trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Polen in Nederland
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 00:06 

Volgens mij waren er bij Cats de laatste keer ook trompetten bij. Ben achter de schermen in de houten box geweest waar het orkest zat en wat ik herinner was er meer dan een paar keyboards.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 15:49 

Citaat:
Er worden soms bandopnames gemaakt met een groot orkest zodat het beter klinkt. Dat is ook makkelijker voor de geluidstechnici, want het is natuurlijk veel moeilijker om een liveorkest goed te laten klinken, zeker als het zo uitgedund is!.

Wij zaten 5 avonden met 60 man in een orkestbak in het theater
klonk best goed moet ik zeggen, met iedereen iets versterkt
Als de geluidstechnici dat niet aankunnen ontsla dan geen mensen en neem het niet van tevoren op, maar zorg dan gewoon voor betere technici

en wat die polen betreft, ik vind wel dat onze werklozen (nederlanders) meer recht hebben op werk IN NEDERLAND dan werklozen uit andere landen, lijkt mij toch doodnormaal als je ziet dat dat ook in veel andere landen het geval is...
Is toch ook niet zo moeilijk te regelen in de politiek lijkt mij???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 16:30 

Het is niet de vraag of je meer recht heb op werk als Nederlander, maar of je met je HBO opleiding voor een minimum loon wilt gaan werken. Ik heb daar persoonlijk niet zo'n trek in.

Maar voor Polen en Bulgaren is dat minimum loon blijkbaar wel interessant genoeg. Vandaar dat ze ook in de kassen werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 16:50 

Geer schreef:
en wat die polen betreft, ik vind wel dat onze werklozen (nederlanders) meer recht hebben op werk IN NEDERLAND dan werklozen uit andere landen, lijkt mij toch doodnormaal als je ziet dat dat ook in veel andere landen het geval is...
Is toch ook niet zo moeilijk te regelen in de politiek lijkt mij???

Helaas is dat niet eenvoudig door de politiek te regelen. We hebben een europese economische unie. D.w.z. dat iedere inwoner van een E.U. land zich vrij mag vestigen in ieder ander E.U. land en daar mag gaan werken.
Daar veranderd geen nederlandse politicus iets aan....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Unie#Lidstaten
Is dus geldig voor landen in de link.

Ik geloof dat de PVV (wilders) niet zo europa-minded is, dus je weet waar je op kunt gaan stemmen...
... kun jij weer in nederland zonder concurrentie toeteren! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 17:59 

Vandaar dat ik zei dat er weinig tegen te doen valt en dat vindt ik eigenlijk ook niet zo erg aangezien ik zelf ook veel werk in buitenlandse orkesten... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 19:00 

Wat ik dan weer wel vreemd vind is dat Joop v/d Ende Producties de kwaliteit van de musicalspelers/ dansers wel anders beoordeeld dan die van de muzikanten. Of zie je bij de dansers e.d. ook veel Polen? 't Is een beetje selectief allemaal.

Als er uit lage loon landen zoals b.v. Polen betere muzikanten komen dan uit Nederland vind ik het best. Persoonlijk echter geloof ik dat er hier heel veel goede muzikanten rond lopen. Kost wel iets meer maar dan heb je ook kwaliteit en dat wil ome Joop toch graag??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 19:19 

Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt hoe het functioneert in de musical (en tv wereld).

Een tijdje geleden zijn er dansscholen opgericht door van den Ende, ik geloof dat Barry Stevens daar ondermeer bij betrokken was. Die scholieren mogen dan na wat opleiding stage lopen in de musicals. Vandaar dat de dansers nog minder verdienen dan muzikanten. Sowieso werken dansers (net als strijkers) voor nog lagere lonen dan de gemiddelde blazer.

Verder bezuinigd men op alles wat het publiek toch niet door heeft, zoals de kwaliteit van de muziek. Er wordt veel geld uitgegeven aan spectaculaire decors, PA, effecten, kleding en een paar stersolisten. De rest is niet belangrijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2009 19:25 

die kwaliteit krijgt hij waarschijnlijk ook als ie polen inzet....als het bagger was geweest zou hij dat natuurlijk niet doen.
Eigenlijk is het heel logisch, de enige reden dat de polen hier zijn is om te werken (en in de zomer terug te kunnen naar polen)...dus dat doen ze dan ook keihard, vaak voor minder geld.

Ik weet uit eigen ervaring (groentekwekerij) dat de polen veel harder werken voor (toen nog) veel minder geld. Ze zijn zelfs bereid om de hele zaterdag te werken...iets wat de nederlandse werknemers vaak weigerden (tenzij het studenten zijn).

Polen mogen hier nou eenmaal werken, doe je weinig aan.

Maar betekent niet dat ik het ermee eens ben trouwens.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur