trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 08:41 

In de US is nogal wat reclame gemaakt voor de Adams bugel door Trent Austin op TH:

Well my quest at ITG has been completed... after a very long search of all the flugelhorns at the conference (and they were MANY) I settled on a stunning gold brass Adams flugelhorn.

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... c&start=40

Hij heeft ook een paar filmpjes gepost, ik ben er zelf niet zo kapot van.

Maar de prijzen zijn toch heel anders dan die jullie hier noemen:

There are several models and they all come with three different leadpipes. One is a sterling silver model. They are available from Dillon Music for around $2,500 or slightly more.

en in Belgie:
Posted: Thu Jul 09, 2009 5:54 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Hi,

Yes Adams is made in Holland.

I did quite a few testdrives on these flugels.
They are ok, they are likly to become the new yamaha of Europe.

Here they are 2700 Euro.

They play very litly, slot well etc.
But for me they are missing the right sound and talk verry negative about other brands.

Bijgewerkt: sorry, ik had niet gezien dat de post opeens over de Adams trompetten ging, wel vreemd dat die veel duurder zijn dan de bugels.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 10:00 

en ook in het buitenland schijnbaar weer die negatieve uitlatingen over andere merken. Dat begint toch wel erg op te vallen. Dus:

Beste mensen van ADAMS (die posten hier ook schijnbaar) stop daar nu toch eens mee. Ga van je eigen kracht uit, en onthoudt je van commentaar van andere merken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 10:02 

Trent Austin wisselt net zo snel van instrument als van schoenen. Nog niet zo lang geleden was hij lyrisch over Eclipse en Hub van Laar instrumenten.

Feit is natuurlijk dat er tegenwoordig heel veel goede instrumenten op de markt zijn. Sommigen maken het echter wel te bont met hun prijzen. Als je een topinstrument tussen de € 2000,= en € 2500,= kan vinden waarom dan een dikke duizend euro meer uitgeven? Ik heb ook wel het idee dat er een bepaalde "niche" gecreëerd wordt rond een merk.

Blijft wel een feit dat ik wel erg benieuwd ben hoe ze spelen. Zal wel niet verkeerd zijn als ik de berichten zo lees.

Profiel  

Berichttitel: 3850....
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 12:14 

Effe terug naar die 3850 euro.

Er vanuitgaande dat de Adams trompet een Bach derivaat is -want dat is mij nog niet geheel duidelijk; ik ga slechts op het uiterlijk van de Adams af- dan moet 't wel een verdommes goed ding zijn want voor 3850 euro kan je twee B&S Challengers of Yamaha Xeno's kopen of anderhalve VanLaar om maar wat te noemen.

Heb je 'm echt niet stiekum getest Erik?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: 3850....
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 12:34 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 14:26 

willydekkers schreef:
Vanaf 3750,- volgens mij voor raw brass. In ieder geval zeker voor de chicago, daar heb ik 3850 voor betaald, zijn nu iets goedkoper.

Heren, Willy had het over de prijzen van Taylor trompetten, niet over die van Adams. Ik weet niet wat die wel moeten kosten, maar ik geloof nooit dat die ver van de prijzen van Hub van Laar zullen zitten.

Profiel  

Berichttitel: kloon, imi of derivaat?
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 14:13 

erikveldkamp schreef:
[

Nee, niet stiekum. Iedereen kon me zien op de Fr. Messe. Dat heb ik hier al 2 maanden geleden opgeschreven... :lol:

Oh ja, het zijn geen Bach klonen. Dat kan ook niet met Bauerfeind ventielen en die speciale receiver.

Ah! 't zijn dus geen Bach imitaties, maar in welke richting -qua speeleigenschappen, sound, karakter- moeten we dan wel denken?
Ik heb nog effe dit forum uitgespit maar ik kan geen 'testverslag' van de Adams trompetten van jouw hand vinden.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 14:21 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur