trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Reeves 43ES rim?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Reeves 43ES rim?
BerichtGeplaatst: 26 jun 2009 10:47 

Naar het schijnt werd tot voor kort een Reeves 43ES mondstuk standaard geleverd met een N-rim. Sinds kort zou dit veranderd zijn naar een standaard rim. Heeft iemand hier ervaring mee?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2009 12:53 

Daar kunnen ze bij Pfeiffer ongetwijffeld antwoord op geven:
http://www.atelierpfeiffer.nl/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2009 20:24 

Tja een mailtje naar Bob Reeves kan ook maar ik bedoel eigenlijk of er hier trompettisten zijn die ervaringen hebben met de "oude" 43ES met N-rim contra de huidige 43ES met de standaard rim.

Marcel is een zeer goede trombonist maar ik denk niet dat hij ervaringen heeft met een 43ES op z'n trombone.... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2009 21:10 

Karel schreef:
Tja een mailtje naar Bob Reeves kan ook maar ik bedoel eigenlijk of er hier trompettisten zijn die ervaringen hebben met de "oude" 43ES met N-rim contra de huidige 43ES met de standaard rim.

Marcel is een zeer goede trombonist maar ik denk niet dat hij ervaringen heeft met een 43ES op z'n trombone.... :lol:

Marcel (Pfeiffer) verkoop Bob reeves mondstukken, spreekt redelijk wat trompettisten en weet zelf ook een en ander.
Maar dan doe je dat toch lekker niet...
Als je niet open staat voor suggesties en zelf het beste weet, snap ik niet wat je op een forum doet.

Profiel  

Berichttitel: N
BerichtGeplaatst: 26 jun 2009 21:37 

De N rim is een extra optie en is nooit standaard? maar wat is eigenlijk standaard? Het enige wat Bob Reeves als Standaard beschouwd is de back bore. Staat er niks op een mondstuk dan is het altijd een 2 backbore. Alle andere Backbores worden op het mondstuk aangegeven.
Als een mondstuk een N rim heeft dan staat dit er duidelijk op. Een 43ES is dus wat anders dan een 43NES. lijkt me logisch. Dat snap ik zelfs en ik ben slechts een trombonist.

Of Reeves het inderdaad bewust wel gedaan heeft?!!, dat zou ik niet weten dat moet je dus Bob zelf maar vragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2009 10:35 

Ik zal het even uitleggen. Een tijdje terug heb ik van iemand een 43ES geleend en dat beviel me wel. Nadat ik dat mondstuk heb teruggeven heb ik een tijd later via Ebay een 43ES gekocht. Wat bleek; de rand was anders, wat breder en ronder. Ik heb vervolgens wat contact gehad met wat spelers in Amerika en volgens enkelen werd de 43ES altijd geleverd met een N-rim en is dat nu niet meer het geval. Ik zal het wel even navragen.

En niet te bescheiden Marcel, je bent niet slechts een trombonist hé.......Je bent organisator van de Trumpetparty en dat maakt alles goed hoor.... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2009 12:33 

Ik heb even wat zitten googlen en vond onderstaand stuk (in cache) wat ooit op de website van Bob Reeves heeft gestaan:

**ATTENTION** The original 43/ES mouthpiece was a solid (one piece) mouthpiece made with a 43N rim. In the early days, Bob did not stamp 43N on the rim. This tradition remained when he started making screw rim (two piece) mouthpieces. Therefore if you try a mouthpiece marked 43/ES it most probably has our 43N rim. All mouthpieces made after April 1, 2007 have the appropriate number stamped on the rim.
For example: Today, if you order a 43/ES you will get a 43 rim on our ES underpart. If you want one like the original you must order a 43N/ES. We apologize for any confusion this may cause.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur