trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Jupiter Tribune Flugelhorn
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Jupiter bugels?
Van Laar en anders niks 27%  27%  [ 3 ]
Jupiter, kan niks wezen; Chineese rotzooi 27%  27%  [ 3 ]
Een onverwacht goed ding! 27%  27%  [ 3 ]
Bugel spelen is voor watjes; deze site heet Trompet.nl ja! 18%  18%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jupiter Tribune Flugelhorn
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009 14:37 

Net was ik effe bij Muller en zag daar in de vitrinekast een Jupiter Tribune bugel staan..
Wàt een mooi ding man! Superchique gravering op de beker alles spic & span.

Heeft iemand van dit forum 'm al eens lopen uitwonen?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Jupiter Tribune Flugelhorn
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009 17:31 

Theo van Kampen schreef:
Net was ik effe bij Muller en zag daar in de vitrinekast een Jupiter Tribune bugel staan..
Wàt een mooi ding man! Superchique gravering op de beker alles spic & span.

Heeft iemand van dit forum 'm al eens lopen uitwonen?

Ik vind zowel de vraag als de keuzemogelijkheden in deze "poll" onvoldoende relevant en compleet om een goed beeld van de meningen gegeven meningen te kunnen vormen.
Mag deze "poll" daarom verplaatst worden naar de Lounge Room?

Profiel  

Berichttitel: kinnepinnekaas
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009 18:13 

Peter, twee dingen.

1) Die Poll is prima. Niks mis mee. Daar kan iedereen iets invullen als ie daar de behoefte toe voelt.
2) Je bent duidelijk geen wielerliefhebber, tenminste niet van de periode Jan Raas TI-Raleigh. Geeft niet maar speciaal voor jou zal ik de vraag op een andere manier stellen.
Komt ie:

Omdat ik vandaag een flesje ventielolie moest hebben toog ik naar de Raadhuisstraat te Amsterdam. Daar is een muziekzaak gevestigd waar ik dacht te kunnen slagen.
Omdat ik een tijdje moest wachten voor ik geholpen kon worden, 't was er nogal druk, doodde ik de tijd door een beetje om me heen te kijken.
In de vitrinekast werd mijn blik getrokken door een bugel van het merk Jupiter, nou niet het meest aanspekende merk; in dit forum wordt Jupiter toch voornamelijk weggezet als b-merk dat het beginnerssegment bedient. Maar dit was duidelijk een ander instrument: Wat een uitbundige gravering op de beker, het soldeerwerk zag er piekfijn uit (de bugel was niet verzilverd), aan alles kon je zien dat er zeer veel aandacht aan de productie van dit instrument is besteed.
Daar is de prijs ook naar want die ligt dik boven de 1700 euro. Duidelijk een instrument gebouwd voor de prof of serieuze amateur.
Nou vraag ik me af: Zijn hier op dit forum mensen actief die dit instrument aan een grondige test hebben onderworpen?

Profiel  

Berichttitel: Re: kinnepinnekaas
BerichtGeplaatst: 19 jun 2009 07:25 

Theo van Kampen schreef:
Peter, twee dingen.

1) Die Poll is prima. Niks mis mee. Daar kan iedereen iets invullen als ie daar de behoefte toe voelt.
2) Je bent duidelijk geen wielerliefhebber, tenminste niet van de periode Jan Raas TI-Raleigh. Geeft niet maar speciaal voor jou zal ik de vraag op een andere manier stellen.
Komt ie:

Omdat ik vandaag een flesje ventielolie moest hebben toog ik naar de Raadhuisstraat te Amsterdam. Daar is een muziekzaak gevestigd waar ik dacht te kunnen slagen.
Omdat ik een tijdje moest wachten voor ik geholpen kon worden, 't was er nogal druk, doodde ik de tijd door een beetje om me heen te kijken.
In de vitrinekast werd mijn blik getrokken door een bugel van het merk Jupiter, nou niet het meest aanspekende merk; in dit forum wordt Jupiter toch voornamelijk weggezet als b-merk dat het beginnerssegment bedient. Maar dit was duidelijk een ander instrument: Wat een uitbundige gravering op de beker, het soldeerwerk zag er piekfijn uit (de bugel was niet verzilverd), aan alles kon je zien dat er zeer veel aandacht aan de productie van dit instrument is besteed.
Daar is de prijs ook naar want die ligt dik boven de 1700 euro. Duidelijk een instrument gebouwd voor de prof of serieuze amateur.
Nou vraag ik me af: Zijn hier op dit forum mensen actief die dit instrument aan een grondige test hebben onderworpen?

Dit verhaal spreekt mij in elk geval meer aan. Maar die poll klopt voor geen meter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2009 10:29 

Jupiter is zeker niet slecht.
Ik heb een tribune XO trompet met sterling leadpipe en vergrootte beker gehad. en die speelde echt niet verkeerd,goeie sound, beetje onpersoonlijk instrument (net als Yamaha, overigens meer een gevoel dan gefundeerde mening hoor... :o maar das zeker niet onbelangrijk guts zijn bepalend voor de connectie tussen jou en je toeter vind ik)
een vriend van mij verkoopt veel Jupiter in zijn trompet atelier en die krijgt nooit klachten.

De bugels schijnen heel ok te zijn, heb er nog niet op gespeeld maar de tribune serie van Jupiter is gemaakt voor Profs... (dat is wat ze adverteren althans)

Ik heb met mijn jupiter pech gehad met de ventielen die waren te nauw passend gemaakt, blablabla technisch geleuter dat ik niet kon volgen maar goed fabrieksfoutje als ik het goed begrepen heb.
maar:
3 jaar na aankoop (en heel veel klooien en rommelen verder) toen we er achter kwamen wat er precies mis mee was, is hij zonder kosten naar Duitsland (de werkplaats in Europa) gestuurd en gemaakt. Super netjes afgehandeld dus.
Daarna liepen de ventielen ok, maar toen was ik inmiddels helemaal verknocht aan een andere toeter...
8)
kortom volgens mij zeker het uitproberen waard!!

en het is trouwens niet Chinees bij mijn weten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2009 10:33 

Ik heb audities gewonnen op een jupiter beginners bugeltje, was best nog goed. Dus zal de duurdere serie ook niet slecht zijn 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur