Jupiter is zeker niet slecht.
Ik heb een tribune XO trompet met sterling leadpipe en vergrootte beker gehad. en die speelde echt niet verkeerd,goeie sound, beetje onpersoonlijk instrument (net als Yamaha, overigens meer een gevoel dan gefundeerde mening hoor...

maar das zeker niet onbelangrijk guts zijn bepalend voor de connectie tussen jou en je toeter vind ik)
een vriend van mij verkoopt veel Jupiter in zijn trompet atelier en die krijgt nooit klachten.
De bugels schijnen heel ok te zijn, heb er nog niet op gespeeld maar de tribune serie van Jupiter is gemaakt voor Profs... (dat is wat ze adverteren althans)
Ik heb met mijn jupiter pech gehad met de ventielen die waren te nauw passend gemaakt, blablabla technisch geleuter dat ik niet kon volgen maar goed fabrieksfoutje als ik het goed begrepen heb.
maar:
3 jaar na aankoop (en heel veel klooien en rommelen verder) toen we er achter kwamen wat er precies mis mee was, is hij zonder kosten naar Duitsland (de werkplaats in Europa) gestuurd en gemaakt. Super netjes afgehandeld dus.
Daarna liepen de ventielen ok, maar toen was ik inmiddels helemaal verknocht aan een andere toeter...
kortom volgens mij zeker het uitproberen waard!!
en het is trouwens niet Chinees bij mijn weten...