd in dat bedrijven worden opgekocht. That's life voor een ondernemer, ook de kleinere.

Laten we eerst maar eens afwachten hoe dit gaat verlopen.

Profiel  

Berichttitel: ADAMS
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 14:56 

Hallo Erik ,

dit vind ik erg jammer ! ik denk dat Adams het gewoon niet kan hebben dat Hub van Laar zo`n succes heeft.
mijn van Laar Oiram bugel (gebrushed goud ) is voor mij de allerbeste. qua stemming , klank en souplesse etc. ik kan er klassiek en lichte muziek meespelen. zelfs in het Brabants Fanfare Orkest mengt hij perfect.
de Adams bugel kan voor mij echt niet concurreren met Hub van Laar .
nu ik je toch mail , compliment voor jou website ! en de adviezen op de trompet.nl site.
je hebt jaren geleden nog eens ingevallen bij onze big band in Breda tijdens het jazzfestival, je studeerde nog bij Jan Oosthof .
ik vind het altijd nog leuk om te zeggen dat ik nog een keer naast jou heb gestaan met een optreden.
ik overweeg om nog een bes trompet en c trp van Hub te gaan aanschaffen.

met vriendelijke groeten,

OIRAM

bes trompet Schilke B1
bes trompet King Golden Flair M ( 1975 )
bugel H. van Laar Oiram gebrushed goud.
cornet Vvincent Bach strad. ml 37
c trompet Yamaha 6445hs

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 15:04 

Jeetje, dat is wel een slimme zet van ze, ze hebben zo de concurrentie wel een hak gezet. Heb je ook informatie over de termijn waarop Bauerfreind wordt opgekocht?

Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg jammer vind. Adams, met zn bulkerige onsympathieke uitstraling maakt zich hiermee bij de echte liefhebbers denk ik niet populair.. :?

Maarja een enorm bedrijf als Adams heeft helaas zo'n financiele buffer dat ze dit makkelijk kunnen doen. Ik hoop er op dat de kleine bouwers Adams het enige antwoord terug zullen geven wat ze kunnen, namelijk blijven doorgaan met wat Adams niet heeft: goede prijs/kwaliteit, persoonlijke benadering en bovenal: waanzinnig goede toeters maken!

Profiel  

Berichttitel: Re: ADAMS
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 15:07 

oiram schreef:
ik denk dat Adams het gewoon niet kan hebben dat Hub van Laar zo`n succes heeft.

Ja hoor, dát zal écht de reden zijn waarom Adams zo'n grote investering doet om Bauerfiend te kopen! Dat lijkt me echt een goede business case haha!

Waarschijnlijk was het goedkoper om Bauerfiend op te kopen dan geld te steken in research om goede, eigen ventielen te produceren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 15:09 

Ik zit me bijna dagelijks te vergapen aan de trompetten van Hub, met name de OIRAM omdat ik die gewoon cosmetisch, ontzéttend mooi vind. Ik zou balen als dat niet de toeter voor mij zou zijn die het lekkerste speelt en klinkt als ik zou gaan testen ;)

Ik denk wat je schrijft Erik de kern raakt: het is nu eenmaal een vrije en competitieve markt. Ik vind het behoorlijk slim van Adams, zeker als zij zelf die knowhow niet in huis hebben om goede blokken te maken.

cheers

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur