erikveldkamp schreef:
Het is op zich niet zo gigantisch moeilijk om zelf ventielen te gaan produceren, je moet alleen een behoorlijke investering doen om de benodigde machines te bemachtigen. Dan praat je over een paar ton.
Dat zou dan best de reden kunnen zijn waarom ze Bauerfiend hebben gekocht. Wellicht was dat goedkoper dan een compleet nieuw arsenaal aan machines te kopen.
erikveldkamp schreef:
Dat geld kan een kleine ondernemer maar niet zo ophoesten. Voor Adams is dat een lachertje natuurlijk aangezien ze al miljoenen hebben geïnvesteerd in de machines die nu al gebruiken om de instrumenten te bouwen (volgens eigen zeggen). Dat geld zien ze (volgens eigen zeggen) misschien niet eens terug als ze niet op grote schaal toeters gaan verkopen.
Er zal geen enkel bedrijf zijn die een miljoeneninvestering zal doen zonder de verwachting te hebben deze investering terug te kunnen verdienen. Ik neem dan ook aan dat Adams verwacht dat er een markt is voor hun instrumenten. Het kopen van Bauerfiend zal dan ook een deel van de strategie zijn.
En nogmaals, wie zegt dat Adams de producten van Bauerfiend niet gewoon blijft distribueren aan derden? Dat zou ook nog lucratief kunnen zijn voor ze.
Ruli schreef:
...ik denk dat ADAMS een probleem heeft wanneer afnemers als van Laar, Eclips, Taylor etc. niet met de nieuwe Adams-ventielblokken willen werken, met zo'n bedrijf als Bauerfeind koop je de klantenkring er toch bij? of zie ik dat verkeerd?
Dat zou je wel denken.