trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Prijs/kwaliteit piccolotrompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 01:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Prijs/kwaliteit piccolotrompetten
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 14:24 

Dames en heren,

Ik ben op zoek naar een piccolo trompet, om uit te proberen of de piccolo wat voor mij is voor in de kerk bij het orgel. Het gaat dus echt om een bij-instrument. Ik ben bereid om tijd te investeren en ook om geld te investeren in deze nieuwe toetermogelijkheid. De hoge prijzen van de toppiccolo's vallen me echter wat tegen.

Ik heb hier op het forum al eens even wat rondgezocht over piccolotrompetten (zoekfunctie). Constant komt naar voren dat die goedkope piccolotrompetjes geen goed idee zijn om te kopen (fasch, takuma, amati, enz.). Ook komen er veel merken voorbij die erg duur zijn (schilke, enz.). Nu vroeg ik me af of er ook piccolo's zijn van merken onder de prijzen van de schilkes, die aanvaarbare kwaliteit bieden. Aanvaardbaar betekend in dit geval niet de absolute topkwaliteit, maar een stemmende piccolo met redelijk geluid. Wie o wie kan me hiermee helpen (uitgaande van een budget van ± €500,-)?

Als iemand van jullie toevallig zijn picc wil verkopen, of iemand weet die zijn picc wil verkopen, laat het me even weten!

Groetjes,

Johan

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 17:17 

Nieuwe piccolo's van € 500,- kun je vergeten.
Onder de prijs van een Schilke (€ 3.000,- dus dat is nogal een gat met je geplande budget) is meer dan voldoende te krijgen, maar goede en bruikbare nieuwe piccolo's beginnen pas bij zo'n € 1500,-
2e hands kun je ook wel goede vinden maar de markt voor piccolo's is veel kleiner dan voor Bb-trompetten dus het aanbod is ook veel kleiner.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 18:00 

Voor zo'n € 800,- kun je wel een Selmer piccolo vinden, dus waar Maurice André eerst op speelde voor hij op Stomvi over stapte. Daar heb ik zelf ook een tijdje op gespeeld en die was zijn geld meer dan waard. Het is wel een erg kleine piccolo i.t.t. de Schilke of zijn klonen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 19:54 

Ik zou doorsparen. Want een oude Selmer vinden is 1 ding. Maar je moet wel geluk hebben als het een goeie is. En als het niet een beste is, dan zou je er blackburn leadpipes voor kunnen bestellen, maar die kosten ook weer 150 dollar per stuk, dus dan had je beter meteen een goeie kunnen kopen.

Als je bereid bent om er tijd en moeite in te steken, zou ik je aanraden om er ook wat geld in te investeren. Een goeie piccolo kost meer, maar die zijn ook beter ontworpen, en beter ontwikkeld dan de gemiddelde chinese troep.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 07:51 

Ik heb zelf ook een Selmer gehad, prima toeter. Perfect voor Bach dingetjes maar bij een Schilderijententoonstelling of Bolero kwam ie tekort.
Met die Blackburn-pijpjes zijn ze wel veel beter.
Een goeie piccolo is lastig te vinden, zeker voor een redelijke prijs. Schilke is gewoon erg duur en je krijgt ze vrijwel nooit compleet. ( Bes pijp meegeleverd, A pijp apart bestellen en dat duurt dan weer lang. ) Ook zijn er niet heel veel tweedehands en dan nog zijn ze aan de prijs.
Ik ben zelf al een tijdje tevreden met Kanstul. Die worden compleet geleverd met koffer, pijpjes en mondstuk. Die heb je volgens mij al voor 2000 euro bij Hanssen, maar ik kan het mishebben. Vergeet ook Yamaha niet! Goeie toeters voor een goeie prijs!
B&S heeft ook vrij aardige piccolotrompetten en heel af en toe springt er bij Getzen ook wel eentje uit.

Maar, zoals iedereen hier al zegt: voor een echte serieuze piccolo betaal je wel echt wat meer, maar dan heb je ook wat!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 14:10 

of je moet ff zien te regelen dat je van iemand een mooie scherzer kan overkopen. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 14:21 

Het probleem is dat ik totaal niet in de klassiekie wereld zit. Vandaar dat ik ook zo weinig mensen ken die een picc hebben, en dus al helemaal weinig mensen die de picc willen verkopen :wink:

Maar tot nu toe bedankt voor alle reacties! Helaas, maar ik zal de komende tijd toch maar iets meer geld aan de kant moeten leggen voor de picc :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 14:35 

Jammer dat de shipping kosten een veelvoud zijn van waarde. :

http://cgi.ebay.com/BRAND-NEW-SILVER-Bb ... 1|294%3A50

zou er geluid uitkomen :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur