trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Polen in Nederland
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 13:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 12:36 

erikveldkamp schreef:
camel schreef:
Kun je dan nu stoppen met trollen en flamen? Dank je.

Nee, want daar zal dan wel een reden voor zijn waarom ik dat doe. Ik kan er slecht tegen als mensen buitenlanders de schuld geven, of de schijn ophouden dat ze de schuld zijn van een probleem wat niets met hun te maken heeft.

Daarbij als van den Ende geen goedkope muzikanten in zou huren, dan zou hij ook kunnen besparen door gewoon een begeleidingsband te draaien. De laatste musical waar ik inviel (Evita) deden ze dat ook met de gehele opening.

tja misschien moet jij dan maar eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen. Want mijn punt, daar ga je niet op in. Dan vind ik het nogal goedkoop om wel te willen trollen en flamen.

Ik geef namelijk geen schuld ( 3e keer al, erg vermoeiend, dit ) aan welke buitenlander dan ook, ik geef aan dat het incorrect is ten opzichte van Nederlandse musici ( of welk vak dan ook ). En ook die schijn hou ik niet op. Dan kun jij wel willen beweren dat ik op Geert Wilders lijk, maar het feit dat jij dat wil, betekend niet noodzakelijkerwijs dat dat ook zo is natuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 12:50 

camel schreef:
ik geef aan dat het incorrect is ten opzichte van Nederlandse musici ( of welk vak dan ook ).

Dat vind jij, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Dan moet je de grenzen op slot gaan doen een elk land zijn eigen boontjes gaan doppen. Het hele idee van Europa is nu eenmaal vrij verkeer van goederen, werk en diensten.

camel schreef:
En ook die schijn hou ik niet op. Dan kun jij wel willen beweren dat ik op Geert Wilders lijk, maar het feit dat jij dat wil, betekend niet noodzakelijkerwijs dat dat ook zo is natuurlijk.

Nee, maar zo zie ik het nu eenmaal als ik de 1e bijdrage lees.

Maar ik zal je wat rust gunnen, voorlopig...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 13:13 

erikveldkamp schreef:
camel schreef:
ik geef aan dat het incorrect is ten opzichte van Nederlandse musici ( of welk vak dan ook ).

Dat vind jij, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Dan moet je de grenzen op slot gaan doen een elk land zijn eigen boontjes gaan doppen. Het hele idee van Europa is nu eenmaal vrij verkeer van goederen, werk en diensten.

camel schreef:
En ook die schijn hou ik niet op. Dan kun jij wel willen beweren dat ik op Geert Wilders lijk, maar het feit dat jij dat wil, betekend niet noodzakelijkerwijs dat dat ook zo is natuurlijk.

Nee, maar zo zie ik het nu eenmaal als ik de 1e bijdrage lees.

Maar ik zal je wat rust gunnen, voorlopig...

Het feit dat de wereld zo in elkaar zit, wil nog niet zeggen dat we ons als makke schapen maar moeten laten doen...

Er zitten mensen werkeloos thuis, een uitkering te krijgen, die graag weer aan het werk zouden willen. Moeten die vanwege het grote blije europa dan maar thuis blijven? Ik vind dat geen sociaal goed doordacht plan eigenlijk.
Kost de maatschappij veel geld ook. Terwijl je beter eerst je eigen mensen aan het werk helpt.

En het feit dat jij weigert verder te lezen dan de eerste reply ( die dat geef ik toe, misschien niet al te handig was omschreven ) doet een discussie geen goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 14:35 

camel schreef:
Het feit dat de wereld zo in elkaar zit, wil nog niet zeggen dat we ons als makke schapen maar moeten laten doen...

Dan had iedereen voor de SP moeten stemmen want die zijn tegen Europa. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.

camel schreef:
Er zitten mensen werkeloos thuis, een uitkering te krijgen, die graag weer aan het werk zouden willen. Moeten die vanwege het grote blije europa dan maar thuis blijven? Ik vind dat geen sociaal goed doordacht plan eigenlijk.

Je kunt je ook omscholen, dat wordt allemaal voor je betaald. Feit is dat er gewoon teveel muzikanten zijn en te weinig normaal betaald werk.

camel schreef:
Kost de maatschappij veel geld ook. Terwijl je beter eerst je eigen mensen aan het werk helpt.

Je hebt het over musicals, daar heeft het Rijk weinig mee van doen. Van den Ende is gewoon een bedrijf die winst wil maken en dat doen ze niets anders dan ieder ander bedrijf. Philips verplaatst zijn fabrieken naar lage lonen landen, zodat de werknemers hier op straat staan. Van de Ende doet het op zijn manier, zolang de personeelskosten maar omlaag gaan.

camel schreef:
En het feit dat jij weigert verder te lezen dan de eerste reply ( die dat geef ik toe, misschien niet al te handig was omschreven ) doet een discussie geen goed.

Zoals ik al zei heb ik de rest ook gelezen, maar het stigmatiseren van Polen zat me het meeste dwars.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 14:51 

erikveldkamp schreef:

Dan had iedereen voor de SP moeten stemmen want die zijn tegen Europa. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.

de SP is leuk, maar niet echt een regeringspartij.

Citaat:
Je kunt je ook omscholen, dat wordt allemaal voor je betaald. Feit is dat er gewoon teveel muzikanten zijn en te weinig normaal betaald werk.
Ik heb gelukkig niet te klagen over werk. En omscholen omdat ik geen werk meer zou hebben, zou een optie zijn. Maar niet me laten omscholen omdat er buitenlanders ingevlogen moeten worden, terwijl er zat capabele Nederlanders zijn. Of wellicht kunnen we de radio orkesten of Glenn Miller ook bevolken met polen.... ( Snap je mijn punt? )

Citaat:
Je hebt het over musicals, daar heeft het Rijk weinig mee van doen. Van den Ende is gewoon een bedrijf die winst wil maken en dat doen ze niets anders dan ieder ander bedrijf. Philips verplaatst zijn fabrieken naar lage lonen landen, zodat de werknemers hier op straat staan. Van de Ende doet het op zijn manier, zolang de personeelskosten maar omlaag gaan.

Het gaat er dus om dat het Rijk wel zou moeten ingrijpen. Werkloosheid is iets dat het Rijk wel degelijk aangaat. Winst maken is 1 ding. Maar nogmaals: als er dus buitenlanders op jouw plekken terechtkomen omdat die goedkoper zijn, hoor ik je dus niet klagen? Staat genoteerd.

Citaat:
Zoals ik al zei heb ik de rest ook gelezen, maar het stigmatiseren van Polen zat me het meeste dwars.

En nogmaals: het gaat niet om polen, of turken, of bulgaren, het gaat me erom dat ik dit een rare zaak vind... nederlanders thuis werkloos laten zijn, en buitenlanders erin omdat dat goedkoper is. Dat wij als maatschappij dan de kosten voor een eventuele herscholing of uitkering moeten ophoesten, vind ik geen winst, eerlijk gezegd, maar dat vind ik een verlies.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 15:04 

Zozo, drie pagina's vol met Camel en Erik Veldkamp!
Dit topic had beter (tegen)polen kunnen heten!
:wink:

Zijn er al echt gevallen bekend waar deze Polen ingezet zijn?
En wat voor kwaliteit leveren ze?

Als ik de TV aanzet (buiten de zomerstop om) krijg ik elke zaterdagavond, vaak op meerdere zenders tegelijk een Belgische trompettist voorgeschoteld (Serge Plume).
Hele goeie trompettist, echt waar, maar is er in Nederland niet minstens zo'n goeie te vinden die dit werk ook wil en kan doen?
Belgen en Polen zijn in dit geval precies hetzelfde, maar over Serge hoor ik niemand.

Overigens zit hij mij niet in de weg bij Paul de Leeuw, maar ik wilde alleen een voorbeeldje geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 15:11 

camel schreef:
de SP is leuk, maar niet echt een regeringspartij.

Als meer dan 50% van de Nederlanders op hun gestemd had, waren ze de regeringspartij. Gelukkig is dat niet gebeurd.

camel schreef:
Of wellicht kunnen we de radio orkesten of Glenn Miller ook bevolken met polen.... ( Snap je mijn punt? )

Ik snap jou punt wel, als de doelstelling van deze orkesten was om alleen maar winst te maken dan was dat ook allang gebeurd. Van den Ende is een bedrijf, geen orkest die als doel heeft een kwalitatief hoogstaand product af te leveren. Als je 1 musical in London gezien hebt, dan weet je direct het verschil.

camel schreef:
Het gaat er dus om dat het Rijk wel zou moeten ingrijpen. Werkloosheid is iets dat het Rijk wel degelijk aangaat.

Als de regeringen eerst zelf de voorwaarden scheppen voor deze marktwerking dan zou het raar zijn als ze dan gaan ingrijpen om dit tegen te gaan.

camel schreef:
Winst maken is 1 ding. Maar nogmaals: als er dus buitenlanders op jouw plekken terechtkomen omdat die goedkoper zijn, hoor ik je dus niet klagen? Staat genoteerd.

Ik weet dat klagen geen zin heeft. Er is geen oplossing hiervoor. Jij hebt ook geen realistische oplossing hiervoor, we kunnen niet de grenzen dichtdoen. Dat was '50 jaar geleden en die tijd is voorbij.

camel schreef:
En nogmaals: het gaat niet om polen, of turken, of bulgaren, het gaat me erom dat ik dit een rare zaak vind... nederlanders thuis werkloos laten zijn, en buitenlanders erin omdat dat goedkoper is. Dat wij als maatschappij dan de kosten voor een eventuele herscholing of uitkering moeten ophoesten, vind ik geen winst, eerlijk gezegd, maar dat vind ik een verlies.

Daarom run jij ook geen bedrijf. Als je gisteren de Zembla aflevering over de ING gezien hebt, dan zie je hoe krom alles is, maar je doet er niets tegen. Zelfs Wim Kok werkte vrolijk mee aan zaken die hij verafschuwde toen hij nog premier was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 15:15 

true
je hebt gelijk. De muziekwereld is internationaal. Maar Serge Plume zal waarschijnlijk hetzelfde verdienen, en niet onder de vleugels schieten van buitenlanders die hierheen gehaald worden louter omdat ze goedkoper zijn.

Overigens heeft Erik wel een punt: er zijn teveel musici in Nederland. Alleen durft niemand zich hardop af te vragen waar die vandaan komen, en of je die bronnen dan niet moet laten opdrogen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur