trompet.nl > forum > Toon onderwerp - High notes
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 01:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2009 20:17 

delano schreef:
Het meest treurig is dat bij fantastische muzikanten die zich het leplazarus oefenen en nooit hoger komen dan een G2.

Ik ken geen enkele fantastische muzikant die niet hoger komt dan een G2 op trompet. Zelfs Chet Baker kon met zijn kunstgebit nog wel een C3 spelen.

Als je veel studeert en toch niet hoger komt als een G2, dan doe je iets behoorlijk fout!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2009 20:29 

Uit mijn verleden ken ik twee personen die hier aan voldoen, een trompettist en trombonist die beiden nog aktief zijn. Zal je zeggen: twee? maar dat vind ik al veel. Ik denk dat het nu niet zo gauw zou gebeuren maar vroeger kon veel. Overigens in de amateurdixieland wereld kwam je zelden of nooit een trompettist tegen die boven de hoge c blies. En dat ging dan meestal nog op kracht, zeg maar de hot-style.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2009 20:35 

definieer fantastisch...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2009 20:48 

Dan hebben ze toch niet goed les gehad als ze niet hoger konden als een G2. Mijn muziekschool leerlingen die diploma A hebben spelen al een G2 met de beugel in... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 00:20 

Eigenlijk snap ik niet zo goed wat jullie willen. Camel wil een definitie van fantastisch, Erik vertelt dat al zijn leerlingen met beugel dat beter kunnen. Waar ging dit over? Over een m.i. belangrijk onderwerp namenlijk de overdreven fixatie op hoge noten van een hoop trompettisten (eventueel in wording) met daarbij van mij een relativering van de mogelijke onbelangrijkheid met dit voorbeeld. Blijkbaar wordt het onderwerp te hot. Denken jullie dat ik dit verzin om het interessant te maken of zo? Met fantastisch bedoel ik overigens volkomen integere muzikanten met een volledige beheersing van hun instrument minus iets, ik had hier zeker niet aan Chet Baker gedacht. Super getraind en diep involved, meer niet. Overigens geldt dat iets meer voor de trompettist dan de trombonist hoewel die een volledige conservatoriumopleiding achter de rug heeft. Verder moet je maar afwachten dat als ze de beugel uitdoen ze de G2 nog halen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 07:24 

delano schreef:
Verder moet je maar afwachten dat als ze de beugel uitdoen ze de G2 nog halen.

Beweer je nu dat je met een beugel in misschien hoger kan spelen dan zonder?

Dan wil ik nu meteen een beugel! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 07:34 

cees schreef:
Peter Amersfoort schreef:
En dat die zelfde trompettisten denken dat de muziek/niveau/muzikaliteit die bijvoobeeld Ack van Rooijen speelt wellicht wel bereikbaar is? Het klinkt toch wel eenvoudig/gemakkelijk zoals Ack het speelt.
Misschien dat er mensen zijn die denken dat ze dat zelfde kunstje ook wel kunnen flikken als ze er een paar daagjes effe goed voor gaan zitten.

delano schreef:
Zonder lullig te willen zijn maar dit is het raarste verhaal op dit gebied dat ik tot nu toe gehoord heb. Ik denk dat de muzikaliteit van Ack van Rooijen (ik ben een groot fan van hem) totaal uniek is. Zo'n muzikaliteit heb je in je en daarna moet je er jaren aan werken om hem tot volle bloei te laten komen.

volgens mij snap je de post van peter niet helemaal...

:D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 07:34 

Uit ervaring kan ik je vertellen, dat toen ik net een beugel had, ik heel erg moest wennen eraan. Ik kon praktisch geen noot spelen. Dat groeide weer terug, kon op een gegeven moment met beugel best een aardig eind de hoogte weer in. Toen ging die er weer uit. Moest ik weer wennen aan mijn eigen bakkes.

Een trompettist die niet boven een g2 uitkomt, beheerst iets dermate slecht, dat het geen fantastische muzikant is. Kan wel heel muzikaal zijn. Dat wel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur