trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Polen in Nederland
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 10:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 15:22 

@ Eriks laatste post: dat is al een heel wat mooiere reactie dan je eerdere...
Wat betreft de SP ben ik het met je eens.

Maar ook orkesten zonder winstoogmerk moeten aan kostenbeheersing doen. Die kosten kunnen omlaag door goedkopere mensen hierheen te halen. Dus zo heel ver ervanaf staat het niet hoor.

Marktwerking is dus niet zo ideaal, kijk maar naar de taxibranche in amsterdam.
Voor alles is een ideaal: kijk maar naar mijn post over teveel musici in Nederland. Minder conservatoria = minder musici = meer werk voor de musici die er zijn. Ik denk juist dat ingrijpen wel werkt. Je hoeft niet de hele marktwerking omver te gooien om een aantal dingen te verbeteren.

En ik denk dat je om sommige redenen de grenzen wel zou moeten dichtgooien. En juist om deze redenen in deze tijd. Klinkt heel erg rechts, dat weet ik. Maar waarom zouden we niet eerst de werkeloosheid onder nederlanders bevechten alvorens we goedkope buitenlandse arbeidskrachten invliegen? Nogmaals, de winst van ww uitkering versus winst voor een bedrijf ontgaat me een beetje. Uiteindelijk moeten we het toch allemaal zelf ophoesten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 15:47 

..hebben de "eigen" mensen eigenlijk de kans gehad te kiezen om te spelen voor "minder"?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 15:50 

camel schreef:
Maar ook orkesten zonder winstoogmerk moeten aan kostenbeheersing doen. Die kosten kunnen omlaag door goedkopere mensen hierheen te halen. Dus zo heel ver ervanaf staat het niet hoor.

Dat kan, of je vraagt gewoon 3 miljoen extra zoals het KCO. Voor dat geld kun je heel wat jazzorkesten aan de praat houden! Bij Glenn Miller hebben ze het buropersoneel uitgedund en het geluk dat de hotelprijzen op het moment wat gunstiger zijn.

Waar het jou in 1e instantie omging is dat van den Ende Polen in zou huren om de prijs te drukken. Als hij dat niet zou doen dan zet hij gewoon een begeleidingsband aan, dat is namelijk de volgende stap. Ik viel een tijdje geleden bij Evita in en daar was de gehele opening al zonder orkest, maar gewoon een bandopname! Het mooiste stuk van de avond...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 16:03 

erikveldkamp schreef:
camel schreef:

Dat kan, of je vraagt gewoon 3 miljoen extra zoals het KCO. Voor dat geld kun je heel wat jazzorkesten aan de praat houden! Bij Glenn Miller hebben ze het buropersoneel uitgedund en het geluk dat de hotelprijzen op het moment wat gunstiger zijn.

Waar het jou in 1e instantie omging is dat van den Ende Polen in zou huren om de prijs te drukken. Als hij dat niet zou doen dan zet hij gewoon een begeleidingsband aan, dat is namelijk de volgende stap. Ik viel een tijdje geleden bij Evita in en daar was de gehele opening al zonder orkest, maar gewoon een bandopname! Het mooiste stuk van de avond...

Ik heb het niet over Joop vd ende gehad. Er zijn er meer.
Maakt ook niet uit. Commercieel gezien is het handig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 09:45 

Dat bij van de Ende 90 man eruit is geschopt is heel triest. Typisch weer een voorbeeld hoe de winstmarge verhoogd wordt. Maar ik begrijp dus dat ze niet vervangen zijn door Polen, maar door een bandopname?

Ik zag de afgelopen weken flitsen van Dancing with the Stars. Daar zat wel weer een live band (voorheen vlg mij niet)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 10:04 

HanZsizzle schreef:
Maar ik begrijp dus dat ze niet vervangen zijn door Polen, maar door een bandopname?

Dan heb je dat verkeerd begrepen. Ze ontslaan muzikanten gewoon omdat ze geen mensen in vaste dienst willen hebben, die zijn te duur (vooral als er geen werk voor hun is in een nieuwe productie). Ik neem aan dat ze gewoon weer nieuwe tijdelijke krachten inhuren voor nieuwe producties. Ik weet niet of ze de gages weer naar beneden bijstellen, zover dat nog kan...

Er worden soms bandopnames gemaakt met een groot orkest zodat het beter klinkt. Dat is ook makkelijker voor de geluidstechnici, want het is natuurlijk veel moeilijker om een liveorkest goed te laten klinken, zeker als het zo uitgedund is!.

Ik weet niet hoeveel daar gebruik van wordt gemaakt, maar zoals ik al zei was de opening bij Evita een bandopname. Dit komt natuurlijk overal voor in de muziek en is niet alleen vergeven aan musicals. Grote popconcerten maken hier ook gebruik van. Erg jammer natuurlijk dat het deze kant op gaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 11:03 
HanZsizzle schreef:
Dat bij van de Ende 90 man eruit is geschopt is heel triest. Typisch weer een voorbeeld hoe de winstmarge verhoogd wordt. Maar ik begrijp dus dat ze niet vervangen zijn door Polen, maar door een bandopname?

Ik zag de afgelopen weken flitsen van Dancing with the Stars. Daar zat wel weer een live band (voorheen vlg mij niet)

Voorheen zat er ook een band, olv Maurice Luttikhuis dacht ik.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 11:14 

Alles wordt bij Joop uitgedund....de eerste Cats had nog een volledig orkest met 2 trompetten, trombone en hoorn e.d.

De laatste versie was met 2 keyboards en een slagwerker meen ik....Chicago wordt volgens mij ook met "uitgekleed" orkest herhaald.
Trieste ontwikkeling....een groot orkest voegt naar mijn mening zoveel meer toe...

Het is daar ook een stoelendans. Na een productie moet je er weer 3 maanden uit, ik heb toen ik er schnabbelde de formuliertjes voor WW-aanvragen regelmatig zien hangen op de mededelingenborden...daarna moet je maar weer afwachten of je bij een volgende productie benaderd wordt, mits er een partij voor jou instrument is...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur