trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 18:09 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 18:15 
Moderator

erikveldkamp schreef:
diederik schreef:
Maar, Erik, (als aanvulling van de post van Delano hierboven)heb jij goede indicaties dat het hier een strategische overname betreft?
Daarmee bedoel ik dus een overname enkel en alleen om het andere trompetbouwers moeilijker te maken om aan hoogwaardige ventielblokken te komen? (en daarnaast natuurlijk als enige hier wel gebruik van te kunnen maken)

Heb je mijn 1e bijdrage gelezen? Ik geef daar een paar redenen, maar er zijn er vast nog wel meer te bedenken. Ik kan ze op zich geen ongelijk geven, maar daarom hoef ik het nog niet toe te juichen.

Ja, die heb ik gelezen, maar die las ik (als het anders is moet je het maar zeggen) een beetje als veronderstellend (niet de overname op zich, maar de gevolgen van), vandaar dat ik vroeg naar wat meer zekerheid :"goede indicaties". m.a.w. had je wat inside information :wink:
Uiteraard vind ik dit ook geen ontwikkeling waar we op zaten te wachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 18:30 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 18:42 
Moderator

Eens.

En als de concurrentie zich in het nauw gedreven zal (gaan) voelen, zal dat alle creativiteit in hen wakker roepen.
En die creativiteit bezitten ze, anders wordt je geen (kleinere) instrumenbouwer met je eigen ideeen.
En daarnaast produceert Bauerfeind naar mijn weten niet alleen voor trompet/bugel, maar toch ook voor cornet, tenorhorn, tuba , euphonium etc?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 18:45 

Veel speculatie, met als mooiste en meteen ook belachelijkste hoogtepunt:

ze kunnen het gewoon niet hebben dat blabla van ene oiram...

Maar misschien is het wel eerlijk om het Adams zelf te vragen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 20:23 

If you can't beat them buy them.

Een marketing term die hier wel van toepassing is. Het gebeurt natuurlijk veel vaker, maar vrolijk word ik er niet van. Bauerfeind is met afstand dé leverancier van top ventielblokken en die kennis, heb je niet één twee drie in huis.
Als Hub en consortum nu weer slim is koopt, hij een paar mensen weg bij B. Hoewel als ik als techneut kijk naar een ventielblok. Das een lastig stukje techniek. Niet alleen heb je te maken met verschillende materialen, ook met lastige vrees bewerkingen, nauwe toleranties en met krimpmaten. Dat is dus wat meer dan een CNC machine instellen.

Profiel  

Berichttitel: BF
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 20:28 

in onthou mij van ieder commentaar in deze...........Maar ik geloof niet dat Hub en Adams een biertje in de kroeg zullen drinken samen(gezellig). :cry:

Daar in tegen staat in Rijswijk altijd de deur open voor iedereen.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 21:56 

Zakelijk gewoon slim van Adams.

Ze hebben inderdaad een gruwelijke hekel aan van Laar. Dat heb ik aan den lijve ondervonden. Toen ik een paar jaar geleden bij Adams was en Miel mij vroeg wat voor intrument ik speel, antwoordde ik HvL. Zijn reactie was veelzeggend, kinderachtig, onprofessioneel en zielig. Wat een enorme eikel is die vent!

Het zal ze mooi uitkomen dat ze HvL kunnen dwarszitten, maar het zal toch niet de enige reden zijn. Nogmaals slimme zet, ik verwacht echter dat de kleine trompetbouwers genoeg kennis van de markt hebben om hier sterk uit te komen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur