Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Erik v/d Heijden
|
Berichttitel: Profielwerkstuk Geplaatst: 11 jul 2009 11:21 |
|
|
|
|
Hoi!
Ik ga over naar vwo 6 en in dat leerjaar zit natuurlijk een profielwerkstuk.
Ik zit een onderwerp te bedenken, maar er schiet mij niet echt iets te binnen. Het zou natuurlijk erg leuk zijn als ik iets met muziek zou doen.
Het profiel dat ik heb is natuur & gezondheid.
Nu zou muziek en natuurkunde wel iets zijn. Bijvoorbeeld iets met frequenties. Maar ik heb zelf geen idee wat ik dan bijvoorbeeld kan gaan onderzoeken.
Heeft iemand misschien wat ideetjes zodat ik misschien iets meer inspiratie kan doen?
Oja, dit is niet bedoelt om anderen mijn huiswerk te laten doen o.i.d. Maar gewoon om straks een zo goed mogelijk resultaat neer te kunnen zetten.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
cees
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 jul 2009 12:39 |
|
|
|
je kunt het altijd over resonantie van je toeter gaan doen, daar kun je leuke proefjes mee doen en dat is niet heel moeilijk. bedenk wel dat als je het over frequenties gaat hebben je vaak uitkomt op hele rare formules etc omdat (mbt trompet) t geen ideaal instrument is.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
BertS
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 jul 2009 21:15 |
|
Geregistreerd: 26 nov 2003 10:45 Berichten: 245 Woonplaats: Paraguay
|
|
je zou ook onderzoek kunnen doen naar gehoorbeschadiging, dan pak je meteen 2 vliegen in 1 klap (natuur (frequenties, decibellen) en gezondheid (gehoor))
Er is vast wel veel te vinden over deze onderwerpen.
Ik ben er zelf ook wel nieuwschierig naar
Hoeveel decibellen worden er nu geproduceerd (bv bij trompetles, dus als je met 1 of 2 trp tegelijk speelt).
Welke gehoorbeschadiging hebben trompettisten (welke frequenties, en is dit te relateren aan de frequenties die ze zelf produceren)
Ik heb zelf het idee, dat als ik ff of fff speel, m'n buurman er meer last van heeft dan ik. Komt dat misschien doordat ik door druk van binnenuit, m'n oren wat 'afsluit'
etc. etc.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pier met de toeter
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 jul 2009 22:12 |
|
Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02 Berichten: 243 Woonplaats: Arnhem
|
|
Ik heb mijn profielwerkstuk gedaan over muziek en wiskunde. Ik had ook NG profiel, en het was best een leuk ding om te maken.
Dus wij zijn aan de slag gegaan met onder andere vergelijkingen tussen natuurtonen en priemgetallen, oude stemmingen (Pytagoras en zo) en muziek van Bach. Ik weet niet of ik het nog als bestand heb (het is al weer een jaar of 8 geleden) maar ik zal morgen even zoeken.
_________________ Toet
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|